Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Vet inte egentligen varför jag skriver det här? Helt ointressant för er få som läser min db! Men, för min egen del så kan jag iallafall se att det INTE är bra att spela på en nivå högre än rullen tillåter. Iallafall inte om man inte känner sig trygg med det (nej, jag gjorde inte det). När jag spelade Klonken så var det ju dessutom spelare som vanligtvis spelar på betydligt högre ivåer än $11, det var liksom dömt att misslyckas från början. Vidare kan jag se på grafen att det är viktigt att ta en paus och fundera över sitt spel när det går dåligt i långa perioder. Ta hjälp av någon är nog också bra.

 

Jaja, tills vidare harvar jag vidare på botten av SnG-träsket tills stunden är kommen att närma sig ytan...

 

Jag läste hela inlgägget utan att fundera varför jag läste, alltsa var det intressant!

Och också bra slutsats, klart det inte är kul att spela $1.2 men moneymanagement är ju också en del av e bra spelares taktik.

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I går var en hyffsad dag, trots det taskiga vädret. Jag och lillkillen var och fikade lite hos en polare som är arbetslös. Efter det bar det av till bvc för rutinkontroll. Allt var bra, han växer och frodas. Kan det bero på att han får näring både munvägen och genom porerna när han är täckt upp till armbågarna med mat?

 

På kvällen blev det lite spel. Som vanligt blev det en blandning av utdragningar, dålig fokus och klantigt spel.

 

6 st $1.2 spelade, ITM 33% (1-0-1), ROI minus :-(

 

Ja ni ser endast två ITM vilket väl får anses som väldigt dåligt. Utöver detta kom jag 2*4:a, 5:a och 7:a (:lol: ).

 

Utdragningarna jag åkte på (3:e plats, 4:e plats*2) så är det inte så mycket att säga om. Så är det ibland och på min nuvarnade nivå får man räkna med att ibland få syn (vid raise 3BB) av A4 och liknande. Shit happens! Däremot så blir jag förbannad när jag klantar mig. Så här tex:

 

PokerStars Game #11871316950: Tournament #60237447, $1.00+$0.20 Holdem No Limit - Level VIII (200/400) - 2007/09/04 - 16:22:12 (ET)

Table 60237447 1 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: Mr Cady (1740 in chips)

Seat 3: M-Planner (4485 in chips)

Seat 5: KloTop (1940 in chips)

Seat 6: jdinhou (1635 in chips) is sitting out

Seat 9: ladyvol6 (3700 in chips)

Mr Cady: posts the ante 25

M-Planner: posts the ante 25

KloTop: posts the ante 25

jdinhou: posts the ante 25

ladyvol6: posts the ante 25

Mr Cady: posts small blind 200

M-Planner: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of Spades6 of Clubs

KloTop: raises 400 to 800

jdinhou: folds

ladyvol6: folds

Mr Cady: raises 915 to 1715 and is all-in Hade ju varit bra om jag hade sett minraisen från UTG... :lol:

M-Planner: folds

KloTop: calls 915

*** FLOP *** 3 of Spades8 of Spades5 of Diamonds

*** TURN *** 3 of Spades8 of Spades5 of DiamondsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Spades8 of Spades5 of DiamondsQueen of DiamondsAce of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows Queen of Spades6 of Clubs (a pair of Queens)

KloTop: shows 5 of HeartsAce of Spades (two pair, Aces and Fives)

KloTop collected 3955 from pot

 

Måste skärpa mig, mycket klantigheter varje gång jag spelar! Det är ju ingen ursäkt att FI är kass som synar med A5o...

 

I dag ska jag och lillkillen åka med min dotter till djurklubben hon är med i. Det är en lekpark i Aspudden där jag är uppväxt som är som en 4h-gård, typ. En massa ankor, hästar och grejer springer det runt där iallafall. På kvällen blir det föräldramöte i skolan och således inget spel.

