kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Tack för bra film Max, fick ta och lyssna på musik under tiden. A9-pushen tycker jag var helt onödig, jag hade synat pre. På andra bordet, pusha mer på bubblan, raisa aldrig bara. Det kostade dig riktigt mycket marker när du var short tyckte jag på missade pushlägen. Gillade reraisen med A5s mot höjning sent, kanon. Den kommer du undan med ofta när du är så tight. Men, viktigast av allt, kul att få se en vinst! Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Tack mannen! Uppskattar verkligen kommentarer från dig! Håller med om att pushen med A9 var väldigt kass! Kändes rätt då men jag funderade en del efteråt och kom fram till att den sög rejält! Angående att raisa mindre och pusha mer på bubblan så upplever jag att jag ofta vinner blinds med att endast raisa och att jag kan släppa tveksamma händer vid omslag. Detta gör att jag kan raisa fler händer utan att oroa mig för syn. Vet dock inte om detta är bra eller inte? Fler kommentarer på detta ombedes! Reraisen med A5s minns jag inte? Satt jag i nån av blindsen och pushade mot ett (vad jag uppfattade) stöldförsök? Måste kolla igen. Och JA! Apkul med en vinst, dom är sällsynta! Vet inte om ni andra håller med mig men generellt kändes det väldigt bra på det bordet jag vann, stabilt liksom. Blir troligen en ny film i kväll och förhoppnings då med ljud. Vad tycker ni, är det nån mening med att spela in från början? Känns som att man bara foldar under de första 2-3 nivåerna ändå. Vad säger ni? Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Reraisen med A5s minns jag inte? Satt jag i nån av blindsen och pushade mot ett (vad jag uppfattade) stöldförsök? Måste kolla igen. Jag, du hade bb, tror den andre satt i sb men är inte 100. (han satt precis till höger om dig när det var 4 kvar, men det var någon fler kvar när detta hände om jag minns rätt) Filmen hade förresten ganska bra kvalitet, men så var ju filen gigantisk också, tur att man har 100Mbit. Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Angående att raisa mindre och pusha mer på bubblan så upplever jag att jag ofta vinner blinds med att endast raisa och att jag kan släppa tveksamma händer vid omslag. Detta gör att jag kan raisa fler händer utan att oroa mig för syn. Vet dock inte om detta är bra eller inte? Fler kommentarer på detta ombedes! När blindarna är 200/400/25 vill man inte vika i alla fall. Med tanke på bubblan måste de lägga rätt många händer. Ett exempel som jag inte gillade var raisen till 500 med 33 från sb, när du får omslag och lägger dig. Vill du spela handen lugnt så kan du lika gärna syna. Så klart måste du lägga dig. Du uppmuntrar motståndaren till att ta en syn i position, och ett cb blir väldigt dyrt. ok att höja till 500, men inte från sb. Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 När blindarna är 200/400/25 vill man inte vika i alla fall. Med tanke på bubblan måste de lägga rätt många händer. Ett exempel som jag inte gillade var raisen till 500 med 33 från sb, när du får omslag och lägger dig. Vill du spela handen lugnt så kan du lika gärna syna. Så klart måste du lägga dig. Du uppmuntrar motståndaren till att ta en syn i position, och ett cb blir väldigt dyrt. ok att höja till 500, men inte från sb. Håller med! Den är skitdåligt spelad! Lustigt att jag får 66 nån hand senare och foldar då! (eller minns jag fel ) Citera
