Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Det är nog en hel massa. Tror du? :shock:

 

Jag vet det och gav bara min syn på dem. Ja jag såg det. Sorry, lät lite spydig!:lol:

Sa inte att du lira fel. Sa även att jag oftast lirar handen som du men har börjat fundera på att använda S&G enligt mina tankar. Självklart är åven Q ett oönskat kort. Ja S&G är rätt effektivt faktiskt. Gör det dock sällan.

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det ÄR många som läser den, jag läser den men har bara skrivit två ynka inlägg som du inte svarade på :rolleyes: *martyr* Har railat dig lite och ägnat några timmar av mitt liv på att titta på dina filmer.

Jag gillar dig för att du är ödmjuk nyfiken och inget "proffs", dessutom skriver du om din vardag på ett sätt som gör att det är roligt att följa den.

Hoppas det rullar på för dig.

Min åsikt om ditt spel från det jag har sett i filmerna är att du borde lira lite lösare när du väl har en bra stack, bli hårdare mot motståndarna och inte bara vänta på dom bra händerna. Dina tricks i filmerna sträcker sig till att du försöker sno blindsen, bli lite mer avancerad och spela lite fler potter när du har råd (när det är max 4 spelare beroende på motståndarnas stackar).

Jag har sett i dina filmer att du ofta stoppar in med hyfsat liten stack när du är i pengarna med just argumentet att "jag är i pengarna". Det skulle du kunna komma undan genom att vara lite mer aggro i rätt lägen.

Du bygger ju image som riktigt tight i början, använd det när det bara är ett fåtal spelare på och ge dig på din svagaste.

 

Mina råd är väl inget jag kan säga är baserade på en pokerlogisk grund, men jag lirar ungefär samma nivåer som du och det är baserat på min erfarenhet.

Tight i början, ge fan i A9 8-) och koppla greppet i slutet om det är läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ÄR många som läser den, jag läser den men har bara skrivit två ynka inlägg som du inte svarade på :rolleyes: *martyr* Har railat dig lite och ägnat några timmar av mitt liv på att titta på dina filmer.

Jag gillar dig för att du är ödmjuk nyfiken och inget "proffs", dessutom skriver du om din vardag på ett sätt som gör att det är roligt att följa den.

Hoppas det rullar på för dig.

Min åsikt om ditt spel från det jag har sett i filmerna är att du borde lira lite lösare när du väl har en bra stack, bli hårdare mot motståndarna och inte bara vänta på dom bra händerna. Dina tricks i filmerna sträcker sig till att du försöker sno blindsen, bli lite mer avancerad och spela lite fler potter när du har råd (när det är max 4 spelare beroende på motståndarnas stackar).

Jag har sett i dina filmer att du ofta stoppar in med hyfsat liten stack när du är i pengarna med just argumentet att "jag är i pengarna". Det skulle du kunna komma undan genom att vara lite mer aggro i rätt lägen.

Du bygger ju image som riktigt tight i början, använd det när det bara är ett fåtal spelare på och ge dig på din svagaste.

 

Mina råd är väl inget jag kan säga är baserade på en pokerlogisk grund, men jag lirar ungefär samma nivåer som du och det är baserat på min erfarenhet.

Tight i början, ge fan i A9 8-) och koppla greppet i slutet om det är läge.

 

Ja du kanske har rätt, det kanske är några som tittar in här på regelbunden basis trots allt? Måste säga att jag blir superglad när du tycker mina filmer är värda att slösa bort några timmar på! Det är dock sånt här som gör det värt att skriva dagbok, spela in filmer och hänga här på forumet i allmänhet: "Jag gillar dig för att du är ödmjuk nyfiken och inget "proffs", dessutom skriver du om din vardag på ett sätt som gör att det är roligt att följa den". Sånt där gör mig så jäkla glad, TACK! Det är precis så där jag vill att folk ska uppfatta mig, jag måste ha lyckats alltså?!