 

Hej hopp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu bättre att beta så att potten växer då. Fi verkar ju inte släppa draget eftersom h*n synade din höjning på floppen. Så in med mer deg på turn och hoppas att färgen sitter på river, så hade i alla fall jag gjort.

 

Enda rätta, checka inte turn där, ilängeden tjänar du på att "alltid" betta på men fyrtalet där. Han viker inte draget för ett halvtpottbett tex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu bättre att beta så att potten växer då. Fi verkar ju inte släppa draget eftersom h*n synade din höjning på floppen. Så in med mer deg på turn och hoppas att färgen sitter på river, så hade i alla fall jag gjort.

 

Enda rätta, checka inte turn där, ilängeden tjänar du på att "alltid" betta på men fyrtalet där. Han viker inte draget för ett halvtpottbett tex...

 

Ja ni har rätt, han viker nog inte färgdraget där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då har de fem första pappalediga dagarna med lillkillen passerat. Det har varit jäkligt kul att vara själv med honom faktiskt! Tyvärr så har han varit förkyld så både miniplask, tandvårdsinformation på bvc samt träff med föräldragruppen blev avbokade från schemat för vår del. :-( Men vi har iofs roat oss iallafall på dagarna. Igår blev det en tur till Ikea för lite lunch och fika. Slog faktiskt rekord för Ikea-besök, handlade bara för 25kr! Trodde det var helt omöjligt att handla för under 3-400 kr, minst! Idag skulle vi iväg till Thaiaffären på Hornsgatan för att fylla på förådet med lite mat. När vi kom fram var dock affären borta! :shock: Dom, thailänderna, hade kastat ut allt käk och öppnat nåt jäkla fik där istället. Typiskt! Fick bli en långpromenad på söder istället med ett fikastopp vid Mariatorget och ett på Götgatan. :mrgreen: Fika är gott och man blir bra sugen av att gå! I morgon ska hela familjen iväg till Rålambshovsparken på nån sorts djurdag eller vad det nu är? Nån sorts parkernas dag eller nåt sånt? Ja, en massa djur ska det vara där iallafall...

 

Förresten, den där historien med Försäkringskassan kommer nog bli långdragen har jag en känsla av. Ger mig fan på att de vill ha in arbetsgivarintyg från min senaste fasta anställning. Problemet är bara att företaget inte finns längre! Hur fan ska jag kunna få fram intyg då?!

 

Igår var det ju egentligen playday men jag var så jäkla trött så jag tyckte det var mer EV att låta fiskarna simma ifred faktiskt. Lillkillen har fått för sig att han ska vakna en gång i timmen på nätterna nu nämligen. Ja, det stämmer, EN GÅNG I TIMMEN! :shock: Maria som ska till jobbet varje morgon är supernöjd...

 

När det gäller spelet har jag förresten fuskat lite och kört lite HU SnG på SvS, 21kr´s. Två spelade på eftermiddagen idag och jag vann båda. 8-) Men det däringa Heads Up'andet är bara lite slaskspel, inget jag tänker bygga vidare på.

 

Eftersom jag sedan i måndags är pappaledig så tänkte jag att jag skulle ha ett sagotema här i min dagbok några fredagar framöver. Tänkte att alla ni pokerfarsor skulle få en saga till era barn uppläst på lokalspråket här i krokarna. Vi börjar den här fredagen med Askungen. Håll till godo! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i hela friden sitter du och harvar 1,2 dollars sng?

 

JAG ÄR JU LUSPANK JU!!!! :evil:

 

Jag kan ärligt säga att jag hinner fundera ett par gånger per session va fan jag håller på med. I går spelade jag 2½ timme, typ, hamnade ITM 57% och fick en nettovinst på $8.7! :shock: Vafan e d för timpenning, va?! Men vad ska jag göra, jag vill ju spela eftersom det är roligt?

