Gå till innehåll

Nl50 at iPoker.. Dags att vända uppåt igen!


Fudge

Recommended Posts

Heja fudge, må klonken vara med dig :) Hur blir det med thai förresten? Jag, pajn och aim4vegas har kirrat flyg tillsammans dit ner nu och stannar första månaden i bangkok. När tänkte ni komma ner och vart ska ni befinna er? Om oakwood är nöten kanske vi stannar längre där, får se vad vi känner för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heja fudge, må klonken vara med dig :) Hur blir det med thai förresten? Jag, pajn och aim4vegas har kirrat flyg tillsammans dit ner nu och stannar första månaden i bangkok. När tänkte ni komma ner och vart ska ni befinna er? Om oakwood är nöten kanske vi stannar längre där, får se vad vi känner för.

 

Hey! Pratet just nu går om Oakwood i ca 1månad till hösten.. Sen är jag sugen på ett lite soligare ställe i runt en månad om pokern tillåter det, lär upp iaf en nivå om man ska kunna vara där en längre tid, men inget bestämt riktigt än! Men Bkk står högst på listan just nu för mig.. Är det i Sept ni åker ner? Hur är det med vädret där borta under hösten..? Gl at the tables!!..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 1150händer idag tyvärr, så lite att ta igen imorn!

 

Spelet har känts helt ok men inte haft ngt riktigt flyt, så tänkte bättra det imorn! Vågat spela rätt aggro idag däremot, viktigt för självförtroendet de! Nu blir det sängen med ngn film lr serie..

 

Ngn som vet hur bra trådlösa bredband är? Funderar på att öka hastigheten på mitt vanliga och då tror jag det ingår ett från BBB, vore skönt att kunna ta med datan överallt i sommar!

 

Börjar bli jobbigt att inte ha folk att prata poker med, innan flytten så umgicks jag bara med spelare nästan, de enda som pratat med mig här är personer som sett mig lägga TJ pre flop och yttrar orden"Folda du den!?!? Du har ju 4outs!!" Inte så stimulerande direkt.. Just nu blir det mycke samtal på msn med en av polarna under varje session, bättre än inget!

 

 

Idag:

1150 Händer

+95$

 

Vecka:

5819/10000Händer

435/350$

 

 

Night..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

478 händer än så länge idag, haft lite oflyt men spelat rätt bra, lite för tight kanske.. Men blir bättre sen. +68 än så länge vilket e klart godkänt..

 

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu! Så sjukt sjukt varmt överallt.. Göra en "Homer" och sätta upp ett tält vid kylskåpet kanske..? Får försöka sätta mig på balkongen en stund nu så man får lite färg, sen mer spel innan jag är bortbjuden på middag vid 19. Antagligen mer spel efter de..

 

Riktigt besviken att jag spelat så lite denna vecka! Borde få ihop lite mer händer innan rb+bonus kommer imorn!..

 

Vad göra här? Han har inte gjort så mycke väsen av sig så inte så bra koll på honom, borde kanske höjt flopp lite mer samt betat hårdare på turn.. De vet jag, men vad göra när han ställer?

 

Table "TURBO" Vernon

Seat 1: alaindebeef ($69.07 in chips)

Seat 3: Emily9 ($57.25 in chips)

Seat 5: Buddhinis ($24.00 in chips) DEALER

Seat 6: Truffy ($32.14 in chips)

Seat 8: billeva ($42.25 in chips)

Seat 10: phatdolmen ($8.20 in chips)

Truffy: Post SB $0.25

billeva: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 Queen of SpadesAce of Diamonds

phatdolmen: Fold

alaindebeef: Fold

Emily9: Raise $2.00

Buddhinis: Fold

Truffy: Fold

billeva: Call $1.50

*** FLOP *** 7 of Spades3 of SpadesAce of Clubs

billeva: Bet $0.50

Emily9: Raise $3.00

billeva: Call $2.50

*** TURN *** 10 of Clubs

billeva: Check

Emily9: Bet $7.00

billeva: Call $7.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

billeva: Allin $30.25

Emily9: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

478 händer än så länge idag, haft lite oflyt men spelat rätt bra, lite för tight kanske.. Men blir bättre sen. +68 än så länge vilket e klart godkänt..

 

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu! Så sjukt sjukt varmt överallt.. Göra en "Homer" och sätta upp ett tält vid kylskåpet kanske..? Får försöka sätta mig på balkongen en stund nu så man får lite färg, sen mer spel innan jag är bortbjuden på middag vid 19. Antagligen mer spel efter de..

 

Riktigt besviken att jag spelat så lite denna vecka! Borde få ihop lite mer händer innan rb+bonus kommer imorn!..

