Gå till innehåll

Nl50 at iPoker.. Dags att vända uppåt igen!


Fudge

Recommended Posts

Lider med dig :( Hela maj har varit likadan för mig. Det är tamigfaan omöjligt att vinna. När du väl hittar plusset så åker du på de sjukaste utdragningarna och korten står aldrig. Cashade ut ifrån Ipoker sidan jag spelar på idag och avaktar spel ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lider med dig :( Hela maj har varit likadan för mig. Det är tamigfaan omöjligt att vinna. När du väl hittar plusset så åker du på de sjukaste utdragningarna och korten står aldrig. Cashade ut ifrån Ipoker sidan jag spelar på idag och avaktar spel ett tag.

 

Tänkte köra klart på Carlos under denna månad och sen fortsätta på iPoker men byta sida.. Tror det kan bli som en omstart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något video att kolla på? och hur många h i veckan jobbar du? skoj att veta för ligger i samma sitts som dig. jobbar men vill spela poker..

 

en video på en session hade inte varit fel =)

 

Har ingen cam och tveksam på om jag skulle vilja lägga ut en film just nu med tanke på att jag spelar helt utan själförtroende. Från 1Dec till nu har jag jobbat mellan 0-30timmar/månad. Men inte mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tåget från storstaden har det funnits mycke tid över till tankar och har satt upp lite olika funderingar och mål jag ska sträva efter närmsta tiden!

 

1. Mycke spel närmsta 2veckorna, max en fylla under den tiden(lördag, iväg på inflyttningsfest samt Sverige match). Dagarna ska gå till massa poker och träning! 2veckors gratis träning samt hälsorådgivning här i Falkenberg, så utnyttja det till fullo nu. Skära ner allmänt på alkoholen och istället lägga tiden på grind.

 

2. Jobba rätt mycket i sommar, inte ta ut ngt alls från rullen samtidigt som jag ska försöka spela så mycke det går så rullen ökar genom rb. Ska klara mig om jag jobbar någorlunda mycker, bestämt mig för att de blir kock jobbet i sommar, timlön på ca100kr, känns inte så lockande men gör det som ett led i att satsa hårdare på pokern!

 

3. Läsa lite mer artiklar och bra inlägg här på PF, samt försöka läsa lite vanliga böcker i fortsättningen!

 

4. Nöta mig ur svackan genom tight solid nötgrindar poker.. Lösa upp spelet lite mer efterhand om det börjar släppa!

 

5. Blir spel på Noiqpoker under Juni, tror jag fått en halvbra deal där, med lite tur så blir det som en omstart för hjärnan!

 

Hade lite fler idéer på vägen hit och fyller på när jag kommer på dem.

Musen har pajjat så blir grind nu med 6bord och touchpad:-(

 

Later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt tråkigt spel ute just nu.. Inte en pott på över 10$, ändå back 2inköp på ca 500händer. Re raisad i varje cb, varenda träffad flopp fick jag checka turn då färgen kom, då menar jag verkligen varenda!

 

Nu blir det ännu en paus på några timmar.. Sen spela mer ikväll, de sista som händer på Carlos då jag cashar ut och sätter in på Noiq istället. Får hoppas det kan vända iaf lite där..

 

Uppdaterar senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista händerna spelade där nu. Iaf inna Juli..

 

Gått sjukt kasst idag, de senaste dagarna kan jag inte ens beskriva, men att säga att jag blivit totalt sönder k*ullad är milt uttryck. Men bara att bita ihop.. Som sämst låg jag 6inköp back idag, inte vågat kolla på flera timmar hur jag ligger till nu, så kolla antalet händer först. Denna vecka har redan blivit sönderryckt, så börjar med en riktigt vecka på måndag.

 

Ser fram emot noiq nu, sig up bonus, betalas ut 10$ i taget men får gå, + bananer varje fredag. Skönt att slippa vänta så länge på dem..