 

Spelade väääärldens längsta SnG i går, 1½timme! Från semibubblan tills det var slut tog det en timme! Sjukt! Förutom ITM-platserna (2-1-1) så kom jag 7:a med AK vs A9s. Träffade K på floppen med två FI före mig. Första betade halvpott och den andra synade. Ville plocka potten direkt eftersom det låg färgdrag på bordet så jag pushade (liiiite överspel bara :roll: ). Givetvis synar FI med A9s och träffar färgen på turn...

 

Kom 4:a när jag pushade med 55 vs A6 som shortie och 6:a när jag tomtade bort halva stacken med KJ...

 

Edit: Just ja, slaskar ju lite HU SnG 21kr´s på Svs ibland när lillkillen sover. Går bra än så länge, fem vinster av sex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla pokerrävar!

 

Igår var jag och lillkillen och miniplaskade på förmiddagen. Bra ställe det där, typ 34 grader i vattnet! Det märktes att det varit sommaruppehåll, grabben hade helt glömt bort att man helst ska stänga munnen när man är under vattnet. Lite spott och fräs blev det men dock inga tårar, han blev mest förvånad. Jaja, han tycker iallafall att det är kul att bada. På eftermiddagen bar det av till universitetet för en fika med en kursare från kriminologen. Det var kul att ses och jag tar alla ursäkter/chanser jag kan för att få fika! :mrgreen: Sen blev det även lite pokersnack med en annan forumit som håller till på universitetet. Det är fan va länge man kan prata om poker!

 

Idag bestämde sig grabben för att det var dags att gå upp 06:30, det var jäääätteeee mysigt! :roll: Blev till att dra tofflorna efter sig här hemma under morgonen och förmiddagen. Efter grabbens förmiddagssömn med efterföljande lunch tog vi bilen till mina päron för lite fika (ja ni ser, jag tar ALLA fika-chanser!) och middag. En höstpromenad (ja det är tamejfan höst nu! :evil: ) blev det också.

 

Väl hemma var det pyjamas och studs i säng för lillkillen. I min ensamhet (sambon jobbar och dottern är hos sin mamma den här veckan) har jag nu försökt få bukt med hur Hagbards fin fina excelmojäng fungerar och det verkar nog ha gått bra, tror jag? Tänkte att det nog kommer vara bra att ha nu framöver när jag vill ha mer koll på slantarna. Jag är nämligen från och med nu stejkad av en forumit som tydligen inte är rädd om slantarna! ;-) Spelet blir $5.5 SnG på Pokerstars, regular och fullring. Ska bli kul att köra på liite högre nivå än $1.2 iallafall. Det är förresten ganska pinsamt att behöva bli stejkad för att spela $5.5, så säg det inte till någon... ;-)

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har sambon varit ledig så vi såg fram emot en soft dag. Det var det också, ända tills jag pratade med Försäkringskassan på telefon! Det verkar nu vara tvärkört gällande min föräldrapenning! Om inte ett mirakel sker eller figurerna på FK helt plötsigt blir Übersnälla så kommer jag få 180kr/dag. Ärligt talat så skulle det inte förvåna mig om det ska dras skatt på den summan också! Vi har trott i över ett års tid (baserat på typ 5 samtal med FK) att jag skulle få ca 800kr/dag, men icke! Skulle nog behöva göra en super-karriär den närmsta tiden, pokermässigt alltså, för att vi inte ska behöva äta gröt varje dag. :lol: Det blir väl till att söka bostadsbidrag, försöka låna av våra päron, jobba så fort tillfälle bjuds. Ja ni såg att jobba kom sist va? :mrgreen:

 

Men, nu skiter vi i det! Ikväll satt mitt stejkspelande igång och det gick väl sådär...

 

6st spelade $5.5, ITM 67% (1-2-1), ROI 77% :mrgreen:

Nettovinst $25.5

Nuvarande rulle $172

 

Tycker faktiskt inte att jag hade ovanligt mycket tur eller så, det kändes stabilt och flöt på liksom. Satt ner i båten även om jag blev shortstack. Gjorde väl som vanligt några klantspel, ska kolla i PO i morgon tänkte jag. Utöver ITM-platserna åkte jag förresten som 4:a (typiskt!) och som 7:a :lol: .

