musen91 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Jag har aldrig fattat det där med pokertracker , har ni bra användning för det i potter och så ? måste väl ta år och dagar att lägga in alla händer för det funkar inte tydligen automatiskt på Svenska Spel vad jag vet ? eller gör de det ? har 33% sedda floppar sedan 15 maj , för mkt eller för lite ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 med HHconverter lägsg alla händer till automatiskt... Jag tycker man har bra användning av det för man kan snabbt bilda sig en uppfattning av en spelare från hans stats om man saknar read. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Köper man det programmet ? och var isf ? lite jobbigt att hålla koll på 12 spelare ibland och då tappar man fokus på annat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 HHconverter är gratis, leta här på forumet. PT kostar väl en 50$ vilket ju är detsamma som gratis i stort sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Köper man det programmet ? och var isf ? lite jobbigt att hålla koll på 12 spelare ibland och då tappar man fokus på annat Hur många bord kör du åt gången? Hur många kör du Jerico? Vet att du innan sagt att du kör 4, men gör du fortfarande det när du kör SH och har 25% sedda floppar? Låter som det skulle bli jäktigt, och väldigt svårt att hålla koll på Fi. Jag kör 4 bord FR och använder PT med GT+ men känner att jag får mycket bättre koll på motspelarna när jag kör färre bord. Blir dock lätt lite rastlös när jag inte får några spelbara kort och börjar slaska, även när jag kör 4 bord FR. Spelar på 1/2kr och tycker inte man behöver ha så stor koll på Fi (det räcker med PT), men det kanske krävs mer koll på 2.5/5? Vilken typ av noteringar tycker ni är viktigast att göra om Fi, alltså som ger mest för framtiden? Gör ni mer övergripande noteringar eller om specifika situationer? Typ, "cbettar alltid oavsett flopp" och "dålig känsla för position" eller mer exakt "raise 4bb UTG KJo, cb OOP mot två med 5r7kTk flopp, la sig mot raise". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Jag brukar skriva en note om jag ser fi göra nåt som inte stämmer överens med hur jag förväntar mig att en fi med hans stats skulle spela. T.ex om en 17/8/2 skulle syna av stacken med JJ på K hög board kan jag skriva "fiskig station!?!" på honom medan jag inte skulle orka skriva nåt sånt på en 74/8/0.5 eftersom jag tar det för givet. Skriver också som standard "BLUFF" på alla tomteLAGs direkt när man märker vad de håller på med samt "ja, det är värdebets" på alla ABC/semi-ABC. Dessutom är det bra att skriva vad stora riverbets betyder på alla typer av spelare eftersom man får se den typen av action ganska sällan. Vissa (många) kan vara hur tomtiga/LAGiga som helst på flop och turn men om de bettar ut stort på river så är det nöten medan andra (ganska få) försöker stor-bluffa river ofta... Jag kör 4 bord. Inte särskilt jäktigt förutom när man håller på att byta bord av nån anledning eftersom man måste få upp det nya bordet i GT+ etc och samtidigt hålla koll på vad som händer. På 2.5/5 FR kan det vara värt att ha bra koll på de regulars man ofta möter så man inte gör bort sig i TAG-on-TAG krigen samt ha read på eventuella återkommande fiskar så att man vet att man kan värdebetta sönder dem på samtliga gator med TPTK OOP utan att vara alltför orolig för att han sitter och värdesynar med nöten och tänker ställa river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Har du testa 10-20 någonting, om ja så hur upplever du spelet där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Har du testa 10-20 någonting, om ja så hur upplever du spelet där? Nej aldrig testat (SH). Har bara skottat 10/20 FR på fredagskvällarna ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Har beslutat att ta en paus på ett par dagar för att inte börja bli för kaxig och små-tilta (lätt att göra när man vunnit en massa och känner sig oslagbar). Så blir inget mer spel denna månad. Slutresultat: +40,000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Bra tanke. Gör ngt riktigt kul nu i helgen!! Vääärldens största banan-split under ett träd i närmaste park på en filt tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Ska på fest både på fredag och lördag så tror inte det blir några problem att ha kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Ska på fest både på fredag och lördag så tror inte det blir några problem att ha kul! Låter som söndagen är vikt åt soffan med isblåsa på huvudet och fjärrkontrollen i ena hande och en glas vitamin brus i andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Låter som söndagen är vikt åt soffan med isblåsa på huvudet och fjärrkontrollen i ena hande och en glas vitamin brus i andra? påminn mig inte, festar hellre lyckligt ovetande om helvetet som väntar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 Vad betyder 71/8/0,5 ? kan vara bra att veta om man ska börja med PT Brukar skriva vilket typ av spelare det är , så fisk på de sämre och FISK på synstationerna ... sen lite tells på de lite bättre som "betar alltid flopp" och sånt , Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2007 71/8/0.5 71: Stoppar pengar i potten frivilligt 71% av händerna. 