Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag erkänner, jag har varit otrogen. Trevligt var det oxå! :mrgreen: Maria skulle kolla på Desperate housewifes så jag satte in 100kr på SvS och tänkte slaska lite CG. Satte mig vid två 0.50/1 och började lira. Det ena bordet var jag uppe i 120kr efter en stund medans det andra gick lite sämre. Efter en stund började det suga i SnG-tarmen så jag tänkte: ähh, vafan, jag lirar lite 50+5 SnG. Satte mig vid två bord, åkte ut när jag pushade med ATs först in från knappen och fick syna av K5o från BB! :shock: Han träffade såklart en kung så var man ute som 6:a. I chatten skrev han: "hur fan kan du pusha med AT?" Att han SYNADE med K5o var tydligen inget han reflekterade över... Nåväl, det andra bordet blev lite trevligare eftersom jag vann till slut, 250 härliga riksdaler! :-D När jag nu var så varm i kläderna (kom ihåg att jag hade typ 10 ootm på Pokerstars förra veckan och att jag har typ -30% ROI enligt sharkscope) så tänkte jag att det kanske skulle vara kul med en till 50+5 SnG, Sagt och gjort, en timme senare hade man ytterliggare 250kr på sitt SvS-konto! 8-)

 

Kvällens resultat: 3 spelade 50+5kr's SnG, ITM: 66% (2-0-0), ROI: Fett bra!, nettovinst:377kr inkl CG-äventyret som till slut resulterade i blygsamma 42kr vinst.

 

Så Pokerstars, förlåt för att jag var otrogen men det var det värt! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 2st 50+5 på SvS nu i kväll, 3:a och 4:a. Sluta på ett mini-minus alltså. Måste säga att jag tycker det är lite lättare att spela 50+5 än vad det är med 20+2, hur kommer det sig? Jag kanske skärper mig mer? Jaja, pallar inte spela nåt mer i kväll, det var inte så kul faktiskt.

 

Har nu spelat 5st 50+5kr, (2-0-1). Utöver dessa ITM har jag en 4:e plats och en 6:e plats.

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 2st 50+5 på SvS nu i kväll, 3:a och 4:a. Sluta på ett mini-minus alltså. Måste säga att jag tycker det är lite lättare att spela 50+5 än vad det är med 20+2, hur kommer det sig? Jag kanske skärper mig mer? Jaja, pallar inte spela nåt mer i kväll, det var inte så kul faktiskt.

 

Har nu spelat 5st 50+5kr, (2-0-1). Utöver dessa ITM har jag en 4:e plats och en 6:e plats.

 

Ha det!

 

50+5 är den nivån jag tjänat mest på. Mixar 110 och 55 men det går klart bäst på 55.

Är det en ny SvS satsning på g?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaaa, ny satsning vet jag inte. Just nu har jag inte motivationen att satsa på nån site överhuvudtaget faktiskt, är lite less. Jag satte in 100kr förra veckan på SvS för att slaska lite bara men det gick ju bra som synes. Tror jag har typ 470kr eller nåt nu på SvS, småpengar men ändå plus. Tänkte att jag ska spela lite nån gång då och då när det suger i SnG-tarmen. Känner att jag spelat mycket försiktigare de senaste gångerna, haft mer is i magen liksom. Igår hade jag iofs lite flyt, var all in som underdog ett antal gånger men fick splitta. Man måste ha lite flyt ibland! :-D Annars är det ju typ autofold under de tre första nivåerna och när 50/100 börjar har jag i princip alltid lite mindre än 10BB så då gäller det ju bara att hitta stöldlägen och eventuella coinflips jag anser att jag måste chansa och ta. Det är i princip bara preflop spel som gäller alltså. :-D

 

Funderar faktiskt på att, som Cyntax och Conspiracy, lämna pf då jag tycker att det skrivs allt mindre konstruktivt och bara mer och mer orelevant skitsnack. Tänkte kanske hänga på Prosharks istället, hoppas och tror att stämningen är bättre där. Tänker att de andra SnGare jag vill ha kontakt med har jag/kan ha på msn. De är ju spelare jag har koll på och som jag vet är seriösa och schysta. Ja vi får se hur det blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det ju typ autofold under de tre första nivåerna och när 50/100 börjar har jag i princip alltid lite mindre än 10BB så då gäller det ju bara att hitta stöldlägen och eventuella coinflips jag anser att jag måste chansa och ta. Det är i princip bara preflop spel som gäller alltså. :-D

Jo, just så är det och kan man hitta lägena blir resultatet positivt. Dock tror jag man kan öka ROI ytterligare genom att öppna spelet lite 20/50 så man inte alltid kommer till semibubblan som shortie.