 

Nu är det bannemej sovdags!

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog en säkrare investering än börsen.

 

GL.

 

Ikväll satt mitt stejkspelande igång och det gick väl sådär...

 

6st spelade $5.5, ITM 67% (1-2-1), ROI 77% :mrgreen:

Nettovinst $25.5

Nuvarande rulle $172

 

Tycker faktiskt inte att jag hade ovanligt mycket tur eller så, det kändes stabilt och flöt på liksom. Satt ner i båten även om jag blev shortstack. Gjorde väl som vanligt några klantspel, ska kolla i PO i morgon tänkte jag. Utöver ITM-platserna åkte jag förresten som 4:a (typiskt!) och som 7:a :lol: .

!

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar lite HH´s från igår. Bör jag spela annorlunda här?

 

PokerStars Game #12019052707: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level II (15/30) - 2007/09/12 - 15:29:09 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Peakation (1410 in chips)

Seat 2: 27jean (850 in chips)

Seat 3: AceJLV (1435 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1470 in chips)

Seat 5: Mr Cady (1460 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (1450 in chips)

Seat 7: jaytyme (2240 in chips)

Seat 8: PhantomF12 (1550 in chips)

Seat 9: BubbaGun (1635 in chips)

Masmembiela: posts small blind 15

Mr Cady: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 9 of HeartsKing of Hearts

FIVETHREEOFF: folds

jaytyme: folds

PhantomF12: folds

BubbaGun: calls 30

Peakation: folds

27jean: folds

AceJLV: folds

Masmembiela: folds

Mr Cady: checks

*** FLOP *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of Spades

Mr Cady: bets 60

BubbaGun: raises 60 to 120

Mr Cady: calls 60

*** TURN *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of SpadesJack of Spades

Mr Cady: bets 150

BubbaGun: calls 150

*** RIVER *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of SpadesJack of Spades3 of Hearts

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows 9 of HeartsKing of Hearts (a pair of Kings)

BubbaGun: shows 6 of Hearts7 of Hearts (two pair, Sevens and Sixes)

BubbaGun collected 615 from pot

 

Samma SnG lite senare...

 

PokerStars Game #12019373495: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2007/09/12 - 15:48:21 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Peakation (3205 in chips)

Seat 3: AceJLV (1175 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1635 in chips)

Seat 5: Mr Cady (1035 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (810 in chips) is sitting out

Seat 7: jaytyme (2295 in chips)

Seat 9: BubbaGun (3345 in chips)

Mr Cady: posts small blind 50

FIVETHREEOFF: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [3h 8h]

jaytyme: folds

BubbaGun: calls 100

Peakation: folds

AceJLV: calls 100

Masmembiela: folds

Mr Cady: calls 50

FIVETHREEOFF: folds

*** FLOP *** [5s 5h 4c]

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

AceJLV: checks

*** TURN *** [5s 5h 4c] [6h]

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

AceJLV: checks

*** RIVER *** [5s 5h 4c 6h] [2h]

Mr Cady: bets 200

BubbaGun: folds

AceJLV: raises 200 to 400

Mr Cady: calls 200

*** SHOW DOWN ***

AceJLV: shows [Qh Th] (a flush, Queen high)

Mr Cady: mucks hand

AceJLV collected 1200 from pot

 

:evil:

 

Och så slutet på den här SnG´n:

 

PokerStars Game #12019386494: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2007/09/12 - 15:49:09 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Peakation (3205 in chips)

Seat 3: AceJLV (1875 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1635 in chips)

Seat 5: Mr Cady (535 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (710 in chips) is sitting out

Seat 7: jaytyme (2295 in chips)

Seat 9: BubbaGun (3245 in chips)

