Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena Vrakmannen, kul att höra ifrån dig igen, var ett tag sen!

 

Alltså, jag brukar limpa pockets för set men vanligtvis folda vid raise. Gjorde det dock (dumt nog) inte denna gång då jag trodde mig kunna stacka någon vid träff. Jag lyckades ju också stacka någon, dessvärre var det mig själv... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt med lustigkurrar här på pf. I hear u Cady, såna här utsug har jag sett så sjukt mycket den senaste månaden... Kul att se dig på banan igen, men raken är ju brutal på nivån!:evil:

 

Alltså Vrakman. Menar du på fullt allvar att man ska lira 22 på första nivån i en höjd pott preflopp? Kan aldrig va EV+ i en SnG.

 

Personligen kan jag limpa med dom men de går i mucken direkt i höjd pott. Att det sen finns ett antal synar innan gör beslutet så mycket enklare på denna blindnivån. Men alla spelar vi olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time... ;)

jag tycker inte det var dåligt spelat alls, de försöker bara vara lustiga. Det är ju alldeles utmärkt att syna efter omslaget med fler synare. Att du sen får drömträff och spelar helt rätt gör att det bara är att ta nya tag. Vad Fi håller på med är dock omöjligt att förstå??? Kolla HH:n igen...WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time... ;)

jag tycker inte det var dåligt spelat alls, de försöker bara vara lustiga. Det är ju alldeles utmärkt att syna efter omslaget med fler synare. Att du sen får drömträff och spelar helt rätt gör att det bara är att ta nya tag. Vad Fi håller på med är dock omöjligt att förstå??? Kolla HH:n igen...WP!

 

Spelet efter flopp är det ingen som anmärkt på. Och jag försöker INTE va lustig, Krippa får väl svara för sig själv.

 

Hade det varit i ett CG hade jag oxå synat direkt med 22 i den handen men som sagt inte i en SnG där det i början är viktigare attbevar stack än att bygga stack. Men spelstilar är som bilmodeller, olika men alla vill framhäva sin som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Vrakman. Menar du på fullt allvar att man ska lira 22 på första nivån i en höjd pott preflopp? Kan aldrig va EV+ i en SnG.

 

Personligen kan jag limpa med dom men de går i mucken direkt i höjd pott. Att det sen finns ett antal synar innan gör beslutet så mycket enklare på denna blindnivån. Men alla spelar vi olika.

 

Yes! På hedersord :-) 4 limpare borgar för action om vi får träff. Men visst det är säkert inte fel att lägga, men just för att det är så många limpare så kommer vi få betalt vid träff. Att det är på första nivån gör det bara ännu bättre. Efter att ha sett hur fi spelar blir man ju mer övertygad! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni ser, vi på kriminologer håller ihop! :-D

 

Jag måste säga igen att jag vanligtvis limpar pockets under level 1 och 2. Denna gång valde jag, som Vrakman också är inne på, att spela handen TROTS raise och tre synare innan mig just för att jag lätt skulle kunna lägga handen utan träff och få fett betalt om jag träffade. När jag synar raisen så ligger det 380 i potten redan och det kostar mig 60 att gå med. Jag räknade också med att FI efter mig skulle syna även han så att potten preflop skulle stanna på 480. Håller med både Ängeln och Krippa (som jag vet tycker som Ängeln) om att det är viktigast att bevara stack under de tidigare nivåerna. Men, som ni ser så hade jag mina skäl till att spela som jag gjorde denna gång. Jaja, vi släpper den här handen nu. Jag skulle istället vilja höra om den här handen som ingen kommenterat:

 

***** Hand 421594140 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 augusti 2007 22:22:44

Sill (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Knoddas87 (1845.00)

Plats 3: Ehmu (1760.00)

Plats 4: Shiraz. (1440.00)

Plats 5: surfguy1 (2205.00)

Plats 6: Julia E (855.00)

Plats 9: creditcard (445.00)

Plats 10: Ladyshave (1450.00)

Julia E lägg LM 75.00

creditcard lägg SM 150.00

** Giv **

 

Julia E :8c::Js:

 

*** Bet Runda 1 ***

Ladyshave Lägg

Knoddas87 Lägg

Ehmu Lägg

Shiraz. Lägg

surfguy1 Lägg

Julia E Syna 150.00 Viker om FI pushar, om FI bara synar pushar jag alla floppar

creditcard Passa

*** Flop(Board): *** : :Qh::3d::5d:

*** Bet Runda 2 ***

Julia E Satsa 300.00

creditcard Lägg

 

Hur är mitt tänk här? Kom igen boys, såga mig! ;-)

 

Edit: Eftersom det blev en intressant diskussion om 22-handen lägger jag den i handanalysdelen oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför håller du på och openlimpar i SB med 5-6BB? Det är ju superenkla openpushes.

