Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och kör ett förmiddagspass på Pokerstars och kom och tänka på att det var någon som förut snackade om att han fixat så han hade snabbkommandon för tangentbordet (eller om det var musen?) på Pokerstars, nån som vet nåt om detta? Vore så jävla skönt att tex kunna trycka mellanslag för att folda till exempel. Ja, nån som vet/kan?

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Förmiddagspasset är färdiglirat och det blev ett lillminus, 3:a, 3:a, 4:a och 5:a. Blir mer spel i kväll...

Laddade ner den där hotkey-prylen och det verkar ju schysst! Kommer nog bara att använda spacetangenten som fold under de första nivåerna, sen känns det som att man vill "vara med" lite mer och då vill jag nog köra som vanligt. Verkar ju som att man lätt råkar folda på fel bord eller nåt. Men jag tror inte att det var den här hotkeyen jag tänkte på. Undrar om det var eury som pratade om att han körde nån pryl? Man kunde iallafall högerklicka för 2.5BB, verkar ju nice!

Upptäckte igår att mitt, enligt Skanke ;-), runkobjekt PokerOffice måste betalas igen. Satan också! Jag har ju fan inte råd att göra det nu! :cry: Får försöka klara mig utan det hur nu det ska gå till...

Nu ska vi iväg till mina päron och fika lite, mer spel i kväll när grabben somnat.

Simma lugnt!

Postad
Hallå! Fortsatt plus ser jag! Gott så, fortsätt med det!

Hotkeys tycker jag är bra att ha när man multitablar, annars behövs de väl inte. Jag undrar också vad du använder PO till?

Jag kollar hh's, kurvor över aggressivitet, first in raise osv. Måste säga att jag använder PO väldigt mycket och tycker det är skitbra! Känns skitkasst att sitta och kolla hh's direkt i hh-filerna faktiskt. I PO ser kan man ju bläddra och se vilken hand man hade och vem som vann potten utan att öppna själva hh'n. Fan att prenumerationen ska ta slut precis nu när jag inte har möjlighet att förlänga! :-( Blir nog till att plocka lite av rullen till det så fort jag har möjlighet. Har förresten second thought angående $11or på Tower just pga att inte Tower funkar i PO. Nån som har förslag på annan site än Tower med schysst bonus och som desstom funkar i PO?

Postad
Hallå! Fortsatt plus ser jag! Gott så, fortsätt med det!

Hotkeys tycker jag är bra att ha när man multitablar, annars behövs de väl inte. Jag undrar också vad du använder PO till?

Minus idag hittills ju...

Postad

Fast du vet ju redan i vilka positioner du ska spela med vilka kort?!? Jag har ju som sagt aldrig använt PO eller liknande, och har svårt att se den absoluta nyttan av ett sådant program efter ett tag. Det kan säkert vara bra initialt när man börjar spela för att förstå var man blöder osv, men när man spelat ett tag känner man ju redan till de här detaljerna.

Är det alltså så att du under spelets gång kollar i PO? Eller precis efter? Är det inte bättre att kolla i den efter några hundra sngs? Man är väl ute efter strukturer/mönster som man gör "fel" som man ska rätta till? Eller är jag ute och hojar?

Postad

Oj oj oj vilket kaos det blev! Var ju själv hemma med grabben som sov när jag satte igång att lira. Efter typ en halvtimmes spela vaknar han (som han ALDRIG gör på kvällarna!) och är helt tiltad. Bad SöderKrippa om hjälp att spela klart de fyra jag hade igång men hittade inte lösenordet så han kunde logga in. Requestade ett nytt lösenord (som givetvis tog eeeeviiiiigheter att få) och väl inne var det typ redan kört med de tre bord han spelade på. När jag kollade min mail blev jag dock något förvånad över att jag kommit tvåa i en?! Det är hög kvalitet på spelet när man kan vara sitout och sluta tvåa! :roll::mrgreen: Sammantaget slutar jag totalt på minus idag. Spelade 4st i förmiddags (3:a*2, 4:a och 5:a) och nu en 2:a plats. Hur jag kom OOTM i kväll vet jag inte, 6:a i en sa Krippa. Ska kolla hh'na när de mailat dessa från Pokerstars. I morgon blir det nog ett förmiddagspass och ett kvällspass eftersom detta gick åt helvete. På torsdag åker vi dessutom till Hudik över helgen så torsdag kväll blir det inget spel.

Hörs i morrn!

Postad

Fått hh'sen från Pokerstars nu och jag kom 2:a, 4:a, 6:a och 6:a. Tillsammans med förmiddagens resultat blev det -$12.5 igår, nya tag nu på förmiddagen och i kväll...

Inte lätt att hoppa in och spela när man är shortstacked på alla bord och dessutom spelar ett gäng egna men Stort Tack Krippa för hjälpen! :h:

Postad
Det var väl själva faaan! Hur jävla ofta startar de om den där satans servern på Pokerstars??!! :evil: Inget spel nu på förmidagen alltså, skit också... :evil:

Idag, 10:38

sådär tidigt e väll ingen normal människa uppe frivilligt?:lol: :lol:

Postad

Idag var det inget vidare lir faktiskt...

9st $5.5 spelade, ITM 22% (1-1-0), ROI minus, netto -$ 13.5.

OOTM 4:a, 4:a, 5:a, 6:a, 6:a, 7:a och 8:a

Nu blir det poker/forumledigt ett par dagar eftersom vi åker till Hudiksvall i morgon bitti och kommer hem söndag kväll.

Ha det så bra så länge och simma lugnt! ;-)

Postad

Tjena cady läste lite om att du låg i en svacka nu lr va man kallar det så tänkte att ja kunde dela med mig me av ett samband jag hittat när de kommer till mitt spel, kanske kan tillämpas på dig också?:)

lite svårt att förklara men dagar när jag känner mig klar i huvet och lugn, dvs inte har stött på några problem utanför pokern. nu låter de här lite överdrivet men typ småtjafs med familjen eller vänner syftar jag på :lol:

så brukar det alla fall plussa betydligt bättre än dagarna fallet inte är så, samma sak är när jag tvingar mig själv att spela, man känner inte riktigt för det men bör ju göra det för grindens skull, ungefär som jag känner för minna studier (är det tråkigt så är det svårt att plugga in bra) så brukar det gå sämre.

inte så att det går dåligt, men som slutsats är att saker som händer i mitt liv påverkar mitt pokerspelande mer än jag först trodde :shock: inte i den mån att jag inte kan plussa på en dålig dag för de gör jag :), snarare så att mitt bättre game spelar jag när jag mår bra för övrigt skulle jag tro :-P

så är det bråk med frugan kanske det är bättre att vänta med pokern tills det rett ut sig?;-)

hoppas du lyckas få ordning på det nu alla fall