8: Höjer pre 8% av händerna. 0.5: Synar dubbelt så ofta som han bettar eller höjer postflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 ***** Hand 364472620 ***** 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 juni 2007 19:30:47 Eva 30 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: vat69 (1000.00) Plats 2: LINGM (195.00) Plats 3: adis2 (2631.94) Plats 4: _pkrplaya_ (2020.00) Plats 5: _SnajdarN (1949.50) _SnajdarN lägg LM 5.00 LINGM lägg SM 10.00 ** Giv ** LINGM [N/A, N/A] _pkrplaya_ [N/A, N/A] _SnajdarN [Dh, Dk] *** Bet Runda 1 *** _pkrplaya_ Höj till 40.00 _SnajdarN Höj till 100.00 LINGM Lägg _pkrplaya_ Syna 100.00 *** Flop(Board): *** : [8k, 7h, 8r] *** Bet Runda 2 *** _SnajdarN Satsa 150.00 _pkrplaya_ Höj till 440.00 Vad jag gör jag här ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 29 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Jag foldar med dessa stacks om inte fi är en maniac/tomteLAG... Edit: sen är ju ungefär en tredjedel av spelarna maniacs/tomteLAGs på SvS så read är viktigt här. Edit2: tomte-3bet pre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ludas Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Jävligt jobbigt läge men vad ska han ha egentligen. Att han har åttan är rätt svårt att tro men han kan ju ha synat ditt omslag med AA eller KK. Det beror ju lite på hur han har lirat innan men det blir en jobbig sits på turnen om du inte träffar nötkåken, för det är ju den enda handen du skulle kunna tänka dig att riskera hela stacken med eller? Känns som en fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Hade lös / aggro .... tänkte länge men kunde bara så en stenhård bluff så jag fick folda .... tomten visade upp T8 off nice hand fish ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 29 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Snygg fold, mindre snygg betsizing preflop som sagt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Jag vet , jag pushar inte så hårt som man borde göra med bra händer men ska försöka bli bättre ... är fortfarande rädd för att förlora och den rädslan måste bort om jag ska tjäna mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 29 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Jävligt jobbigt läge men vad ska han ha egentligen. Att han har åttan är rätt svårt att tro men han kan ju ha synat ditt omslag med AA eller KK. Det beror ju lite på hur han har lirat innan men det blir en jobbig sits på turnen om du inte träffar nötkåken, för det är ju den enda handen du skulle kunna tänka dig att riskera hela stacken med eller?Känns som en fold. Med det 3 bettet pre så synar de flesta med any2cards samtidigt som de sätter dig på en stor hand så de kommer sällan fortsätta förbi floppen förutom med gråtsyner om de inte slår en KK-typ hand. Min nya laptop kom idag! men hann inte hämta ut den innan posten (affären) stängde. Nästa vecka blir det alltså utomhusgrind om vädret tillåter. Det är en Znote 6024W från zepto med 2GB RAM och 250 GB HDD. Tänkte ha den lite som musikmaskin på fester också så bra med lite HDD. Skärmupplösningen på 1440x900 är kanske i minsta laget, men jag är van att spela med överlapp så tror det ska gå bra att spela 4 bord SvS på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Ja det har man fått vänja sig att spela med överlapp vi ska snart fixa så man kan spela poker på tv-skärmen , då behövs det inga överlapp här inte ..... vet inte riktigt men tror det ska vara en 42 tums skärm Ha det skojj med festandet i helgen Jerico Själv har farsan fyllt 50 idag och öppet hus sedan kl 14 , Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 29 Juni , 2007 Rapport Share Postad 29 Juni , 2007 Ja det har man fått vänja sig att spela med överlapp vi ska snart fixa så man kan spela poker på tv-skärmen , då behövs det inga överlapp här inte ..... vet inte riktigt men tror det ska vara en 42 tums skärm Ha det skojj med festandet i helgen Jerico Själv har farsan fyllt 50 idag och öppet hus sedan kl 14 , Beror ju på hur hög upplösning skärmen klarar inte hur stor den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 30 Juni , 2007 Rapport Share Postad 30 Juni , 2007 Jag är inte expert på det området så du har nog rätt Lite grind nu efter maten , slutade nog +1500 tror jag 50 års fest ikväll så inget spel då , End of Juni månad som slutade på +20k , mest spel på 2.50/5 där det gick segt så den stora delen ligger i 5/10 som jag har spelat nu de 2 senaste veckorna ungefär Nästa månad blir det bara spel på 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts