Patfor Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 10 BB/h och bord?? Nu tar du väl ändå i lite, Patfor? Nej inte alls, iofs inte på så jättemånga timmar, ett 70-tal men ändå.... /Patfor Citera
Patfor Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Skulle inte tro det om man litar på beräkningen Mattzon gjorde i sin DB. Beror väl på motståndet dock, kan man hålla bra winrate på NL100 där så borde det väl funka. Thx, alltid trevliga svar från dig. Lycka till på 5/10! Skönt att ha dig borta från 2,5/5... /Patfor Citera
musen91 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Thx, alltid trevliga svar från dig. Lycka till på 5/10! Skönt att ha dig borta från 2,5/5... /Patfor Njaa jag gick ju upp nu här om veckan till 5/10 för att slippa dig hehe tycker du spelar lite väl "tiltigt" ibland , kasnke inte rätt ord för det.... Det funkar ju hur bra som helst så ändra inget på spelet Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Tiltigt? Hur menar du nu? Citera
musen91 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Tiltigt? Hur menar du nu? Överskattar en del händer ( men inte överdrivet ), funkar ju mot fiskarna på SvS men kan åka på en del smällar mot de bättre spelarna. Inte att du spelar "fel" men ett litet tips bara Citera
rAilFISH Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 att överskatta händer är väl inte att tilta? Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Jag kallar det värdebetta tunt Räknar med att det betalar sig i längden även mot bättre spelare. De det inte lönar sig mot är ju det vektighta gardet, där gäller det att slå i backen fort om man blir floatad. Jag kanske gör lite misstag där ibland och stackar av lite light... (stackar t.ex alltid av set eller top2 på floppen i stort sett oavsett board och motståndare). Citera
musen91 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 att överskatta händer är väl inte att tilta? Kan vara .... desutom skrev jag att det kasnke itne var rätt ord , du får läsa allt innan du skriver ngt Citera
don_sebbe Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 tjenare Jerico, fina resultat du visar upp för denna månaden Undrar bara vilken converter du använder för att redigera HHs, lite ny i forum världen Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Mina HHs är direkt från pokertracker förutom att jag tagit bort alla $-tecken för att inte sprida förvirring... Sen är väl månadens resultat inget speciellt, ungefär samma sak de senaste 6 månaderna. Citera
don_sebbe Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Mina HHs är direkt från pokertracker förutom att jag tagit bort alla $-tecken för att inte sprida förvirring... Sen är väl månadens resultat inget speciellt, ungefär samma sak de senaste 6 månaderna. OKej, fina månadsreslutat då Citera
rAilFISH Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 "Kan vara .... desutom skrev jag att det kasnke itne var rätt ord , du får läsa allt innan du skriver ngt" Eftersom jag inte tyckter att du kom med något vettigt tips/kritik så skrev jag så. Jag läste dock allt och har en helt annan uppfattning om Jerico. Verkar vara en av dom som inte "tiltar" på den nivån. Citera
Patfor Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Överskattar en del händer ( men inte överdrivet ), funkar ju mot fiskarna på SvS men kan åka på en del smällar mot de bättre spelarna. Inte att du spelar "fel" men ett litet tips bara Vet att jag pushar en del händer (för) hårt, jobbar på det... Men samtidigt är det ju så många som är beredda att betala av med sämre händer och ibland kan drag vara löjligt lönsamma om man lyckas kroka rätt motståndare. Dessutom är det många storstackade spelare som är beredda att skjuta tomt hela vägen med stora bets på AK, det svåra är bara att veta vem och när... Måste även "våga" sitta kvar vid bordet när det går bra och blivit storstackad, det är det absolut jobbigaste rent mentalt, kanske kommer när jag är mer varm i kläderna och förhoppningsvis har större rulle. Posta gärna konkreta händer i min dagbok musen! /Patfor Citera
Patfor Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Vad gör du med alla pengarna Jerico? Snart en Ferrari i garaget? /Patfor Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Ganska händelöst kvällspass (förutom top set mot TP 2ggr varav en till min fördel och den potten blev "lite" större än den andra) på 50 min gav +1050 SEK... Vad jag gör med pengarna? Tja... betalar hyra, köper prylar, köpt lägenhet där 140 lakan gick åt till handpenning och festar loss järnet på dyr sprit och champagne... Btw själv älskar jag att bli riktigt storstackad, fortfarande glada minnen av 6300 SEK på 2.5/5 bord... 1000 NL Texas Hold'em - Monday, Jun 25, 20:12:45 ET 2007 Table Eva 16 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Matuschkin ( 1314.4 ) Seat 2: mattisx ( 1089.69 ) Seat 3: nalle:) ( 1938.9 ) Seat 4: Aquilla ( 1324.55 ) Seat 5: Jerico ( 1985 ) Matuschkin posts small blind [5]. mattisx posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jerico [ Ad Qs ] nalle:) folds. Aquilla calls [10]. Jerico raises [50]. Matuschkin folds. mattisx calls [40]. Aquilla folds. ** Dealing Flop ** [ 2d, Qd, 2c ] mattisx checks. Jerico bets [75]. mattisx calls [75]. ** Dealing Turn ** [ 6d ] mattisx checks. Jerico checks. ** Dealing River ** [ 5h ] mattisx bets [150]. Jerico calls [150]. mattisx shows [ Qc, Qh ] a full house, queens full of twos. mattisx wins 550.9 from the main pot with a full house, queens full of twos. wp, fish. Citera
b0bb4n Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Ganska händelöst kvällspass (förutom top set mot TP 2ggr varav en till min fördel och den potten blev "lite" större än den andra) på 50 min gav +1050 SEK... Vad jag gör med pengarna? Tja... betalar hyra, köper prylar, köpt lägenhet där 140 lakan gick åt till handpenning och festar loss järnet på dyr sprit och champagne... Btw själv älskar jag att bli riktigt storstackad, fortfarande glada minnen av 6300 SEK på 2.5/5 bord... 1000 NL Texas Hold'em - Monday, Jun 25, 20:12:45 ET 2007 Table Eva 16 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Matuschkin ( 1314.4 ) Seat 2: mattisx ( 1089.69 ) Seat 3: nalle:) ( 1938.9 ) Seat 4: Aquilla ( 1324.55 ) Seat 5: Jerico ( 1985 ) Matuschkin posts small blind [5]. mattisx posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jerico [ Ad Qs ] nalle:) folds. Aquilla calls [10]. Jerico raises [50]. Matuschkin folds. mattisx calls [40]. Aquilla folds. ** Dealing Flop ** [ 2d, Qd, 2c ] mattisx checks. Jerico bets [75]. mattisx calls [75]. ** Dealing Turn ** [ 6d ] mattisx checks. Jerico checks. ** Dealing River ** [ 5h ] mattisx bets [150]. Jerico calls [150]. mattisx shows [ Qc, Qh ] a full house, queens full of twos. mattisx wins 550.9 from the main pot with a full house, queens full of twos. wp, fish. Vissa slowspelar hellre än att försöka vinna pengar. Citera
musen91 Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Vet att jag pushar en del händer (för) hårt, jobbar på det... Men samtidigt är det ju så många som är beredda att betala av med sämre händer och ibland kan drag vara löjligt lönsamma om man lyckas kroka rätt motståndare. Dessutom är det många storstackade spelare som är beredda att skjuta tomt hela vägen med stora bets på AK, det svåra är bara att veta vem och när... Måste även "våga" sitta kvar vid bordet när det går bra och blivit storstackad, det är det absolut jobbigaste rent mentalt, kanske kommer när jag är mer varm i kläderna och förhoppningsvis har större rulle. Posta gärna konkreta händer i min dagbok musen! /Patfor Ja det var det som jag menade , att du spelar ibland för hårt ... Men det fungerar ju utmärkt så fortsätt med det hur mkt har du plussat denna månaden ? står inget nytt resultat vad jag kan se , lite intressant också var du har för timlön? Själv tycker jag det har gått rätt bra för min egen del , ligger +15,500 kr hittils , vilket ger min timlön på ca 280 kr / h låter väl inte så väldigt bra jämfört med dig , men bättre än ett sommarjobb iaf hehe Ps. ska posta lite händer i forumet som vi kan diskutera , inga nötter som vem som helst kan spela.... Citera
Patfor Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Ja det var det som jag menade , att du spelar ibland för hårt ... Men det fungerar ju utmärkt så fortsätt med det hur mkt har du plussat denna månaden ? står inget nytt resultat vad jag kan se , lite intressant också var du har för timlön? Själv tycker jag det har gått rätt bra för min egen del , ligger +15,500 kr hittils , vilket ger min timlön på ca 280 kr / h låter väl inte så väldigt bra jämfört med dig , men bättre än ett sommarjobb iaf hehe Ps. ska posta lite händer i forumet som vi kan diskutera , inga nötter som vem som helst kan spela.... Du har nog bättre timsnitt än mig, rapporterar månadsresultatet för juni i min dagbok på fredag och presenterar då de långsiktiga målen. /Patfor Citera
facetoface Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Ganska händelöst kvällspass (förutom top set mot TP 2ggr varav en till min fördel och den potten blev "lite" större än den andra) på 50 min gav +1050 SEK... Vad jag gör med pengarna? Tja... betalar hyra, köper prylar, köpt lägenhet där 140 lakan gick åt till handpenning och festar loss järnet på dyr sprit och champagne... Btw själv älskar jag att bli riktigt storstackad, fortfarande glada minnen av 6300 SEK på 2.5/5 bord... 1000 NL Texas Hold'em - Monday, Jun 25, 20:12:45 ET 2007 Table Eva 16 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Matuschkin ( 1314.4 ) Seat 2: mattisx ( 1089.69 ) Seat 3: nalle:) ( 1938.9 ) Seat 4: Aquilla ( 1324.55 ) Seat 5: Jerico ( 1985 ) Matuschkin posts small blind [5]. mattisx posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jerico [ Ad Qs ] nalle:) folds. Aquilla calls [10]. Jerico raises [50]. Matuschkin folds. mattisx calls [40]. Aquilla folds. ** Dealing Flop ** [ 2d, Qd, 2c ] mattisx checks. Jerico bets [75]. mattisx calls [75]. ** Dealing Turn ** [ 6d ] mattisx checks. Jerico checks. ** Dealing River ** [ 5h ] mattisx bets [150]. Jerico calls [150]. mattisx shows [ Qc, Qh ] a full house, queens full of twos. mattisx wins 550.9 from the main pot with a full house, queens full of twos. wp, fish. Hur fan kan du kalla han fisk där???? Citera
_zed_ Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Hur fan kan du kalla han fisk där???? Hur fan kan man inte kalla honom fisk där?? Han tar ju inte betalt för sin floppade kåk! Citera
musen91 Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Hehe det gick inget vidare vid mitt bord idag du börja med en stack på 3200 ungefär sen skönk den snabbt som attan , många inköp med så du skulle ah full stack , hehe ... hur gick det totalt den sessionen igentligen ? Citera
ampixo Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Han fick väl näst intill maxvalue på sin QQ där? Citera
Jerico Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Hehe det gick inget vidare vid mitt bord idag du börja med en stack på 3200 ungefär sen skönk den snabbt som attan , många inköp med så du skulle ah full stack , hehe ... hur gick det totalt den sessionen igentligen ? Spelar fortfarande, är back 1000... Citera
Patfor Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Han fick väl näst intill maxvalue på sin QQ där? Nog måste man väl ändå försöka mjölka ur mer ur den kåken... Fast såg iofs en idag som checkade floppat fyrtal (2,5/5) både på turn o river, potten blev runt en 50-lapp. Jämfört med det spelet så är ju QQ spelet optimalt.... /Patfor Citera
Recommended Posts