 

Funderar faktiskt på att, som Cyntax och Conspiracy, lämna pf då jag tycker att det skrivs allt mindre konstruktivt och bara mer och mer orelevant skitsnack. Tänkte kanske hänga på Prosharks istället, hoppas och tror att stämningen är bättre där. Tänker att de andra SnGare jag vill ha kontakt med har jag/kan ha på msn. De är ju spelare jag har koll på och som jag vet är seriösa och schysta. Ja vi får se hur det blir...

Man behöver väl inte ta sitt forumande så seriöst. Tycker precis som du att diskussionerna har blivit sämre men fortfarande finns kunnigt folk här. Om stämningen känns obekväm är det ju bara att låta bli att ge sig in i den diskussionen. Skrivs det inget intressant måste man ju inte in 100ggr om dagen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver väl inte ta sitt forumande så seriöst. Tycker precis som du att diskussionerna har blivit sämre men fortfarande finns kunnigt folk här. Om stämningen känns obekväm är det ju bara att låta bli att ge sig in i den diskussionen. Skrivs det inget intressant måste man ju inte in 100ggr om dagen:-)

 

Du har rätt! Det finns grymt kunnigt folk här! Det är dock lite svårt att inte lägga sig i ibland... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt! Det finns grymt kunnigt folk här! Det är dock lite svårt att inte lägga sig i ibland... :lol:

 

Njae, jag kan ganska enkelt hålla tyst, däremot om jag börjat öppna käften blir jag väldigt svårtystad:-)

BTW, fick du fart på 2+2spreadsheet?

Jag ligger lite lågt med spelet just nu, e ju vår. Funderar på att plocka ut allt utom 30 inköp och fislira under sommaren, typ 10-20 i veckan så man inte tappar alla skills.

Inse att SvS 55or är nöten så kan vi köra en gemensam DB efter sommaren.

Skulle nog behöva ha en DB för att analysera mitt spel mer. Funderar också på att sätta mig några timmar med sngpt och köra lite ATC push och ATC call.

Kanske skriver jag ihop något om det och dunkar över till dig.

Dock, hittade Age of empire 1 häromdagen. Måste kolla om jag har kvar de skillsen så sngpt kanske får stå åt sidan ett tag:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt! Det finns grymt kunnigt folk här! Det är dock lite svårt att inte lägga sig i ibland... :lol:

 

Njae, jag kan ganska enkelt hålla tyst, däremot om jag börjat öppna käften blir jag väldigt svårtystad:-)

BTW, fick du fart på 2+2spreadsheet?

Jag ligger lite lågt med spelet just nu, e ju vår. Funderar på att plocka ut allt utom 30 inköp och fislira under sommaren, typ 10-20 i veckan så man inte tappar alla skills.

Inse att SvS 55or är nöten så kan vi köra en gemensam DB efter sommaren.

Skulle nog behöva ha en DB för att analysera mitt spel mer. Funderar också på att sätta mig några timmar med sngpt och köra lite ATC push och ATC call.

Kanske skriver jag ihop något om det och dunkar över till dig.

Dock, hittade Age of empire 1 häromdagen. Måste kolla om jag har kvar de skillsen så sngpt kanske får stå åt sidan ett tag:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag kan ganska enkelt hålla tyst, däremot om jag börjat öppna käften blir jag väldigt svårtystad:-)

1. BTW, fick du fart på 2+2spreadsheet?

Jag ligger lite lågt med spelet just nu, e ju vår. Funderar på att plocka ut allt utom 30 inköp och fislira under sommaren, typ 10-20 i veckan så man inte tappar alla skills.

2. Inse att SvS 55or är nöten så kan vi köra en gemensam DB efter sommaren.

Skulle nog behöva ha en DB för att analysera mitt spel mer. Funderar också på att sätta mig några timmar med sngpt och köra lite ATC push och ATC call.

Kanske skriver jag ihop något om det och dunkar över till dig.

Dock, hittade Age of empire 1 häromdagen. Måste kolla om jag har kvar de skillsen så sngpt kanske får stå åt sidan ett tag:lol:

 

1. Nä har inte försökt så mycket. Hagbards som Ängeln mfl kör verkar oxå bra. Vet inte om jag kanske borde sätta mig in i någon av dem?