Ängeln17 Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 DEN VA JU MEGASTOR, som frugan brukar säga . Hur har du lyckats få den 260MB eller nått va det va? I vilket fall som hellst så blev det nog nått fel på nerladdningen för det var bara 25 minuter i slutet jag fick se. Förutom vad Kilsmo redan sagt, håller med till 100%, så tycker jag att du överlag är för "snäll", dvs du är inte tillräckligt aggresiv. Framförallt på bubbelspelet. Jag är oxå tajt men man måste bli aggresivare ju högre blindsen är. Exempelvis hade du AT vid några tillfällen där alla foldat till dig när ni 5 st på det vä bordet. Du väljer att raisa men det är megapush i min värld. Bubbelspelet på vä bord får du 66 och samma sak där, megapush. Nu träffar du settet på flopp vilket gör att du kan cb, men med bräda K94 ex, så blir det ju svårt. Sen tycker jag att sista handen där du åkte med A9 faktiskt är fold då du har två som redan talat om att de vill va med. Försök att göra den mindre nästa gång.. Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Inget fel på nerladdningen, det är inte filmat från början av SnG´n. Angående storleken så vet jag inte varför den blev så stor? Har det med programmet att göra? Iallafall så blir det Camtasia i fortsättningen, då kanske det blir bättre. Ska ta en titt på filmen igen för att se det där med aggressiviteten på bubblan. Tack för påpekandet! Citera
two_aces Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Anledningen till storleken är ju att det är rätt hög upplösning, 1436x524 (lite skum upplösning också). Samt att en bättre codec hade gett lägre storlek. Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Anledningen till storleken är ju att det är rätt hög upplösning, 1436x524 (lite skum upplösning också). Samt att en bättre codec hade gett lägre storlek. Har upplösningen med att jag har en widescreen att göra? Jag fattar inte sånt här... Hur får jag tag i en bättre codec? Länk vore nice! Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Har lagt upp en ny video i första posten, även denna utan ljud tyvärr. Den här gången är dock filen bara 25mb. Kolla och kommentera! Jävlar vilket tomtespel jag gör några gånger! Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 En tråkig hand... PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero (t1425) SB (t1290) BB (t1720) UTG (t1860) UTG+1 (t1425) MP1 (t1535) MP2 (t1485) CO (t2760) Preflop: Hero is Button with K, A. 3 folds, MP2 raises to t120, 1 fold, Hero calls t120, 1 fold, BB raises to t1720, MP2 calls t1365 (All-In), Hero calls t1305 (All-In). Flop: (t4645) 6, 2, 9(3 players, 2 all-in) Turn: (t4645) 5(3 players, 2 all-in) River: (t4645) 7(3 players, 2 all-in) Final Pot: t4645 BB has Jc Jh (one pair, jacks). MP2 has Jd Js (one pair, jacks). Hero has Kd Ac (high card, ace). Outcome: BB wins t2440. MP2 wins t2205. Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Har lagt upp en ny video i första posten, även denna utan ljud tyvärr. Den här gången är dock filen bara 25mb. Kolla och kommentera! Jävlar vilket tomtespel jag gör några gånger! Japp, såg inga större fel först, du spelar som bäst när du har 48o. Men just nu är jag mitt inne i en period av hemskt dåliga spel, fold på sb efter limp från knapp med 44, sedan fold med A4 från knappen i ohöjd pott. All-in med 44 där definitivt tycker jag, men syn hade ju i alla fall varit ganska ok. Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Och nu börjar jag må riktigt illa. Tror du måste koncentrera dig lite mer när du spelar. Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Väldigt bra kvalitet på den nya filmen, trots den mindre storleken. Superbra! Citera
TWHYESSON Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Har inte sett filmen. bara kommentarer. 44 är push eller fold för min del. Oftast push om blindsen är höga. AK.. All in direkt eller fold skulle jag spela då blindsen är sådär låga..Men mot så kraftig raise som 120.Oftast har du en annan AK hand mot dig.. Eller tt+ Citera
Max Cady Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Postad 22 April , 2007 Ja jag var ganska ofokuserad. Min sambo satt bredvid vid sin dator och spelade Bamse-suduko på nätet, skitjobbigt! Dessutom påstår hon att Bamse-siten är nöten! Det var ett antal riktiga skitspel, det håller jag verkligen med om! Emellertid var det ett par händer som jag tänkte när jag spelade att det skulle se väldigt konstigt ut utan att veta hur jag tänkte. Hade lite reads på några FI som gjorde att jag spelade som jag gjorde, bla så hade Lundberg CBat vääldigt mycket tidigare under SnG´n. Vid handen som jag hade 84o i BB och pushar på floppen KJ7, tänkte jag att Lundberg hade raisat om han haft en kung på knappen, därav min push. Fan, jag måste spela in med ljud... Citera
kilsmo Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Jag hade också pushat där med 84o. Det var ett kvalitetsspel, perfekt läge. (det finns ingen ironi i detta inlägg, om nu någon skulle tro det, det är så jag spelar) Citera
Ängeln17 Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Kollat på nr 2. Hittar egentligen inte mycket som jag tycker är helfel eller konstigt. Däremot hade jag nog limpat med 44 som du folda och A4 på knapp när alla foldat, där hade jag nog gått för mörkarna. Och som Kilsmo skrev 84-handen är briljant spelad i det läget. Citera
Max Cady Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Kollat på nr 2. Hittar egentligen inte mycket som jag tycker är helfel eller konstigt. Däremot hade jag nog limpat med 44 som du folda och A4 på knapp när alla foldat, där hade jag nog gått för mörkarna. Och som Kilsmo skrev 84-handen är briljant spelad i det läget. Citera
Max Cady Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 Sådär, har precis spelat två SnG's till som jag spelat in, den här gången med ljud! Måste säga att jag blivit väldigt inspirerad av att se SöderKrippas videos, både till att spela igen, till att spela in och till att utveckla mitt spel! Stort TACKtill dig SöderKrippa! Har nu spelat in 7st $5.5 SnG och vunnit 3 av dessa! Tidigare var det BARA en massa 5:e och 6:e placeringar. Känns som att jag utvecklats av att se hur spelet är på högre nivåer (tack igen SöderKrippa ) och att jag skärper mig lite när jag vet att andra kommer att titta på och bedömma mitt spel. Det är dock så att jag gör en hel del riktiga fiskspel som tex att syna pushar med A9, inte bra! När jag kollade i PokerOffice såg jag att jag förlorat gryyymt mycket på just A9, merparten troligen på pushar jag synat. MÅSTE bli ändring på det! Blir inget mer spel idag men jag kommer lägga upp den nya filmen i första posten här i dagboken samt i det nya förträffliga videoanalysforumet! P.S Märks det mycket att SöderKrippa är min nya forum-idol? Citera
Max Cady Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Postad 26 April , 2007 Morsning! Va nice det är med sol och värme! Idag har jag träffat några kursare som jag ska skriva ett paper med. Vi läser "Genus och Brott" just nu och ska analysera en film utifrån ett genusperspektiv och vi har valt "Natural Born Killers". Får se hur det går, det är lite ont om tid då papret ska vara inne på torsdag nästa vecka. Har en del annat att göra oxå eftersom det är en gruppexamination på måndag. Angående spelat så blev det tre SnG's idag. Det gick förbannat dåligt, 6:a, 7:a och 8:a. Hade SöderKrippa på msn samtidigt och vi pratade lite om att jag behöver tänka lite mer när jag spelar. Ett bra exempel på det är JJ-handen som diskuteras i nån av mina filmtrådar. Jag behöver också lära mig hantera standardsituationer lite bättre. Som det är nu spelar jag ganska okonsekvent även om situationen är densamma. JJ-handen är ännu en gång ett bra exempel på det. Hur vill jag spela den? Jag måste hitta min standard för standardsituationer helt enkelt! Känner som det är nu att jag har väääldigt mycket att utveckla gällande mitt spel! Jag har ju faktiskt spelat SnG ett tag nu men känner att jag kommit en väldigt kort bit på kunskapsvägen sen jag började. Tror att jag för att utvecklas måste fokusera på en sak i taget och utveckla den innan jag går till nästa. Som det är nu blir det liksom ingenting som blir förbättrat! Vet dock inte hur jag ska lägga upp planen för att utveckla mig, känner mig helt förvirrad angående vad jag ska ta mig till?! Något mer som jag tänkt på idag är att jag har väldigt svårt att fokusera när jag spelar på dagtid och speciellt när familjen är hemma och vaken! Känner mig jättestressad av det! Ska sluta med det och spela på kvällstid istället. En annan sak som blev väldigt påtaglig idag är, som jag skriver i första posten på den här dagboken, att jag har väääldigt svårt att hantera när det går dåligt! Det går liksom bara sämre och sämre ju mer jag spelar, gräver mig ner liksom. Har fått en hel del feedback på de videos jag postat i videoforumet och jag håller med om det mesta. Är väldigt nöjd med att jag postade lite videos faktiskt. Det är, som jag skrev till kilsmo, det negativa jag är mest intressarad av att höra. Hur ska man annars kunna utvecklas? Har bestämt mig för att inte posta några fler videos på ett tag, även om jag kanske filmar mitt spel. Kommer i första hand att titta på det jag spelat in själv för att reda ut vad jag gör fel. Tror att jag fått ungefär det jag var ute efter när jag postade: jag har ingen vidare plan för standardsituationer, jag är väldigt passiv ibland både preflop och postflop samt att jag är ganska okensekvent i mitt spel då jag ibland foldar en hand för att nästa stund pusha eller raisa med en sämre! Det här blev ett väldigt långt och rörigt inlägg men jag var tvungen att skriva av mig lite. Kommer försöka (om jag kan) att låta bli att spela på ett par dagar och istället fundera på hur jag ska utvecklas och vad jag måste utveckla. Vi hörs! Citera
Blattanfejan Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Tja Max, Har inte kollat någon film än, dels har jag klent bredband, dels har jag inte setat vid datorn mycket alls på senaste tiden, våren är ju här:-) Angående fokusera på en sak i taget tycker jag att du resonerar rätt. Jag försöker göra likadant och min plan är ungefär så här. 1, Strategi för att ta mig till bubblan/semibubblan. 2, Identifiera standardpush 3, identifiera standardcall från pushare 4, Strategi för att ta mig till bubblan/semibubblan utan att vara shortstack 5, Förbättra ITM spelet 1 är väl ganska avklarad, e ju inte så jättesvårt, handlar mest om disciplin. 2 jobbar jag på nu, lite parallellt med 3 men jag letar pushsituationer mera aktivt än call situationer. 4 är egentligen inte så superaktuellt på SvS eftersom mellanperioden i stort sett bara varar en period, 25/50 om man inte tagit någon pott innan. Nästa nivå 50/100 har man ju mindre än 10BB och man börjar istället leta push. Tror det var denna brist i mitt spel som gjorde att det gick dåligt för mig på Stars. 5 hör ju egentligen ihop med 2 och 3, speciellt om blindsen är höga. Lycka till med skolarbetet! Citera
Max Cady Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Tja Max,Har inte kollat någon film än, dels har jag klent bredband, dels har jag inte setat vid datorn mycket alls på senaste tiden, våren är ju här:-) Angående fokusera på en sak i taget tycker jag att du resonerar rätt. Jag försöker göra likadant och min plan är ungefär så här. 1, Strategi för att ta mig till bubblan/semibubblan. 2, Identifiera standardpush 3, identifiera standardcall från pushare 4, Strategi för att ta mig till bubblan/semibubblan utan att vara shortstack 5, Förbättra ITM spelet 1 är väl ganska avklarad, e ju inte så jättesvårt, handlar mest om disciplin. 