 

Vad göra här? Han har inte gjort så mycke väsen av sig så inte så bra koll på honom, borde kanske höjt flopp lite mer samt betat hårdare på turn.. De vet jag, men vad göra när han ställer?

 

Table "TURBO" Vernon

Seat 1: alaindebeef ($69.07 in chips)

Seat 3: Emily9 ($57.25 in chips)

Seat 5: Buddhinis ($24.00 in chips) DEALER

Seat 6: Truffy ($32.14 in chips)

Seat 8: billeva ($42.25 in chips)

Seat 10: phatdolmen ($8.20 in chips)

Truffy: Post SB $0.25

billeva: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 Queen of SpadesAce of Diamonds

phatdolmen: Fold

alaindebeef: Fold

Emily9: Raise $2.00

Buddhinis: Fold

Truffy: Fold

billeva: Call $1.50

*** FLOP *** 7 of Spades3 of SpadesAce of Clubs

billeva: Bet $0.50

Emily9: Raise $3.00

billeva: Call $2.50

*** TURN *** 10 of Clubs

billeva: Check

Emily9: Bet $7.00

billeva: Call $7.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

billeva: Allin $30.25

Emily9: ??

 

Flushdrag eller ess med låg kicker....??!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuk spel! Suttit i över en timme och tuggat på en fisk jag först får lägga qq på t hög bräda efter att en av de bättre vid bordet visat styrka pre och på flopp, självklart har han AK och får betalt av en fisk som är ännu tommare..

 

Tittar ner på KK, fisken höjjer till 3.. Den andra re rasisar igen till till 12. Ställer, han synar självklart med AA. nästan 4inköp i den.. Precis innan man ska dra! Back denna session.. Fan!

 

Fisken dubblar upp till 2inköp nu, får skita i middagen!

--

 

Fick tillbaka ett inköp av firren innan han gav upp, blev middag, lite pop quiz samt några öl.. Gjorde tydligen susen(igen), sjukt mycke fisk ute när jag satte mig och kändes som den bästa rushen på mycket mycke länge. Tappade en hel del på slutet men hoppas på att det blev ett stabilt + ändå!

Lägger upp några händer imorgon..

 

Idag:

ca 2k Händer

+306$

 

Vecka:

7819/10000Händer

741/350$

 

Bästa dagen på grymt länge.. Imorn kommer rejk+bonus också, hoppas på strax över 100 för denna vecka, har inte alls blivit så mycke spel som jag hoppats på!.. Men rullen uppe på 1400$, oj vad skönt!

 

Natt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

330 händer idag=(.. Skulle blivit mycke mycke mer men kom lite saker ivägen! Valde att tacka ja till student middag rätt sent, men va så skrämmande god mat så kunde inte ta mig därifrån! Potatissallad, 2 olika pastasallader, kalkon, kyckling, skinka, sallad mm mm.. 4olika tårtor till efterrätt och gratis bira, så blev några timmar där!

 

Skulle kunna spela bra nu, men väljer att skippa de, gått över förväntan denna vecka, hjälpa en ny kombo att flytta in imorn samt jobb.. Blir mer spel på sön-tis, får hoppas rushen håller i sig då! Sen e de Hultan ons-sön, så inge spel då..

 

Men blev några händer iaf.. Spelade riktigt aggro så fort jag fått upp några bord och kom in i dem, utdragen i 2 potter som båda låg på ca 2inköp, ändå slutade det 100+ på den timmen jag spelade.

 

Har rätt nog rätt bra kort flyt, och händerna står mer än va de gjort senaste tiden, men just nu känns de som att det betalar sig att vara riktigt aggro på borden, de betalar av med helt sjuka händer!

 

Pga alkoholen så väntar jag med att lägga in händer från PT!

 

Sängen nu.. Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

478 händer än så länge idag, haft lite oflyt men spelat rätt bra, lite för tight kanske.. Men blir bättre sen. +68 än så länge vilket e klart godkänt..

 

Vet inte vad jag ska ta vägen just nu! Så sjukt sjukt varmt överallt.. Göra en "Homer" och sätta upp ett tält vid kylskåpet kanske..? Får försöka sätta mig på balkongen en stund nu så man får lite färg, sen mer spel innan jag är bortbjuden på middag vid 19. Antagligen mer spel efter de..

 

Riktigt besviken att jag spelat så lite denna vecka! Borde få ihop lite mer händer innan rb+bonus kommer imorn!..

 

Vad göra här? Han har inte gjort så mycke väsen av sig så inte så bra koll på honom, borde kanske höjt flopp lite mer samt betat hårdare på turn.. De vet jag, men vad göra när han ställer?