 

Angående hur jag spelar i filmerna så tror (eller?) jag att jag spelar lite annorlunda nu faktiskt. Jag är fortfarande supertight under level 1-3 men öppnar nog upp lite mer i slutet av level 3 jämfört med förut. Är nog också lite lösare under level 4 och framåt men har (som jag tjatar om) tightat till min syn-hd en hel del. Man kan säga att jag helt enkelt aktar mig från trubbel. :-D I min strategi att akta mig för trubbel ingår även att ligga lita lågt när det är många spelare kvar. Jag "vaknar" oftast när spelet är nere på 6 pers kvar. Ja, förutsatt att jag inte är tokkort tidigare förstås. Angående avancerat spel så vet jag inte vad du är ute efter riktigt? Resteals preflop, floata på floppen för att plocka potten på turn, stop and go's? Ja jag vet inte som sagt, berätta gärna vad du menar. Och ja, jag aktar mig noga för A9 nu för tiden... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kanske har rätt, det kanske är några som tittar in här på regelbunden basis trots allt? Måste säga att jag blir superglad när du tycker mina filmer är värda att slösa bort några timmar på! Det är dock sånt här som gör det värt att skriva dagbok, spela in filmer och hänga här på forumet i allmänhet: "Jag gillar dig för att du är ödmjuk nyfiken och inget "proffs", dessutom skriver du om din vardag på ett sätt som gör att det är roligt att följa den". Sånt där gör mig så jäkla glad, TACK! Det är precis så där jag vill att folk ska uppfatta mig, jag måste ha lyckats alltså?!

 

Angående hur jag spelar i filmerna så tror (eller?) jag att jag spelar lite annorlunda nu faktiskt. Jag är fortfarande supertight under level 1-3 men öppnar nog upp lite mer i slutet av level 3 jämfört med förut. Är nog också lite lösare under level 4 och framåt men har (som jag tjatar om) tightat till min syn-hd en hel del. Man kan säga att jag helt enkelt aktar mig från trubbel. :-D I min strategi att akta mig för trubbel ingår även att ligga lita lågt när det är många spelare kvar. Jag "vaknar" oftast när spelet är nere på 6 pers kvar. Ja, förutsatt att jag inte är tokkort tidigare förstås. Angående avancerat spel så vet jag inte vad du är ute efter riktigt? Resteals preflop, floata på floppen för att plocka potten på turn, stop and go's? Ja jag vet inte som sagt, berätta gärna vad du menar. Och ja, jag aktar mig noga för A9 nu för tiden... :mrgreen:

 

Ja, du har lyckats bra hos mig iallafall. Det enda jag har att klaga på är att det kommer för få filmer :-D.

 

Jaa, vad menar jag...? Nja, trixa lite mer allmänt. T.ex när du vet att en spelare ruttnar på att du har tagit hans blind 52 gånger och höjer kanske du kan prova att höja tillbaka. Men det förutsätter ju förstås att du tror att han skulle kunna göra så med skitkort också.

Jag har ju ingen vidare koll, har bara sett filmerna och det var ju ett tag sen. Men som sagt, jag tycker att du kan testa att göra lite mer oväntade grejer och se vad som händer.

Men min åsikt är säkert långt ifrån rätt, jag är ingen superspelare.

Jag lirar just mest sit & goes på ungefär samma nivå som du. Och enligt vad jag har erfarit så är spelarna där bra mycket sämre än du verkar skatta dom.

Men du har ju sagt att du vill hålla dig ifrån trubbel, och då är väl din stil bäst.

 

Som sagt, det bästa med din dagbok och filmerna är ödmjukheten. Det tycker jag är kul, det brukar vara så "elit" på sånna här forum. Men du står utanför det och har ingenting emot att stå för att du inte är 100% lärd liksom.

Skriv mer, lägg upp mer filmer och ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det inget lir i helgen?

 

Joda, det blev spel igår kväll. Var så jäkla trött så jag orkade inte lägga upp resultatet men här kommer det...

 

8st spelade, ITM 50% (2-2-0), ROI 63%, nettovinst $28.

 

 

Trodde ända fram till idag att jag iom gårdagens spel uppnått stejkmålet, men icke sa Nicke. Hade tänkt lite fel så det fattades typ $5. Därför (plus att jag lovat göra en ny video) blev det lite lunchspel idag med ett inte så upplyftande resultat...

 

4st spelade, ITM 25% (0-1-0), ROI minus, ingen nettovinst alls! :cry:

 

Det suger verkligen att åka ut på bubblan. Speciellt tre gånger och dessutom när man spelar in film! Orsaken till dagens minus var riktigt, riktigt ,riktigt dåligt spel och gryyymt oflyt! Blev lite stressad dels av att spela in en video igen plus att Noel skulle vakna när som helst. Mycket riktigt vaknade han på slutet av videon, kanske inte ska spela dagtid!? :roll:

 

Håller på med videon och kommer lägga upp den här i dagboken (både här och i första posten) så fort den är klar! Jag vill ha MASSOR av kommentarer!!!

 

EDIT: Hur jävla lång tid ska det ta att få den här videon klar! 2½ timme sen jag spelade klart och den är inte klar än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...