Gå till innehåll

Jerico lägger ner dagboken men fortsätter äta fisk på SvS 5/10.

Jerico

Recommended Posts

Jag har aldrig fattat det där med pokertracker , har ni bra användning för det i potter och så ? måste väl ta år och dagar att lägga in alla händer :shock: för det funkar inte tydligen automatiskt på Svenska Spel vad jag vet ? eller gör de det ?

har 33% sedda floppar sedan 15 maj , för mkt eller för lite ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Köper man det programmet ? och var isf ? lite jobbigt att hålla koll på 12 spelare ibland :shock: och då tappar man fokus på annat

Hur många bord kör du åt gången?

Hur många kör du Jerico? Vet att du innan sagt att du kör 4, men gör du fortfarande det när du kör SH och har 25% sedda floppar? Låter som det skulle bli jäktigt, och väldigt svårt att hålla koll på Fi.

Jag kör 4 bord FR och använder PT med GT+ men känner att jag får mycket bättre koll på motspelarna när jag kör färre bord. Blir dock lätt lite rastlös när jag inte får några spelbara kort och börjar slaska, även när jag kör 4 bord FR. Spelar på 1/2kr och tycker inte man behöver ha så stor koll på Fi (det räcker med PT), men det kanske krävs mer koll på 2.5/5?

Vilken typ av noteringar tycker ni är viktigast att göra om Fi, alltså som ger mest för framtiden? Gör ni mer övergripande noteringar eller om specifika situationer? Typ, "cbettar alltid oavsett flopp" och "dålig känsla för position" eller mer exakt "raise 4bb UTG KJo, cb OOP mot två med 5r7kTk flopp, la sig mot raise".

Länk till kommentar

Jag brukar skriva en note om jag ser fi göra nåt som inte stämmer överens med hur jag förväntar mig att en fi med hans stats skulle spela. T.ex om en 17/8/2 skulle syna av stacken med JJ på K hög board kan jag skriva "fiskig station!?!" på honom medan jag inte skulle orka skriva nåt sånt på en 74/8/0.5 eftersom jag tar det för givet. Skriver också som standard "BLUFF" på alla tomteLAGs direkt när man märker vad de håller på med samt "ja, det är värdebets" på alla ABC/semi-ABC.

Dessutom är det bra att skriva vad stora riverbets betyder på alla typer av spelare eftersom man får se den typen av action ganska sällan. Vissa (många) kan vara hur tomtiga/LAGiga som helst på flop och turn men om de bettar ut stort på river så är det nöten medan andra (ganska få) försöker stor-bluffa river ofta...

Jag kör 4 bord. Inte särskilt jäktigt förutom när man håller på att byta bord av nån anledning eftersom man måste få upp det nya bordet i GT+ etc och samtidigt hålla koll på vad som händer.

På 2.5/5 FR kan det vara värt att ha bra koll på de regulars man ofta möter så man inte gör bort sig i TAG-on-TAG krigen samt ha read på eventuella återkommande fiskar så att man vet att man kan värdebetta sönder dem på samtliga gator med TPTK OOP utan att vara alltför orolig för att han sitter och värdesynar med nöten och tänker ställa river.

Länk till kommentar

***** Hand 364472620 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 juni 2007 19:30:47

Eva 30 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: vat69 (1000.00)

Plats 2: LINGM (195.00)

Plats 3: adis2 (2631.94)

Plats 4: _pkrplaya_ (2020.00)

Plats 5: _SnajdarN (1949.50)

_SnajdarN lägg LM 5.00

LINGM lägg SM 10.00

** Giv **

LINGM [N/A, N/A]

_pkrplaya_ [N/A, N/A]

_SnajdarN [Dh, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

_pkrplaya_ Höj till 40.00

_SnajdarN Höj till 100.00

LINGM Lägg

_pkrplaya_ Syna 100.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 7h, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

_SnajdarN Satsa 150.00

_pkrplaya_ Höj till 440.00

Vad jag gör jag här ?

Länk till kommentar

Jävligt jobbigt läge men vad ska han ha egentligen. Att han har åttan är rätt svårt att tro men han kan ju ha synat ditt omslag med AA eller KK. Det beror ju lite på hur han har lirat innan men det blir en jobbig sits på turnen om du inte träffar nötkåken, för det är ju den enda handen du skulle kunna tänka dig att riskera hela stacken med eller?

Känns som en fold.

Länk till kommentar

Jävligt jobbigt läge men vad ska han ha egentligen. Att han har åttan är rätt svårt att tro men han kan ju ha synat ditt omslag med AA eller KK. Det beror ju lite på hur han har lirat innan men det blir en jobbig sits på turnen om du inte träffar nötkåken, för det är ju den enda handen du skulle kunna tänka dig att riskera hela stacken med eller?

Känns som en fold.

Med det 3 bettet pre så synar de flesta med any2cards samtidigt som de sätter dig på en stor hand så de kommer sällan fortsätta förbi floppen förutom med gråtsyner om de inte slår en KK-typ hand.

Min nya laptop kom idag! men hann inte hämta ut den innan posten (affären) stängde. Nästa vecka blir det alltså utomhusgrind om vädret tillåter.

Det är en Znote 6024W från zepto med 2GB RAM och 250 GB HDD. Tänkte ha den lite som musikmaskin på fester också så bra med lite HDD. Skärmupplösningen på 1440x900 är kanske i minsta laget, men jag är van att spela med överlapp så tror det ska gå bra att spela 4 bord SvS på den.

Länk till kommentar

Ja det har man fått vänja sig att spela med överlapp :-) vi ska snart fixa så man kan spela poker på tv-skärmen , då behövs det inga överlapp här inte ..... vet inte riktigt men tror det ska vara en 42 tums skärm :roll:

Ha det skojj med festandet i helgen Jerico :-)

Själv har farsan fyllt 50 idag och öppet hus sedan kl 14 ,

Länk till kommentar

Ja det har man fått vänja sig att spela med överlapp :-) vi ska snart fixa så man kan spela poker på tv-skärmen , då behövs det inga överlapp här inte ..... vet inte riktigt men tror det ska vara en 42 tums skärm :roll:

Ha det skojj med festandet i helgen Jerico :-)

Själv har farsan fyllt 50 idag och öppet hus sedan kl 14 ,

Beror ju på hur hög upplösning skärmen klarar inte hur stor den är.
Länk till kommentar

Jag är inte expert på det området så du har nog rätt :-)

Lite grind nu efter maten , slutade nog +1500 tror jag :-) 50 års fest ikväll så inget spel då , End of Juni månad som slutade på +20k , mest spel på 2.50/5 där det gick segt så den stora delen ligger i 5/10 som jag har spelat nu de 2 senaste veckorna ungefär

Nästa månad blir det bara spel på 5/10 :-D

Länk till kommentar