FIVETHREEOFF: posts small blind 50

jaytyme: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Ah Td]

BubbaGun: calls 100

Peakation: folds

AceJLV: folds

Masmembiela: folds

Mr Cady: raises 435 to 535 and is all-in

FIVETHREEOFF: folds

jaytyme: folds

BubbaGun: calls 435

*** FLOP *** [7h 2s 9h]

*** TURN *** [7h 2s 9h] [4d]

*** RIVER *** [7h 2s 9h 4d] [6s]

*** SHOW DOWN ***

BubbaGun: shows [7c 7d] (three of a kind, Sevens)

Mr Cady: shows [Ah Td] (high card Ace)

BubbaGun collected 1220 from pot

 

Typiskt!

 

EDIT: Varför blir det kortsymboler i den första HH´n och inte i de andra? Jag har kopierat och klistrat alla på samma sätt från PO ju?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här blev man lite smått irriterad:

 

PokerStars Game #12019951354: Tournament #60992191, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VII (100/200) - 2007/09/12 - 16:23:04 (ET)

Table 60992191 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 3: Mr Cady (8875 in chips)

Seat 7: hscrDON (4625 in chips)

Mr Cady: posts the ante 25

hscrDON: posts the ante 25

Mr Cady: posts small blind 100

hscrDON: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 7 of ClubsAce of Clubs

Mr Cady: raises 300 to 500

hscrDON: raises 4100 to 4600 and is all-in

Mr Cady: calls 4100

*** FLOP *** Jack of Spades3 of ClubsJack of Clubs

*** TURN *** Jack of Spades3 of ClubsJack of ClubsQueen of Hearts

Mr Cady said, "nice"

*** RIVER *** Jack of Spades3 of ClubsJack of ClubsQueen of Hearts6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

hscrDON: shows Jack of Hearts10 of Diamonds (three of a kind, Jacks)

Mr Cady: shows 7 of ClubsAce of Clubs (a pair of Jacks)

hscrDON collected 9250 from pot

 

 

Och här borde jag pushat floppen antar jag?

 

PokerStars Game #12019982782: Tournament #60992191, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VII (100/200) - 2007/09/12 - 16:24:57 (ET)

Table 60992191 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 3: Mr Cady (4525 in chips)

Seat 7: hscrDON (8975 in chips)

Mr Cady: posts the ante 25

hscrDON: posts the ante 25

Mr Cady: posts small blind 100

hscrDON: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 10 of Hearts5 of Spades

Mr Cady: calls 100

hscrDON: checks

*** FLOP *** Queen of HeartsJack of Hearts9 of Diamonds

hscrDON: bets 200

Mr Cady: calls 200

*** TURN *** Queen of HeartsJack of Hearts9 of DiamondsQueen of Diamonds

hscrDON: bets 200

Mr Cady: calls 200

*** RIVER *** Queen of HeartsJack of Hearts9 of DiamondsQueen of Diamonds4 of Clubs

hscrDON: checks

Mr Cady: checks

*** SHOW DOWN ***

hscrDON: shows 7 of ClubsJack of Spades (two pair, Queens and Jacks)

Mr Cady: mucks hand

hscrDON collected 1250 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar lite HH´s från igår. Bör jag spela annorlunda här?

 

PokerStars Game #12019052707: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level II (15/30) - 2007/09/12 - 15:29:09 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Peakation (1410 in chips)

Seat 2: 27jean (850 in chips)

Seat 3: AceJLV (1435 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1470 in chips)

Seat 5: Mr Cady (1460 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (1450 in chips)

Seat 7: jaytyme (2240 in chips)

Seat 8: PhantomF12 (1550 in chips)

Seat 9: BubbaGun (1635 in chips)

Masmembiela: posts small blind 15

Mr Cady: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 9 of HeartsKing of Hearts