 

Table "TURBO" Vernon

Seat 1: alaindebeef ($69.07 in chips)

Seat 3: Emily9 ($57.25 in chips)

Seat 5: Buddhinis ($24.00 in chips) DEALER

Seat 6: Truffy ($32.14 in chips)

Seat 8: billeva ($42.25 in chips)

Seat 10: phatdolmen ($8.20 in chips)

Truffy: Post SB $0.25

billeva: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 Queen of SpadesAce of Diamonds

phatdolmen: Fold

alaindebeef: Fold

Emily9: Raise $2.00

Buddhinis: Fold

Truffy: Fold

billeva: Call $1.50

*** FLOP *** 7 of Spades3 of SpadesAce of Clubs

billeva: Bet $0.50

Emily9: Raise $3.00

billeva: Call $2.50

*** TURN *** 10 of Clubs

billeva: Check

Emily9: Bet $7.00

billeva: Call $7.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

billeva: Allin $30.25

Emily9: ??

 

Min första tanke var missat flushdrag, synar han verkligen på turn med en 7a? Tror inte 7an spelar någon roll, jag tror på missat drag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke var missat flushdrag, synar han verkligen på turn med en 7a? Tror inte 7an spelar någon roll, jag tror på missat drag iaf.

 

Du hade alltså tagit synen..? Valde att vika men direkt efter så kändes de precis som du säger, att han missat drag och att jag borde synat! Men känns bra med lite åsikter från andra och bättre spelare, ha de i åtanke nästa gång jag hamnar i liknande situationer!

 

Inge spel på länge nu, e grymt spelsugen! Men tar tåget till Karlstad om en timme, skulle gissa på att de blir endel spelande där inn Hultan på onsdag..!!

 

Tur att de inte e så varmt när man har världens packning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick rejk från Carlos idag, 886$, grymt nöjd med de.. Tog ut alltihop, så rullen ligger på 1500$ nu. Lite spel igår, va för varmt så gav upp snabbt! Men han backa 2,5 inköp! Tänkte ta tillbaka de och lite till ikväll..

 

Mat nu innan de blir spel..

 

Upp tidigt imorn så dags för,sängen, blev 500händer och +63, kändes som det var grymt tråkigt spel på ipoker idag!

 

Försöka få ihop lite fler händer imorn, onsdag är det Hultsfred!

 

Natt.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite spel idag med, häng i Karlstad City samt shopping stod på schemat. Men uppe i strax över 800 händer och +90. Kände lite på .5/1 idag, spelet var inget speciellt mer än att de verkade va lite fler grinders ute just då än på .25.. Hade lite otur i 2potter och fick ganska dåligt betalt, men en sista pott gjorde att jag höll mig på +..

 

Börja lägga in lite fler händer efter Hultan e de tänkt!

 

Dusch nu så kanske lite mer spel efter de.. Blir ju inge spel på ett par dagar nu så borde orka med lite fler händer ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey! Pratet just nu går om Oakwood i ca 1månad till hösten.. Sen är jag sugen på ett lite soligare ställe i runt en månad om pokern tillåter det, lär upp iaf en nivå om man ska kunna vara där en längre tid, men inget bestämt riktigt än! Men Bkk står högst på listan just nu för mig.. Är det i Sept ni åker ner? Hur är det med vädret där borta under hösten..? Gl at the tables!!..

 

Hm det är regnsäsong där i början på hösten, men brukar bli bättre senare delen av oktober - november, om jag förstått allt rätt iaf. Vi hänger nog på oakwood mellan den 5e sep till 5e okt, sen drar vi nog ner till phuket igen, får se hur vädret är och hur vi trivs på oakwood, annars kanske vi stannar en månad till. Phuket i november är väl rätt spikat iaf, sen får vi se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm det är regnsäsong där i början på hösten, men brukar bli bättre senare delen av oktober - november, om jag förstått allt rätt iaf. Vi hänger nog på oakwood mellan den 5e sep till 5e okt, sen drar vi nog ner till phuket igen, får se hur vädret är och hur vi trivs på oakwood, annars kanske vi stannar en månad till. Phuket i november är väl rätt spikat iaf, sen får vi se. :)

 

Okok, låter riktigt najs! Mer och mer sugen på resan nu, lär inte bli mindre efter att ha jobbat hela sommaren så ska försöka ta tag i de där rätt snart och sätta datum!

 

 

Inte blivit mycke skrivande sista tiden, varit mycke flängande både före och efter Hultan, pokern har gått rätt kasst sen jag gick upp, riktigt tråkiga utdragningar sista tiden, men tänkt vända på de rätt snabbt!

 

Tar tag i dagboken mer nästa vecka, typ tisdag, tills dess e jag rätt upptagen..

 

Mat nu sen dags att klonka tillbaka lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...