Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Jag fattar inte...

 

FI 1 pushar med 55 och ca 1990 i stacken, jag synar med AK och 2000 i stacken, FI 2 som har ca 4000 synar med QQ. Bordet XXXXX och jag åker som fyra...

 

Edit: Jasså! Ja det är väl trevligt att få en syn bakom. Anledningen till att jag skrev "dessvärre" var att han slog ut mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FI 1 pushar med 55 och ca 1990 i stacken, jag synar med AK och 2000 i stacken, FI 2 som har ca 4000 synar med QQ. Bordet XXXXX och jag åker som fyra...

 

Edit: Jasså! Ja det är väl trevligt att få en syn bakom. Anledningen till att jag skrev "dessvärre" var att han slog ut mig. :-)

 

Det var alltså inte på bubblan?!? Uppfattade det så av din beskrivning när du sa att du bubblade i båda. Iofs rätt i sak, men något förvirrande beskrivet kanske 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rör lite på sig iallafall med lägenhetsbytandet. Ska åka och kolla på ett område i Stureby i kväll där vi eventuellt har möjlighet att få en lägenhet.

 

Området, planlösning mm

 

Lägenheten är en liten 4:a på 85 kvm och hyran är ca 8300 kr. Området är byggt 2006 så det borde vara fint och fräscht. Den har mina topprankade "egenskaper" dvs öppen planlösning mellan kök och vardagsrum samt uteplats.

 

Om vi vill kan vi titta på den i helgen. Problemet är bara hyran som är 3200 kr mer än vad vi har nu. Vet fan inte var vi skulle få dom pengarna ifrån. Genom pokern? Hmmm...

 

Hemma hos familjen Cady:

 

Sambon: Du, betalar du hyran?

"Pokerhajen": Sorry, har backat den här månaden. Har inga pengar... :roll:

 

Alltså, det är inihelvete svårt att hitta ett byte och när vi väl får napp är det för dyrt. Jävligt frusterande! Grejen är att vi pratar om att vi nästan måste slå till om vi hittar nåt eftersom vi behöver större så snart som möjligt. I juli kommer ju nästa lill-Cady och då blir det för trångt liksom. Ja, vi får se hur det bli helt enkelt. Blir ju svårt att plugga vidare i höst oavsett hur mycket mer i hyra vi får vid en flytt. :-( Surt sa räven...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du håller ju på att hitta de där 3,2 extra i månaden nu ju. Dessutom ska du ska ju inte plugga resten av livet, jag säger kör för fan! (om den är fin vill säga :)) Ser ju bra ut på länken imo!!!

 

Nä men ärligt, ni måste ju flytta större väl? Och då antar jag att ni är beredda på att betala lite mer? Förstår att det finns gränser också för vad man är beredd att slanta i månaden. Lycka till anyway!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Neteller:

Vad säger du till Skatteverket när dom ber dig förklara vart du fått de "125.000 SEK" från som du tagit ut från Neteller.

Det är upp till dig att bevisa skattefriheten, inte upp till dom att bevisa skattskyldigheten (som jag uppfattar det hela).

 

Då får jag väl spela en massa på en skattefri sajt också och påstå att allt kommer därifrån :) Dock har jag långt ifrån 125K SEK på mitt pokerkonto :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag väl spela en massa på en skattefri sajt också och påstå att allt kommer därifrån :) Dock har jag långt ifrån 125K SEK på mitt pokerkonto :)

 

Problemet är att du kan inte "påstå" att pengarna kommer från en skattefri sajt. Du ska VISA det vid en eventuell koll. Risken att de kollar dig är iofs extremt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man tycka! Jag är mest nöjd att det faktiskt finns några av nätverkets sajter som är inom EU, vilket gör att jag kan spela SNG utan att behöva skatta med rimlig trafik. Imo finns det inget annat nätverk som kan erbjuda mig detta. De sajter/nätverk som har trafik, är samtliga skattebelagda.