FIVETHREEOFF: folds

jaytyme: folds

PhantomF12: folds

BubbaGun: calls 30

Peakation: folds

27jean: folds

AceJLV: folds

Masmembiela: folds

Mr Cady: checks

*** FLOP *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of Spades

Mr Cady: bets 60

BubbaGun: raises 60 to 120

Mr Cady: calls 60

*** TURN *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of SpadesJack of Spades

Mr Cady: bets 150

BubbaGun: calls 150

*** RIVER *** 7 of Diamonds6 of SpadesKing of SpadesJack of Spades3 of Hearts

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows 9 of HeartsKing of Hearts (a pair of Kings)

BubbaGun: shows 6 of Hearts7 of Hearts (two pair, Sevens and Sixes)

BubbaGun collected 615 from pot

 

Samma SnG lite senare...

 

PokerStars Game #12019373495: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2007/09/12 - 15:48:21 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Peakation (3205 in chips)

Seat 3: AceJLV (1175 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1635 in chips)

Seat 5: Mr Cady (1035 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (810 in chips) is sitting out

Seat 7: jaytyme (2295 in chips)

Seat 9: BubbaGun (3345 in chips)

Mr Cady: posts small blind 50

FIVETHREEOFF: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 3 of Hearts8 of Hearts

jaytyme: folds

BubbaGun: calls 100

Peakation: folds

AceJLV: calls 100

Masmembiela: folds

Mr Cady: calls 50

FIVETHREEOFF: folds

*** FLOP *** 5 of Spades5 of Hearts4 of Clubs

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

AceJLV: checks

*** TURN *** 5 of Spades5 of Hearts4 of Clubs6 of Hearts

Mr Cady: checks

BubbaGun: checks

AceJLV: checks

*** RIVER *** 5 of Spades5 of Hearts4 of Clubs6 of Hearts2 of Hearts

Mr Cady: bets 200

BubbaGun: folds

AceJLV: raises 200 to 400

Mr Cady: calls 200

*** SHOW DOWN ***

AceJLV: shows Queen of Hearts10 of Hearts (a flush, Queen high)

Mr Cady: mucks hand

AceJLV collected 1200 from pot

 

:evil:

 

Och så slutet på den här SnG´n:

 

PokerStars Game #12019386494: Tournament #60992255, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2007/09/12 - 15:49:09 (ET)

Table 60992255 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Peakation (3205 in chips)

Seat 3: AceJLV (1875 in chips)

Seat 4: Masmembiela (1635 in chips)

Seat 5: Mr Cady (535 in chips)

Seat 6: FIVETHREEOFF (710 in chips) is sitting out

Seat 7: jaytyme (2295 in chips)

Seat 9: BubbaGun (3245 in chips)

FIVETHREEOFF: posts small blind 50

jaytyme: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Ace of Hearts10 of Diamonds

BubbaGun: calls 100

Peakation: folds

AceJLV: folds

Masmembiela: folds

Mr Cady: raises 435 to 535 and is all-in

FIVETHREEOFF: folds

jaytyme: folds

BubbaGun: calls 435

*** FLOP *** 7 of Hearts2 of Spades9 of Hearts

*** TURN *** 7 of Hearts2 of Spades9 of Hearts4 of Diamonds

*** RIVER *** 7 of Hearts2 of Spades9 of Hearts4 of Diamonds6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

BubbaGun: shows 7 of Clubs7 of Diamonds (three of a kind, Sevens)

Mr Cady: shows Ace of Hearts10 of Diamonds (high card Ace)

BubbaGun collected 1220 from pot

 

Typiskt!

 

EDIT: Varför blir det kortsymboler i den första HH´n och inte i de andra? Jag har kopierat och klistrat alla på samma sätt från PO ju?!

 

EDIT: Läser som ett miffo...

 

Första handen: Jag skulle snarare check/syna flopp för pottkontroll. I övrigt skulle jag nog syna en liten bet på turn.

 

Andra handen: Jag skulle lirat likadant.

 

Tredje handen: Jag skulle lirat likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...