 

Det är ju inte så att jag brukar göra det. Denna gång var jag rätt säker på att få syn av FI om jag pushade och testade därför en annan plan...

 

Kul förresten att du kollar i min db Consp! Jag uppskattar alltid dina kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så att jag brukar göra det. Denna gång var jag rätt säker på att få syn av FI om jag pushade och testade därför en annan plan...

 

Kul förresten att du kollar i min db Consp! Jag uppskattar alltid dina kommentarer!

 

Okey, i så fall tycker jag att fold är mkt mkt bättre än limp. Om Fi är aggro kommer han pusha en massa mot dig och även om han checkar finns det inte jättemånga roliga floppar för dig. Kör hellre push/fold och om du tror Fi synar dig 100% av gångerna, vik då och openpusha nästa hand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Max, tycker inte 22 handen är jättedåligt spelad just med ditt resonemang, spelar självs så ibland även om jag oftast viker ner ett lågt pp med den typen av action. J8 är ju push som redan sagt.

Dock, en helt annan sak. Har du någon gång frågat dig själv varför du spelar poker? Det verkar inte som att du tycker att det är särskilt roligt, iofs förståeligt när utdragningarna duggar tätt.

Jaja, det var bara en liten reflektion, jag önskar dig all lycka till med spelet.:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång frågat dig själv varför du spelar poker? Det verkar inte som att du tycker att det är särskilt roligt...

 

Kopierat från min första post här i dagboken:

 

Planer

Då, som beskrev tidigare, familj och studier tar mycket tid så kommer jag att försöka spela 3ggr/vecka och då i huvudsak när familjen gått och lagt sig. Tanken är att spela fyra bord ($5 fullring, regular ej turbo) samtidigt om jag känner att det funkar, i annat fall går jag ner till tre eller kanske bara två bord. Jag kommer att spela på PokerStars där min startrulle kommer vara $165, d.v.s. 30 inköp.

 

Känner att detta funkat hyffsat, har haft (och kanske kommer att ha) tisdagar, torsdagar och söndagar som speldagar. Känner också att fyra bord har gått helt okej.

 

Mål

Mitt kortsiktiga mål är att spela upp rullen till 30 inköp på $11 och att samtidigt ligga på ungefär liknande statistik som jag gjort på CDpoker, d.v.s. ROI 18% och ITM 40% (13-6-18) på 92 spelade. Det långsiktiga målet blir att så småningom ha en rulle stor nog för att spela på $22 och även där ligga på en ROI på ca 18%.

 

Här kommer då problemet. Spelade ju upp $20 på CDpoker till ca $170 och kände att allt var kanoners, det var ju apkul med SnG´s! Trodde stenhårt på att mitt kortsiktiga mål inte skulle vara något orealistiskt mål inom snar framtid. Verkligheten visar dock att jag hade helt fel. Hämtat från Sharkscope: 145 st spelade, av. stake $5, ROI -9%, total profit -$94. :cry:

 

Orosmoment

 

1. Jag har lätt att gå in för saker till 200% för att sedan tröttna totalt helt plötsligt.

 

2. Jag har ganska svårt att hantera variansen som poker i allmänhet medför.

 

Ja, jag gicke verkligen in till 200% ett tag för att sedan tappa luften totalt, iofs troligen pga att det gick så dåligt.

 

Ja, jag har OTROLIGT svårt att hantera variansen. Undrar hur många kvällar jag legat vaken med ångest över motgångarna?

