Gå till innehåll

Mike "The Mouth" Matusow


Hap

Recommended Posts

Hmm... Texten togs bort några minuter efter jag skrev det första inlägget.

 

Det var skrivet av Scott Matusow som påstod sig vara Mikes bror. Och att han var ledsen för sin bror som spelar bort miljoner på poker online, att han mår dåligt av den medicinering han tar och att han inte litar på sin familj.

 

Mike spelar för närvarande 50/100 på FT också. Hans bror pratar i chatten.

 

Underligt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade kvar sidan i cacheminnet. För de intresserade:

 

I am starting this site for several reasons. My name is Scott Matusow, My brother is Mike Matusow, a somewhat famous poker player who is ruining his life by taking certain medications and losing millions playing online poker. What I will post on this site is about the real Mike, not what he has you beleive, but all verifiable stories and the truth about his criminal conviction, how he treats his family poorly, among other issues. Mike is sick and Mike needs help, not more medication which he is on allot of. Online poker for some is addiction that not only ruins the lives of those who are addicted, but effects the people who care about those who are addicted. So you so called fans who dont like and what I am doing? go screw yourselves, leeches. When Poker is long gone and done, you continue on with your lives while Mike suffers in his addicted hell. My hope is that this site gets enough traffic that everyone knows the real truth about Mike and this might finally inspire Mike tro get off his medications which are destroying him and have the character to make a real change and rejoin the human race. Perhaps all of us can make a good change for the better!!

 

Why I do not hate my brother

 

I have read some of you at full tilt in the chat thinking I hate my brother, Nothing can be further from the truth. I do not like the person he is, and has become. I love my brother, my parents love Mike as well. What I "Hate" is not being able to have any kind of conversation with Mike. Speaking to someone not quite home. Not being able to sit down and have heart to heart conversation with Mike, things like that.

 

 

This has happened from all of the medications Mike is on. What I hate is "Mike" blowing tons of money online, taking his mother for granted, his Father, and brother. Trusting strangers more than his own family, seeking approval and attention from strangers at all costs, to the point of making himself out to be a circus side show. "Hate" that Mike will not listen to anyone trying to help him, and listen to those using him.

 

Mike before he went on Medication, was a decent brother, good son, and was not the addicted gambler he has become today. Medications give people a false sense of wellness, mask the issues that trouble them, and cause people to become addicted to " the feeling" I will make another post about this in the near future.

 

Posted by Scott Matusow at 5:23 AM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skuttade in och railade honom medans jag själv var igång. I chatten hade tydligen den här brorsan bett om ursäkt och sagt att allt inte var sant..

 

Å andra sidan bad "the mouth" om 10K som lån av en annan spelare (genius20-någonting?) mot att han skulle skicka över 9600 via pokerstars. Jag är inte säker om hur det blev för jag sjappade rätt fort.. Snart gul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter skumt att han skulle blivit mer hispig av medicinen. Jag hade väntat mig att han skulle blivit satt på lugnande snarare än typ Zoloft.

 

Ingen aning om det är genuint, men när man ser honom på tv och hör talas om honom så låter det ju definitivt som en person som kan ha problem med maniska episoder. Något som gambling och droger inte brukar göra särskilt mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får väl Ritalin? Kan det vara hela anledningen till att han är "the Mouth"?. Kroppen borde ju vänja sej hyffsat om man medicinerat i flera år tycker jag; utan att vara expert i ämnet.

 

Om han bustar och förlorar sin "borrowing power", så borde ju någon pokerproduktion plocka upp honom och göra honom till kommentator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Mike är en hopplöst förlorande spelare online borde väl detta vara väldokumenterat. Han spelar mest (bara?) på Full Tilt, han är ju liksom signad där, och det är en sajt som många loggar alla händer på high stakes-borden på. Har han förlorat miljoner där lär den infon finnas i någon data mine:ares pt-databas och vara allmänt känd (ungefär som TLK:s magiska månad förra året). Framförallt skulle Full Tilt känna till det och jag har svårt att tro att de skulle ha en sådan spelare i sitt "stall".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är detta klart som fan? Utveckla och relatera gärna till PR, varumärkesvård och allmän företagsmanagement.
PR-mässigt spelar en spelares resultat eller skill absolut ingen roll.

 

Folk orkar inte bry sig att ta reda på det tidigare och skulle inte känna igen det senare om de så blev karatemisshandlade av det i en gränd. Vad som spelar roll är hur färgstark och underhållande en spelare är samt om han spelar högt. Inte något annat för det är information som väldigt få har, och större delen av de som har den förstår den inte. Av de som förstår den så är det i stort sett ingen som skulle basera sitt val av site på vilka "proffs" som spelar där.

 

Varumärkesmässigt så kommer den typiske pokerkunden knappast få sämre uppfattning av en site för att en spelmissbrukare självdetonerar på där. Ta exempelvis killen som förra året tiltade ur och pumpade iväg över $.5M på att spela varje hand till showdown i PLO här om året.

 

Hur du får in företagsmanagement har jag ingen aning om. Om det handlade om att anställa honom som revisor så hade du haft en poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En site har ju hellre en sympatisk, rolig, karismatisk figur/looser (med exponering) än en osympatisk "vinnare", det är väl ganska uppenbart se Gold som exempel, så att inspelade pengar skulle ha stor betydlse är väl uppenbart då 99,5% av målgruppen ändå inte vet något om det faktiska resultatet i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast bara medicineringen som fuckar upp han. Killen har nog blivit så fast och försvarsmekanismer har kickat in så hårt att det är svårt att nå han. Han lever i en verklighetsflykt vilket nog kan förvärras av mediciner precis som hans bror beskriver.

 

Jag förklarare i en tidigare i en tråd hur ångest förändrar ens beteende häromdan. Tar man kraftigt ångestdämpande så är allt "en dans på rosor" ändå trots att det går åt helvete (hårdraget). Den här killen får nog någon cocktail så han lär väl vara helt personlighetsförändrad.

 

Tung psykofarmaka kan ju till och med ta bort mänskliga drag och göra folk till zombies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda infon jag hittar på rak arm om Mikes pengaflöde:

 

Enligt Cardplayers databas har han vinster på $3,8 miljoner dollar i turneringar.

På 37000 loggade händer NL är han back $272000 på FullTilt (att jämföra med Erik Sagström som är back $600k på 7500 händer Omaha).

http://cardplayer.com/players

http://lukekim.blogspot.com/2006/09/pokertracker-statistics.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...