 

2. Ja SvS 55kr är kanske nöten? Kommer fortsätta köra lite sporadiskt på SvS och den nivån tills jag återfår motivationen. Efter sommaren kommer jag vara pappaledig så då kanske (?) jag kommer ha lite mindre att göra, typ plugga och jobba. En gemensam db vore skitkul! Vi får fundera på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag kan ganska enkelt hålla tyst, däremot om jag börjat öppna käften blir jag väldigt svårtystad:-)

1. BTW, fick du fart på 2+2spreadsheet?

Jag ligger lite lågt med spelet just nu, e ju vår. Funderar på att plocka ut allt utom 30 inköp och fislira under sommaren, typ 10-20 i veckan så man inte tappar alla skills.

2. Inse att SvS 55or är nöten så kan vi köra en gemensam DB efter sommaren.

Skulle nog behöva ha en DB för att analysera mitt spel mer. Funderar också på att sätta mig några timmar med sngpt och köra lite ATC push och ATC call.

Kanske skriver jag ihop något om det och dunkar över till dig.

Dock, hittade Age of empire 1 häromdagen. Måste kolla om jag har kvar de skillsen så sngpt kanske får stå åt sidan ett tag:lol:

 

1. Nä har inte försökt så mycket. Hagbards som Ängeln mfl kör verkar oxå bra. Vet inte om jag kanske borde sätta mig in i någon av dem?

 

2. Ja SvS 55kr är kanske nöten? Kommer fortsätta köra lite sporadiskt på SvS och den nivån tills jag återfår motivationen. Efter sommaren kommer jag vara pappaledig så då kanske (?) jag kommer ha lite mindre att göra, typ plugga och jobba. En gemensam db vore skitkul! Vi får fundera på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hagbards som Ängeln mfl kör verkar oxå bra.?

 

Är kanon om man vill hålla koll på sina resultat uti minsta detalj.

 

2. pappaledig!

 

:shock: :shock: :shock: Vadå pappaledig. Funderar du på könsbyte med, eller?:mrgreen: :mrgreen:

 

På min tid (typ Hedenhös) fick man va gla om man fick komma hem å va med på förlossningen, som iofs man inte fick se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, kollade Hagbards och det verkar också sjysst men eftersom jag kör mest sng fortsatte jag med 2+2. Man kan bokföra allt från cg, mtt, bonus till rakeback i 2+2 men det är fokuserat på sng.

Jag e lite aggro nu för det går dåligt på 110, när man spelar så lite som jag gör just nu blir variansen grym.

Har också funderat på varför jag spelar poker och kommit fram till att jag gör det istället för att kolla TV. Just nu är jag för slö/ointresserad för att analysera och dona mao, just nu spelar jag utan ambitioner förutom att inte backa.

Ska fundera lite på min pokerframtid......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, nu e rullen uttagen sånär som på 30 inköp på 50+5.

Fram till det att jag bestämmer mig för att ta tag i mitt spel kommer jag bara spela 50+5 och ta ut eventuellt överskott varje månad för att tvinga mig att ligga kvar på 50+5. E ju där jag tjänat mest, ligger på ca 65 kr/h. Spelar jag 20-25 timmar i månaden blir det ju ett litet plus. Nu inför sommaren känns lite extra pengar roligare än att bygga rulle och avancera som pokerspelare. Lite lowstake helt enkelt.

Såg förresten att Betsson körde SnG qualifiers till deras WSOP final. Det var ju ganska roligt att köra qualifiers....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag vet att jag inte skulle spela in fler videos på ett tag men jag har gjort det ändå... :roll:

 

Max Cady 4-tablar $5.5 SnG

 

Det gick riktigt bra med tanke på att jag kom ITM i alla fyra! 8-) MEN, jag spelade som vanligt uselt lite då och då, är särskilt missnöjd med ITM-spelet! Fan vilken klant jag är! :evil:

 

Kommentera gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Kul att se filmer på 5,5-nivån på stars, som jag precis tröskat mig igenom... Om jag jämför med mitt eget spel så noterar jag att du överlag spelar en hel del lösare än jag och framförallt snor mycket mer blinds. Jag brukar ofta vänta med att växla tempo och köra den tighta linjen genom 25/50 också. Jag brukar sällan oroa mig för att komma semikort till bubblan, eftersom markerna är i tryggt förvar hos någon som glatt lämnar tillbaks dem så småningom.

 

Jag kan skrapa ihop en del synpunkter med lite mer tid, men jag hinner bidra med den enklaste...