 

Tror ett nytt namn kan göra lite med eftersom jag spelat mycke senaste tiden, många spelare känner nog igen mig som han den tight veka man gärna möter=) Får hoppas de tar ett tag innan de kör över mig igen!

 

Blivit ca 3k händer idag, helt ok avslutning på månaden, får hoppas de kan ge lite återbäring nästa månad!

 

Slutade -2inköp, vet inte om jag ska skratta lr gråta. men med tanke på hur spelet sett ut så får jag väl vara nöjd! Nu är det full gas på Noiq så ska vi nog kunna fixa det här..!! Antagligen paus imorn, tar väl ngn dag innan pengarna kommer till Neteller..

 

 

Night..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att ge mig den sjukaste timmen ngnsin i min karriär.. 4inköp på ca en timme. Sjukaste utdragningarna.. Hade en polare som kollade lite och han sa att det var helt sick hur de drog ut. vet inte vad jag ska ta mig till.. Rullen bara försvann på en vecka! känns helt värdelöst att ens försöka fortsätta..

 

Får väl gå ner ÄNNU en nivå och köra.. Bättre timpeng genom att panta burkar! Om jag nu mot all förmodan ens skulle plusa..

 

Blow me!

 

--

 

Blivit en hel del spel idag, inte mycke annat att göra när man e sjuk, svängt sjukt mycke. 6inköp back, upp till 40back, tillbaka till 6back. Men tror jag tog igen rätt mycke på slutet efter några fina händer som fick stå..

 

Funderar på om jag ska börja spela mer på kvällar/nätter och skippa dagarna för de mesta, mer action då.. men vill ändå kunna hålla kvar dygnsrytmen. Jobba imorn, bra att starta månaden med några timmar så man vet att räknigarna blir betalade till nästa månad!

Fick ihop ca 4600händer idag, helt ok!

 

Slutade bara -20, så e grymt grymt nöjd! Blir nog inge spel imorn, kanske lite på lördag innan de e dags för fotboll och fest!..

 

Riktigt krasslig nu, snuvig som aldrig förr, allmänt snurrig och halsont.. Får se va de säger på jobbet om de imorn!

 

Sova nu, så kör vi igen på söndag efter jobbet! Rejka ihop lite innan bananerna på fredag.. Skönt att få dem veckovis nu!

 

Night yall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en dags spelande trillade det in 50dollores på kontot under gårdagen, bonusen betalas ut 10$ i taget, men kommer en gång i veckan, samtidigt som bananerna, perfa! Riktig morot att spela mycke och inte slarva ngt under veckorna!

 

Blir kanske en resa till Karlstad om en vecka för att tok grinda några dagar innan Hultsfred.

 

 

Bakis, feber och förkyld idag, men är kris på jobbet så är bara att ställa upp.. Störst ågren är att inte kunna se fotbollen ikväll! Men finns iaf radio!

 

 

Börjar om 20min.. ångest på hög nivå! Men efter imorgon vet jag att det finns pengar till räkningar nästa månad och kan koncentrera mig på att spela mycke utan press!

 

 

Imorgon ca kl 1700 börjar grinden..

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ipoker riggen är faktiskt riktigt riktigt sjuk :D Förhoppningsvis vänder den nån gång, dock har jag börjat tvivla :-P

 

Haha, man börjar ju fundera ibland=) Men tänkte jag ska köra över rigg och allt vad de heter till veckan! Tycker du ska göra samma..!! Men först känner jag att de behövs ett rejält galaj ikväll för att rensa systemet..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde matchen så gott det gick på tvn.. Men ganska mycke att göra i köket ikväll så blev mest radio! Tyckte det var en riktigt underhållande match som fick ett helt sjukt slut, men ska inte klaga..!

 

Kände att febern satt kvar idag också på jobbet, sen att jag fick en allergisk reaktion under kvällen gjorde inte saken bättre, utslag i ansiktet och en helt sjuk klåda.. Men bara att bita ihop och köra, kom in några kalla fatöl sista timmarna och efter de så gick det över.