 

Så Blattan, för att ge dig ett svar. Jag tycker fortfarande att det är kul att spela men har "svalnat" betydligt sen jag startade dagboken. När jag började spela SnG´s ($5.5 på Ladbrokes) för ganska exakt ett år sedan gick det ganska bra. Bytte sedan till CDpoker och det fortsatte gå hyffsat. Men, när jag bytte igen till Pokerstars rasade allt och idag spelar jag på lägre nivå än när jag började. Konstigt nog känner jag mig mer bekväm med strukturen och själva siten än jag gjort på de andra? Detta alltså trots att jag bara backat. Det känns som att jag inte lärt mig någonting under året som gått, inte utvecklats ett skit utan istället gått baklänges så att säga. Känns som att det inte spelar någon roll hur många böcker jag läser, hur mycket jag postar hh´s och läser andras, hur mycket jag diskuterar situationer med duktiga spelare på msn, kollar videos av duktiga spelare, jag kan fanimej inte bli bra på det här! Mitt mål är fortfarande att spela SnG´s på $11. Det är den nivå där det för mig rör sig om pengar som faktiskt betyder något. Jag har däremot ändrat mig lite angående mitt långsiktiga mål att spela på $22, jag är nog hyffsat nöjd med att inom överskådlig framtid att spela på $11.

 

Innebär allt detta att jag gett upp? NEJ! Det gör det INTE! Men, jag behöver nog alla glada tillrop, alla kommentarer på hh´s, alla tips och allt annat stöd jag kan få för att ta mig upp ur den kolsvarta djupa grop jag grävt och för närvarande befinner mig i.

 

Så för att svara igen, ja poker är fortfarande roligt om än inte lika roligt som det var förr. Min förhoppning och målsättning är dock att det ska bli ÄNNU roligare än det en gång var!

 

Jävlar, vad fiskjävlarna ska få i framtiden!!! :evil:

 

MC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har däremot ändrat mig lite angående mitt långsiktiga mål att spela på $22, jag är nog hyffsat nöjd med att inom överskådlig framtid att spela på $11.

 

Innebär allt detta att jag gett upp? NEJ! Det gör det INTE! Men, jag behöver nog alla glada tillrop, alla kommentarer på hh´s, alla tips och allt annat stöd jag kan få för att ta mig upp ur den kolsvarta djupa grop jag grävt och för närvarande befinner mig i.

 

Så för att svara igen, ja poker är fortfarande roligt om än inte lika roligt som det var förr. Min förhoppning och målsättning är dock att det ska bli ÄNNU roligare än det en gång var!

 

Jävlar, vad fiskjävlarna ska få i framtiden!!! :evil:

 

MC

 

Må kraften vara med dig och se, du skola ljuset skåda i slutet av denna långa mörka tunnel.

 

:h: :h: :h: :h: :h:

 

We do belive in you, no mather what.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en taktisk fundering som väckt för ganska länge sedan efter att Conspiracy pratat om detta.

 

FI raisar 3BB preflop och det är bara Hero som synar i sen position. Floppen kommer med ett högt kort och FI betar ut. Reraisar Hero (som inte har träffat) eller synar han bara? Eller är det autofold som gäller? Detta är givetvis beroende av en massa såsom vilken level spelet är på, hur många FI kvar, stackstorlekar mm mm. Jag vill bara öppna diskussionen här så spåna på så kan vi smalna av diskussionen vart efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det blir lite konstigt märker jag med bara ett hypotetiskt exempel. Det jag är ute efter är att en syn istället för en reraise kanske funkar lika bra? Om FI är tom (är ju ofta en cb på floppen) checkar han ofta på turn och Hero har då möjlighet att plocka hem potten. Är ni med? Kanske är på SnG-babystadiet rent teoretiskt det här men jag kom att tänka på när Conspiracy pratade om detta och tyckte att det var värt att diskutera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det blir lite konstigt märker jag med bara ett hypotetiskt exempel. Det jag är ute efter är att en syn istället för en reraise kanske funkar lika bra? Om FI är tom (är ju ofta en cb på floppen) checkar han ofta på turn och Hero har då möjlighet att plocka hem potten. Är ni med? Kanske är på SnG-babystadiet rent teoretiskt det här men jag kom att tänka på när Conspiracy pratade om detta och tyckte att det var värt att diskutera...

 

Javisst, inga konstigheter med att floata. Det ingår som ett naturligt spel för min del, men som ängeln säger så spelar vi ju alla olika. Om fi slagit upp tidigt och vi är de enda som synar på en J hög flopp, så är det ju sannolikt att han missat (inte heller helt osannolikt att du synat sent med en J-innehållande hand). Var inte riktigt med på vad vi skulle diskutera dock :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag ville diskutera är om det är ett bra spel att reraisa vid träff/icke träff på floppen i sådana här situationer. Enligt min mening är det helt okej att bara syna oavsett om man träffat eller inte (förutsatt en inte alltför farlig flopp).