 

24:10, övre vänstra bordet floppar du andranöten med 2-4, på brädan 3-6-5. Det låter som att du ser stegen när det sker, men glömmer det och viker senare när river kommer 2, med kommentaren att du "inte kan syna med par i tvåor". Det gjorde lite ont att se. :shock: Antar att det berodde på att det var i period där du var lite stressad av att spela fyra bord.

 

Annars verkar du ha tillräckligt på fötterna för att mosa 5,5-orna tycker jag. Vara försiktig med att beta halvträffar tidigt, lite mer tålamod itm och spara lite marker genom att inte hacka på blindsen för tidigt är mina generella råd. Antar att du kollat Conspiracys och Krippas filmer. De har varit guld värda för mig och jag brukar kolla dem om jag känner att jag är på väg att tappa spelet. Funkar det på 109-orna så funkar det på 5,5 och 11 med... :-D

 

Mvh/ Cirsium

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för att du kollat filmen/filmerna! Jag brukar vanligtvis precis som du skriver inte börja stjäla förrän på 50/100 nivån. MEN, efter igår så har jag funderat en del på vad skillnaderna i mitt spel är i de SnG's jag hamnar ITM och de när jag inte gör det. Det känns som att jag i princip alltid öppnat upp tidigare i de jag hamnar ITM och då i synnerlighet mot slutet av 25/50. Detta berör givetvis på hur de andra spelar, deras stackstorlekar osv men generellt är det nog så att jag öppnat upp tidigare.

 

Måste erkänna att det var väldigt rörigt med fyra bord och att jag faktiskt inte såg stegen förrän jag fick det påpekat för mig här på forumet! :lol: Tyvärr så kan det ha varit den förlorade potten som delvis bidrog till att jag åkte ut. Hade kanske spelat annorlunda med 750 till i stacken...

 

Spara marker tidigt, vara mer försiktigt ITM och att generellt vara mindre stressad över at vara shortstacked är saker jag jobbar med hela tiden. Håller med om att Cospiracys och SK's videos är kanon! Och ja, jag hoppas att jag krossar $5.5 en dag... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det lite mycket raise eller fold som gäller i filmen. Det är inte dödsstraff på att limpa med. Tycker också att du spelar dina egna kort lite väl mycket... jag skulle pröva att slå om ibland, raisa när fi endast compleatar osv. Lite passivt kanske :roll:

 

mellan 20-25

AA slowspela helt fel där, åtminstone bör du raisa 2,5 gång.

K2 - varför inte bara compleata? Precis som så många andra händer från SB? Alternativt höja till 2,5 och vika mot omslag?

24 handen gör ju ont att se. Stege färdig, med färgdrag

 

27

Stället med 66 är ju som bäst coinflip, du säger ju hela tiden att du vill vara först in, men här får du ju alltid syn.

 

Hann inte kolla klart :lol:

Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det lite mycket raise eller fold som gäller i filmen. Det är inte dödsstraff på att limpa med. Tycker också att du spelar dina egna kort lite väl mycket... jag skulle pröva att slå om ibland, raisa när fi endast compleatar osv. Lite passivt kanske :roll:

 

mellan 20-25

AA slowspela helt fel där, åtminstone bör du raisa 2,5 gång.

K2 - varför inte bara compleata? Precis som så många andra händer från SB? Alternativt höja till 2,5 och vika mot omslag?

24 handen gör ju ont att se. Stege färdig, med färgdrag

 

27

Stället med 66 är ju som bäst coinflip, du säger ju hela tiden att du vill vara först in, men här får du ju alltid syn.

 

Hann inte kolla klart :lol:

Keep it up!

 

Tack för dina synpunkter Vrakman. Har förstått att du är duktig så jag lyssnar noga till det du påpekar! MEN du, nu får du ge dig till känna snart, studier på högre nivå än magister eller? ;-) Vem vet, vi kanske har setts på sistone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 4st $5.5 SnG på Pokerstars precis, 1:a, 4:a, 4:a och 6:a.

 

 

Bubblade med:

 

KK vs JT, J på flopp, T på turn

AQ vs TT, flopp KQX, turn X, river T

 

Åkte som 6:a med QQ vs A9, flop AAX...

 

Så, de senaste spelade...

 

Spelade 9st, ITM 66% (1-2-3), ROI 154%.

Är så glad över att det går lite framåt, ENDA anledningen till att redogöra för de nio senaste... :mrgreen:

 

Totalt är det liiite sämre:

Spelade 67st, ITM 33% (8-5-9), ROI -11% :roll:

 

Jag kämpar dock vidare... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...