 

Om man vill väva ihop det här med er andra diskussion om ROI hit och dit, så ska den väl beräknas utifrån olika beräkningsgrunder pga vilken bonus man har. Om så också är fallet ska man väl också räkna med att vissa av skinsen ska beskattas. Så tyvärr har du som Loco-kund brutalmycket sämre ROI än vad du skulle ha på Best t ex... Glöm inte det i era beräkningar :mrgreen:

 

Äääh! Schwammel! Jag räknar med att slippa skatten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du kan inte "påstå" att pengarna kommer från en skattefri sajt. Du ska VISA det vid en eventuell koll. Risken att de kollar dig är iofs extremt liten.

 

Då kan jag testa att göra som så här. Jag tar ut mina cash till neteller, för över dom till en skattefri sajt. Vinner där och kan ta ut lite cash då och då och visa att jag har vunnit dom på den skattefria sajten. Sen om 5 år gör jag ett stort uttag där pengarna från min nuvarande skattepliktiga sajt ingår. DÅ borde det vara näst intill omöjligt att spåra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, känner mig lite risig ikväll faktiskt, trött och ont i halsen. :-( Tar och startar två $22or och två $33or så får vi se om det blir fler, beoro på hur jag känner mig och hur spelet känns.

 

Vi var förresten och kollade in området där lägenheten ligger, verkar najs så vi ska ringa för att boka tid för visning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bara för trött...

 

 

Seat 2: Underworld 1 ($2,020 in chips)

Seat 3: Pocketgun ($910 in chips)

Seat 5: fellis ($2,504 in chips)

Seat 6: Iezer ($1,805 in chips)

Seat 8: DPonzio ($2,986 in chips)

Seat 9: dieudo ($2,495 in chips)

Seat 10: Arnold Babar ($2,280 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Underworld 1 posts blind ($100), Pocketgun posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

fellis folds, Iezer folds, DPonzio folds, dieudo folds, Arnold Babar bets $500, Underworld 1 calls $400, Pocketgun folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,7 of Spades ]

Underworld 1 checks, Arnold Babar bets $1,780 and is all-in, Underworld 1 calls $1,520 and is all-in.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,7 of Spades,Ace of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Clubs,9 of Diamonds,7 of Spades,Ace of Hearts,10 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

Underworld 1 shows [ Ace of Clubs,Queen of Spades ]

Arnold Babar wins $260, Underworld 1 wins $4,240.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt och slaskigt spel samt att jag inte fick vinna några viktiga coinflips gjorde att det idag totalt sett blev minusresultat. Spelade fyra $22or (1-1-1) och fem $33or alla OOTM. Detta gav ett netto på -$53 och eftersom det har kännts värdelöst nun på kvällen så får det räcka för idag...

 

Om $33orna kan förresten sägas att det nog var mer dåligt spel av mig än bättre motstånd jämfört med $22orna som gjorde att jag kom OOTM i alla... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej har känt mig risig plus att jag har haft fullt upp med uppsatsen. Kommer nog att spela lite i kväll eftersom jag bara spelat nio stycken hittills den här veckan...

 

Okej, trist! Trots nedgången senast så är din kurva riktigt imponerande! Hur ser förresten bonuserbjudandet ut på den sajt du spelar på? Är det löpande eller gäller den bara en gång? Hur mycket får man tillbaka på det man rejkar osv? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, trist! Trots nedgången senast så är din kurva riktigt imponerande! Hur ser förresten bonuserbjudandet ut på den sajt du spelar på? Är det löpande eller gäller den bara en gång? Hur mycket får man tillbaka på det man rejkar osv? :)

 

Det är en 8x-bonus jag spelar mot där maxbeloppet är $1250 vilket man har 60 (eller va det 90?) dagar på sig att spela ihop. Bonusen släpps i fjärdedelar. Jag kommer bara hinna med att cleara en fjärdedel...

 

hehe, jag är tillbaka på ongame och insättnings riggen är total :) tänkte att här var ett bra ställe att bragga lite :)

 

*nick*** 100 $15.58 $41 30% $1,558 Ongame

 

Welcome to Ongame mannen! Najs stats! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...