 

 

Blir, tyvärr, utgång idag med, skulle inte kunna spela på topp nu känner jag och de på jobbet lyckades övertala mig. Rensa ur systemet och ladda ordentligt inför grinden som startar imorgon! Då blir det åka av Ipoker, så se till att släppa riggen och ge mig en chans!

 

Duschen nu.. Sen ut på pubrunda med VIP kortet!

 

See ya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, man börjar ju fundera ibland=) Men tänkte jag ska köra över rigg och allt vad de heter till veckan! Tycker du ska göra samma..!! Men först känner jag att de behövs ett rejält galaj ikväll för att rensa systemet..!

 

ja nångång lär det ju vända allafall, bara gneta på känns det som :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Kommer i sinom tid att ta klivet upp till nl50(lirar nl20 på iPoker atm) .. undrar lite hur motståndet är där i jämförelse med nl20?

 

gl med lirandet!

 

Vet inte riktigt hur moståndet är på nl20, men skulle tro att det är rätt lika.. Kan inte tänka mig att det är några större skillnader!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur stor rulle du har läste igenom lite ser ju ut som du backar mer eller mindre varje session??

 

Vet inte om du läste igenom hela, annars är det ju bara typ förra sidan sen jag började skriva igen. Rullen ligger bara på typ 700$, så inget att hänga i granen direkt. Kommer rejk från både Parbet och Carlos inom en vecka, men tar nog ut det mesta. Sen blir det ju extra tillskott till rullen varje fredag nu från Noiqpoker!

 

Så kan inte se hur den inte ska öka rätt ok närmsta tiden!

 

 

1511 händer hitills idag, +30.. Rushade lite i början men lite mycke slask och några händer som inte stod gjorde att jag tappade. Sola nu sen mer lir..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja nångång lär det ju vända allafall, bara gneta på känns det som :D

 

Precis.. Men du har väl en grymt bra Bonus på CDpoker? Den borde ju nästan göra att rullen ändå stiger än..? Sen när det släpper för dig lär det flyta på riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.. Men du har väl en grymt bra Bonus på CDpoker? Den borde ju nästan göra att rullen ändå stiger än..? Sen när det släpper för dig lär det flyta på riktigt bra!

 

ja alltså har plussat 3K$ på spel och bonus sen nystarten för 20 dagar sen så går ju ingen nöd precis, men borde vart så äkcligt mycket mer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 min har gått, -70.. Händer jag inte tar mig ur på ngt sätt. Topp 2 mot botten set, all in med KK pre(allra första handen), torsk mot A9.. Liten paus så köra mer sen!

 

--

 

2850händer till och ligger 120+, de och 20inspelat på bonusen som kommer varje fredag. Så helt ok.. Känns fortfarande som jag kan spela både bättre och få mer betalt, samt att händerna borde få hålla lite oftare!

 

Försökte höja oftare när jag var först in i potterna denna session, och även med fler händer än annars, kändes rätt bra. Så försöka fortsätta med det..

 

Kommer några händer, sen käk, kanske mer spel efter de, rätt pigg fortfarande!

 

Känner inte igen Fi och ingen read, men kändes som ett svagare A lr ren bluff.. Hade ju rätt men hjälper ju inte alltid!