 

Om Hero inte träffat och synar när FI betar ut finns möjligheten att FI checkar på turn och Hero kan vinna potten om han betar.

 

Om Hero träffar floppen, FI betar och Hero synar så finns chansen att FI betar ut igen på turn. Hero kan då (även nu beroende på bordet såklart) välja att bara syna ännu en gång (med risk för att bli utdragen på river) eller att reraisa/pusha. Det man skulle tjäna på att bara syna på floppen är en till bet till från FI på turn. Om Hero reraisar på floppen kanske FI foldar och Hero har tjänat en bet mindre från FI.

 

Oj, vad fiskigt resonemang det här blev! :lol:

 

Jaja, ni får såga mig om ni vill, jag börjar bli van! ;-) Poängen var iallafall att (utan träff) sno potten från FI på turn men samtidigt riskera så lite marker som möjligt. Vid träff på floppen är vitsen med att bara syna att vinna ytterliggare en bet från FI på turn. Detta förutsätter iofs att FI är en fisk som betar ut tom även på turn... :-D

 

Har väl antagligen trasslat in mig ännu en gång i märkliga resonemang som jag knappt förstår själv... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Variansen är ju nånting man lär sig leva med, man blir tåligare och tåligare ju mer man spelar. Jag kommer ihåg när jag lassa in mina 7 dollar när jag började spela poker. jag hade spelat upp dom till 20 dollar, för att några dagar senare förlora 13 dollar på en och samma dag. Man sov fan inte bra den natten :shock:. Nu ska det iallafall krävas 5 inköp backet för en orolig natt. Samtidigt avundas man ju dom som fixar otroliga swings (läs: mr.dawwe). Hursomhelst en trevlig dagbok som ska följas, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär allt detta att jag gett upp? NEJ! Det gör det INTE! Men, jag behöver nog alla glada tillrop, alla kommentarer på hh´s, alla tips och allt annat stöd jag kan få för att ta mig upp ur den kolsvarta djupa grop jag grävt och för närvarande befinner mig i.

 

Så för att svara igen, ja poker är fortfarande roligt om än inte lika roligt som det var förr. Min förhoppning och målsättning är dock att det ska bli ÄNNU roligare än det en gång var!

 

Jävlar, vad fiskjävlarna ska få i framtiden!!! :evil:

 

MC

Go Max!!! Du vet att jag håller på dig!!:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Variansen är ju nånting man lär sig leva med, man blir tåligare och tåligare ju mer man spelar. Jag kommer ihåg när jag lassa in mina 7 dollar när jag började spela poker. jag hade spelat upp dom till 20 dollar, för att några dagar senare förlora 13 dollar på en och samma dag. Man sov fan inte bra den natten :shock:. Nu ska det iallafall krävas 5 inköp backet för en orolig natt. Samtidigt avundas man ju dom som fixar otroliga swings (läs: mr.dawwe). Hursomhelst en trevlig dagbok som ska följas, lycka till!

 

Ja variansen är förjävlig faktiskt! Kul med ett nytt namn i dagboken, welcome!

 

Go Max!!! Du vet att jag håller på dig!!:h:

 

Tnx! :h:

 

Sådär, då var man åter i huvudstaden efter några dagar i Glada Hudik. Och ja, de var faktiskt ganska glada där. Man undrar ju varför...

 

När man kom hem var det bara att kasta in sambo och bebis i lägenheten (10-åringen är hos sin mamma den här veckan) och bege sig med bestämda steg mot ICA för att hämta ut ett paket innehållande Sit ´n Go Strategy av Collin Moshman. Börjat läsa lite och måste säga att den verkar vara väldigt bra faktiskt. Den verkar vara utförliggare än den bok Xerxes här på pf skrivit. Får se om jag hunnit få in nåt nytt i skallen till söndag kväll då det eventuellt blir lite spel.

 

Nu börjar det förresten pirra lite i magen inför pappaledigheten som börjar på måndag. Det var ju liksom 9år sedan jag var pappaledig sist. Blir nog en del fika på stan och höstpromenader nu framöver. Kommer nog skriva lite om hur det går för mig och lillkillen.

 

Jaja, nu blir det sängen och den fin fina SnG-boken! Gonatt på er pokerrävar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...