2 jobbar jag på nu, lite parallellt med 3 men jag letar pushsituationer mera aktivt än call situationer. 4 är egentligen inte så superaktuellt på SvS eftersom mellanperioden i stort sett bara varar en period, 25/50 om man inte tagit någon pott innan. Nästa nivå 50/100 har man ju mindre än 10BB och man börjar istället leta push. Tror det var denna brist i mitt spel som gjorde att det gick dåligt för mig på Stars. 5 hör ju egentligen ihop med 2 och 3, speciellt om blindsen är höga. Lycka till med skolarbetet! Bra tankar Blattan! 1. Tror (? ) att jag har en hyffsad strategi iallafall för att ta mig till typ 6 pers kvar. Men, det finns alltid saker att jobba på, jag spelar ju långt ifrån optimalt! 2. Jobbar jag på, inte helt lätt! Ibland är ju gränsen mellan om man ska raisa eller pusha hårfin! 3. Håller på med oxå: Har än så länge kommit fram till att A9 INTE är en bra hand att syna en push från en större tack med! Jävlar, vad jag förlorat på A9! 4. Det här är svårt tycker jag med tanke på att jag i princip foldar allt under level 1-3. Är väääldigt ofta shortstacked på semibubblan/bubblan! 5. Vill iallafall tro att jag är okej ITM, men har myyycket mer att förbättra! Ska ta en titt i PokerOffice i kväll för att analysera mitt spel lite. Ska bla kolla vilka situationer jag åkt ut i på sistone, om jag spelat dåligt eller bara haft oflyt. Ska också kolla ungefär hur mycket marker jag har i snitt när 50/100 börjar, vilka händer jag spelat innan den nivån och hur jag spelat dessa. Ska också kolla om jag öppnar upp något sent på 25/50, om det blir en mjuk övergång så att säga till 50/100 eller om det är en tydlig tröskel. Finns förmodligen en hel del mer att analysera som jag kommer upptäcka när jag börjar grotta i PO! Hörs! Citera
Max Cady Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Dagen som gått: Lite pokersnack med Söderkrippa Babysim Lunch i Globen Lite "Genus och Brott"-läsande Kollat Crash med Maria Analys av mitt spel med hjälp av PokerOffice Det jag kom fram till när jag kollade i PO var att jag oftast har ungefär 1400 i stacken när 50/100 börjar, att de ofta är 6-7 spelare kvar då och att jag ofta ligger typ näst sist i marker. Jag hade i snitt (ca) vunnit två potter/SnG under nivåerna 1-3 och då i regel små potter med typ AA, KK och AK, jag spelar ju typ bara dessa händer tidigt. Ja, lite limp med pocketpar för att träffa set också förstås. När jag kollade de senast SnG'sen jag spelat (7 ootm nu i rad) så är det hyffsat tydligt att jag spelat lite vårdslöst, oftast i form av att jag pushat när det kanske varit bättre att raisa för att kunna vika mot ett omslag. Jag vet inte riktigt hur jag ska använda det jag kommit fram till, som iofs är baserat bara på de sista 7 jag spelat. Ja, det är klart att jag ska använda det till att förbättra mitt spel men jag behöver hitta ett bra sätt att göra det på. Tex är det inte helt bekvämt att ligga en bra bit efter när det gäller stackstorlek när spelet når 50/100, jag behöver nog hitta en strategi för att undvika det. Lösningen är ju såklart att öppna upp lite på 25/50. En annan sak är att jag måste ha mer is i magen när jag ligger sist eller näst sist och blindsen börjar bli höga. Framförallt behöver jag tighta till min syn-hd lite mer. Behöver också hitta vilka händer jag ska raisa med respektive pusha direkt med och i vilka situationer dessa alternativ är bäst baserat på position och Fi's stackstorlekar. Ja ni hör, det är ju lätt att skriva hur man ska göra. Tyvärr så är det en annan sak att göra det! I morgon åker vi till brorsan för att födelsedagsfira lite. Hoppas på fint väder! Citera
Blattanfejan Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Man kan sammanfatta med att du fortfarande behöver jobba på 2 alltså Citera
Recommended Posts