 

Seat 1: fjenner ($42.30 in chips)

Seat 3: SilvioDante33 ($30.44 in chips)

Seat 5: camperas ($9.15 in chips)

Seat 6: DonTryAtHome ($46.45 in chips)

Seat 8: Ultravox87 ($9.00 in chips) DEALER

Seat 10: Emily9 ($52.55 in chips)

Emily9: Post SB $0.25

fjenner: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 [CK CA]

Dealt to fjenner [s2 H3]

SilvioDante33: Fold

camperas: Fold

DonTryAtHome: Fold

Ultravox87: Raise $1.00

Emily9: Raise $10.00

fjenner: Call $9.75

Ultravox87: Fold

*** FLOP *** [D10 DA D3]

Emily9: Check

fjenner: Allin $32.05

Emily9: Call $32.05

*** TURN *** [D2]

*** RIVER *** [C3]

*** SUMMARY ***

Total pot $82.60 Rake $3.00

fjenner: wins $82.60

 

Skönt när man får betalt för såna här händer, hans bet på flopp tyckte jag skrek styrka, vi hade haft några duster och han kändes ganska tight, så handen blev perfekt!

 

Seat 1: Emilinho83 ($32.10 in chips)

Seat 3: riri64 ($26.05 in chips)

Seat 5: Emily9 ($52.70 in chips)

Seat 6: RiddarSvinet ($51.35 in chips) DEALER

Emilinho83: Post SB $0.25

riri64: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RiddarSvinet [s10 D10]

Dealt to Emily9 [H4 H5]

Emily9: Raise $2.00

RiddarSvinet: Raise $4.00

Emilinho83: Call $3.75

riri64: Fold

Emily9: Call $2.00

*** FLOP *** [H10 H6 SK]

Emilinho83: Check

Emily9: Check

RiddarSvinet: Bet $4.00

Emilinho83: Call $4.00

Emily9: Call $4.00

*** TURN *** [H2]

Emilinho83: Bet $0.50

Emily9: Call $0.50

RiddarSvinet: Raise $13.00

Emilinho83: Fold

Emily9: Raise $44.20

RiddarSvinet: Allin $30.35

*** RIVER *** [H7]

*** SUMMARY ***

Total pot $111.05 Rake $2.00

Emily9: wins $111.05

 

 

Hur göra här? Hade haft några tråkiga händer precis, därför jag bara synade pre. Han blixtbetade turn, tycker ofta det känns som en bluff, sen har jag svårt att se vilken T höjjer pre och betar flopp med.. Syn lr fold?

 

Seat 3: Jorelxx ($42.29 in chips)

Seat 5: Eonian ($36.95 in chips)

Seat 6: Xstra ($32.48 in chips)

Seat 8: Emily9 ($50.40 in chips)

Seat 10: saman86 ($46.50 in chips) DEALER

Jorelxx: Post SB $0.25

Eonian: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 [CJ SJ]

Dealt to Xstra [X X]

Xstra: Raise $2.50

Emily9: Call $2.50

saman86: Fold

Jorelxx: Fold

Eonian: Fold

*** FLOP *** [HK DJ HA]

Xstra: Bet $4.00

Emily9: Call $4.00

*** TURN *** [sQ]

Xstra: Bet $9.00

Emily9: Call $9.00

*** RIVER *** [C6]

Xstra: Allin $16.98

Emily9: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

639 händer på morgon sessionen trots en tuff 1outare i en 2inköp+ pott.. Gnuggade på ok men hittade inte riktigt ngt flyt! Men +36 är en ok start!

 

Tycker han är rätt tight och stabil, räknade absolut inte med en syn pre av honom! Därför jag blev lite ställd.. Borde nog beta men kände att jag ville få en billig SD.

 

Seat 1: ArtOfStreet ($39.50 in chips)

Seat 3: Kumihuuli ($49.25 in chips)

Seat 5: Corpsee ($60.87 in chips)

Seat 6: Emily9 ($97.08 in chips) DEALER

Seat 8: jpkenzo ($91.50 in chips)

Seat 10: magicmos ($20.95 in chips)

jpkenzo: Post SB $0.25

magicmos: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Emily9 Queen of HeartsQueen of Clubs

ArtOfStreet: Raise $2.00

Kumihuuli: Fold

Corpsee: Call $2.00

Emily9: Raise $7.00

jpkenzo: Fold

magicmos: Fold

ArtOfStreet: Fold

Corpsee: Call $5.00

*** FLOP *** 3 of ClubsJack of Diamonds7 of Spades

Corpsee: Check

Emily9: Check

*** TURN *** 10 of Spades

Corpsee: Bet $5.00

Emily9: Call $5.00

*** RIVER *** 8 of Hearts

Corpsee: Allin $48.87

Emily9: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $74.32 Rake $1.30

Corpsee: wins $74.32

 

Kritik uppskattas..

