Gå till innehåll

10k händer som ultraLAG?


thefman

Recommended Posts

10khandsJan.JPGTror ni det är logiskt att hålla de här statsen i längden på NLT fullring och plussa stadigt?

 

PreFlopRaise%: 16.16

Saw Flop: 22.5%

Vol. Pot $ In Pot: 28.5%

Aggr. Factor Preflop: 1.2

Aggr Factor Total Post Flop: 3.3

Att. To Steal Blinds: 64.8%

Steal success; No Flop: 68.8%

Sandbagging; C/R River: 0.4%

ShowdownsWon: 51.06%

 

Har haft det jävligt motigt och åkt på mycket lågprocentare sedan jag startade nya databasen så min bb/100 är rätt så misshandlad...

 

EDIT: här kommer profitgraph. Har jag inte haft lite väl låga downswings eller är detta normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dunno, hyfsat tight ABC-spelare som är väldans förutsägbar på rivern. Lägger inte särskilt mycket tid på att tolka stats.

 

Ok tycker jag har en lös spelstil jämfört med det mesta på nivån. Kanske får tänka om.

 

Dock är nog min riverstatistik missvisande i nuläget. Det handlar inte om nersynade bluffar i så stor grad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10khandsJan.JPGTror ni det är logiskt att hålla de här statsen i längden på NLT fullring och plussa stadigt?

EDIT: här kommer profitgraph. Har jag inte haft lite väl låga downswings eller är detta normalt?

 

Om du vill veta om du är en vinnande spelare med den spelstilen som du har nu, så är det bättre att göra ett konfidensintervall över din winrate istället för att stirra sig blind på PT-stats, här är en länk till en bra sida där du kan göra det, länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill veta om du är en vinnande spelare med den spelstilen som du har nu, så är det bättre att göra ett konfidensintervall över din winrate istället för att stirra sig blind på PT-stats, här är en länk till en bra sida där du kan göra det, länk.

 

Länken på 2+2 verkar inte funka. Någon som har en länk till en liknande sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är jäkligt löst i FULLRING. Tror inte denna stilen är särskilt optimal i den blandning av fisk och nits som normalt finns på lowstakes fullring. Det är bara bra om bordet har sjukt låg VP$IP och ingen verkar bry sig om att anpassa sitt spel till din laggighet.

 

Jo det känns ju som jag är LAG. Om det är optimalt eller ej vette fan. Så länge man klarar av att folda stora händer då och då så rullar potterna in liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robster vad har du landat på för bb/100 nu i fullring? Kommer ihåg att det var massa tjaffs kring det där för ett år sedan =D

 

Du har inte lust o posta dina stats?

 

Sitter på jobbet så jag har inte exakta statsen här. Men jag brukar ligga någonstans runt 18/7/3. Jag har haft stora problem med att få upp min bb/100 på en stabil nivå. Men sist jag kollade låg jag runt 6bb/100 på 60000 spelade händer på NL200 och bara 2bb/100 på 20000 händer på NL400.

 

Hur statsen optimalt ska se ut för att vara så vinnande som möjligt går inte att säga. Jag har loggat vinnande motståndare och de har haft vitt skilda stats. Allt från 25/13/5 till 12/2/1. Det man måste tänka på är det gamla vanliga som att vara mer aggressiv i sen position och inte limpa in för mycket i tidig position. En annan mycket viktig faktor, som du nämde, är att kunna lägga bra händer. Detta gäller oftare i FR än SH eftersom man i snitt är uppe mot bättre händer i FR. Det här är något som jag tidvis haft stora problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju att det är häftigt att vara LAG och så, men det känns generellt ganska ovärt.

 

Häftigast spelstil vinner ;)

Näe men spelade TAG i typ 8 månader och tröttnade på det. Tråkigt att folda så mycket och man får aldrig betalt heller. Tänkte pröva nått nytt.

Lirar för övrigt 6 bord.

 

Robster:

Lirar du enbart fullring? Isåfall var det en imponerande bb/100 du har fått nu!

 

På grafen har jag 1.5bb/100. Uppdaterar tråden när jag når 50k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är juh 28.5% löst i SH också. Väldigt få lyckas spela en lyckad stil runt 30% vpip i SH, så det är nog jäkla svårt FR skulle jag gissa på. Går gör det säkert, men du ska nog vara fruktat duktig post flop för att det ska gå bra.

 

Uppskattar svaret!

Nu lirar jag ju tyvärr rätt så lågt så kanske är därför jag har klarat denna vpip? 10k händer är nog för liten databas för att kunna ge ett exakt svar, men det ger åtminstone en okey sample liksom.

 

Lirar 6 bord på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...