 

Frulle nu sen köra igen!

 

--

 

ca 350 händer till, +56 till.. Lägger upp första handen jag spelade denna session! Att de ska få vinna såna händer är de värsta jag vet, ok om han har set men vafan!

 

Seat 1: BraccaDaxxa ($48.75 in chips)

Seat 3: llleer ($16.21 in chips)

Seat 5: Emily9 ($49.25 in chips) DEALER

Seat 6: PRINCESS62 ($37.88 in chips)

Seat 8: sukier ($29.65 in chips)

Seat 10: Perzian ($34.80 in chips)

PRINCESS62: Post SB $0.25

sukier: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perzian [HK HJ]

Dealt to Emily9 [CQ DA]

Perzian: Call $0.50

BraccaDaxxa: Fold

llleer: Call $0.50

Emily9: Raise $2.50

PRINCESS62: Call $2.25

sukier: Fold

Perzian: Call $2.00

llleer: Fold

*** FLOP *** [s2 S9 HQ]

PRINCESS62: Check

Perzian: Check

Emily9: Bet $6.50

PRINCESS62: Fold

Perzian: Allin $32.30

Emily9: Call $25.80

*** TURN *** [H2]

*** RIVER *** [H5]

*** SUMMARY ***

Total pot $70.10 Rake $3.00

Perzian: wins $70.10

 

Självklart lämnade idioten bordet direkt, nästan det som tiltar mest, han skrev HAHA och försvann:evil:

 

Tydligen idag man ska fira nationaldagen? Fick reda på det nyss så får se vad som händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunnit med en sväng till bolaget och några händer/öl.. Spelade mycke mer löst och aggro än vanligt och kändes riktigt bra! Körde över alla 6bord ett tag.. Kan inte klaga på kort snittet men märktes att de betalade av med rätt mycke efter en stund. Bland de roligaste sessionerna jag spelat..

Ingen koll på hur de gick än men gjorde några marginella syner i början som jag torskade endel på..

 

Kanske borde fortsätta att ta ngn öl vid varje session? Kändes som jag hade full koll på alla bord..

 

830 nya händer och 140+ denna session=). Så tott ca 220$ idag, känns riktigt bra! Länge sen det flöt på såhär i 2dagar. Över 1k nu, så tar ut de 100$ från parbet samt rejken från carlos som kommer den 10de, om de inte går utför så läggs rejk+bonus från Noiq in på rullen under fredagen!

 

Lägger in lite händer imorn..

 

Idag:

1819 Händer

+ca220$

 

Vecka:

4669/10000Händer

340/350$

 

 

Nu bärs och sol!

 

Later..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev både en och två bira igår i solnedgången innan det blev utgång. Massa studenter ute, kan knappast klaga när de är klädda som de är en riktigt varm "sommardag".. Flickor överallt igår, visste inte vart man skulle ta vägen ibland!

 

Blev ganska sent igår, så huvvet är inte riktigt med än, men ska försöka fixa det med lite käk strax! Sen försöka få ihop lite händer innan fotbollen ikväll, riktigt laddad för den! Ännu en match utan Zlatan från start, men vi möter Island och Rosenberg ska nog kunna springa dem trötta innan Zlatan går in och hänger 1-0 sista 20.

 

 

Självförtroendet e på topp sen igår, rädd att tappa de om jag sätter mig vid borden, men ska nog funka bara jag kommer igång..

 

 

Pizza nu! Riktigt länge sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...