Gå till innehåll

Svårt beslut med QQ


Recommended Posts

Full Tilt Poker

$0.50/$1 No Limit Hold'em Ring Game

9 Players

LegoPoker Hand Converter

 

Stack Sizes

Hero (UTG+1): $93.35

MP1: $120.15

MP2: $98.50

MP3: $90

CO: $98.40

BTN: $111.80

SB: $102.25

BB: $109.5

UTG: $244.75

 

Preflop: Q:heart: Q:spade: ($1.5, 9 players)

UTG calls $1, Hero raises to $3, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO calls $3, BTN folds, SB folds, BB calls $2, UTG calls $2

 

Flop: 8:club: J:heart: 7:diamond: ($12.5, 4 players)

BB bets $12.50, UTG folds, Hero calls $12.50, CO folds

 

Turn: 8:club: J:heart: 7:diamond: [4:club:] ($37.5, 2 players)

BB bets $37.50

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fjanthöjer du med 2 dollar preflop till 3 med en som redan synat, det är ju som att be om massor av synare med en hand du hellre spelar headsup...

Som spelat är det en fold, BB kan mycket väl ha både stege, set eller tvåpar. Stegen och tvåparet hade du kanske kunnat undivika genom att höja vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du stegdrag med 65 eller T9 på hand när du säger stegdrag?

 

Jag är nog mer benägen att tro att fi sitter på en hand typ AJ och här betar pott för att skydda sin hand mot stegdrag på floop och steg/färgdrag på turn. Om han redan hade färdig stege skulle väl han försöka hålla igen lite. En möjlig hand kan ju vara JJ-KK också med tanke på att han bara synade pre. AA hade ju lätt reraisat pre.

 

Sen som de andra säger höj mer pre 4-5$ med en limpare före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle fi försöka hålla igen med färdig stege? det är standardspel att bomba fullpot in i PFR med monster.

 

Kanske standardspel på NL100 men på NL50 är det snarare standard att checka dessa. Men det kan ju skilja sig mycket.

 

En duktig spelare torde väl växla mellan att bomba och att checksyna ner en sån hand.

 

En prefloop raisare borde ju om han får tillfälle på en sån bräda beta ut och då känns det ju smartare att bara syna och representera ett ofärdigt drag för att få fi att bomba dig istället för att bomba ut någon som kanske helt missat sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker..

 

1) Hade du haft AA/KK kan du ju minibeta ifrån UTG+1, men med QQ vill jag verkligen ha få fi.. så kanske skulle höjt mera.

 

2) Floppen.. kanske skulle kontrahöjt för att få mera information, du har ju position också. Väljer spelaren att höja mera så kan du folda.. Synar han och checkar på turner, får du väl anta att du är i ledningen och så kan du styra storleken på bet..........

 

3) Turner.... hmm, vet i fan.. men jag skulle nog foldat,, om du synar kommer han väl tänkbart fortsätta beta på rivern.... antingen kontrabeta eller folda skulle jag tänka mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker..

 

1) Hade du haft AA/KK kan du ju minibeta ifrån UTG+1, men med QQ vill jag verkligen ha få fi.. så kanske skulle höjt mera.

 

2) Floppen.. kanske skulle kontrahöjt för att få mera information, du har ju position också. Väljer spelaren att höja mera så kan du folda.. Synar han och checkar på turner, får du väl anta att du är i ledningen och så kan du styra storleken på bet..........

 

3) Turner.... hmm, vet i fan.. men jag skulle nog foldat,, om du synar kommer han väl tänkbart fortsätta beta på rivern.... antingen kontrabeta eller folda skulle jag tänka mig...

 

Kontrahöja floppen är väl ändå bra onödigt? Finns både stegmöjlighet + en massa tvåparskombinationer som också är fullt möjliga. Vilken hand som han slår synar en reraise på floppen? Kanske AJ, men knappast någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker..

 

1) Hade du haft AA/KK kan du ju minibeta ifrån UTG+1, men med QQ vill jag verkligen ha få fi.. så kanske skulle höjt mera.

 

Herregud, att raisa mindre preflop med AA och KK för att få "mer action" är ett fruktansvärt misstag som kostar mycket mycket mer i längden än vad det smakar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrahöja floppen är väl ändå bra onödigt? Finns både stegmöjlighet + en massa tvåparskombinationer som också är fullt möjliga. Vilken hand som han slår synar en reraise på floppen? Kanske AJ, men knappast någon annan.

 

Du tycker han skulle foldat? Kanske det...

Jag tycker att syna verkar sämst iaf.

 

Jericos Citat om aa/kk:

Dan Glimne skulle säkert limpat UTG+1 med aa/kk för att planera omslag..

Det beror väl lite på vilka man spelar emot.. På låg nivå är det säkert bäst att höja betydligt högre..,, om man inte vet att det sitter en galning efter som höjer med alla starthänder.. Min tanke är att inte höja för högt (och inte för lågt) så att en motspelare efter ska våga höja upp mera med typ AK..

eller att någon ska våga gå med.. typ bet ifrån utg signalerar ju styrka..

Men det beror ju på Vilka/hur många man spelar emot antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker han skulle foldat? Kanske det...

Jag tycker att syna verkar sämst iaf.

 

Jericos Citat om aa/kk:

Dan Glimne skulle säkert limpat UTG+1 med aa/kk för att planera omslag..

Det beror väl lite på vilka man spelar emot.. På låg nivå är det säkert bäst att höja betydligt högre..,, om man inte vet att det sitter en galning efter som höjer med alla starthänder.. Min tanke är att inte höja för högt (och inte för lågt) så att en motspelare efter ska våga höja upp mera med typ AK..

eller att någon ska våga gå med.. typ bet ifrån utg signalerar ju styrka..

Men det beror ju på Vilka/hur många man spelar emot antar jag.

 

Det finns mycket bättre sätt att variera sig, vara svårläst och utnyttja sin image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tvärtom.

 

Kan du utveckla denna lite. Vilket är då rätt i den här situationen?

 

 

 

Vad ska han med info till?

 

Utveckla gärna den här med.

 

Jag är ju här och skriver för att bli bättre och svar som tex: "nej", "aldrig" och "varför då?" hjälper mig inte att utvecklas. Jag vet att du kan detta och därför ber jag dig förklara för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker..

 

1) Hade du haft AA/KK kan du ju minibeta ifrån UTG+1, men med QQ vill jag verkligen ha få fi.. så kanske skulle höjt mera.

 

....

 

Spelare som du gör att jag vill spela poker 24/7!

 

 

För övrigt, så tycker jag syn flopp är smart. Men turn blir beslutet svårare, känns ju som han har ett lågt tvåpar som han vill skydda. AJ finns ju som hand också.

 

Men utan stats på FI är de svårt att ta beslut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh? Vad ska han inte med information till?

 

Det bästa spelet hade varit att spela som Dan Glimne, nämligen att investera så mycket av sin stack som möjligt för att få den viktiga informationen som informationsbetar kan ge oss. Det bästa är att maximera sin information och minimera sitt ev och stoppa in så mycket av stacken för att få information, så att man sedan nästintill är pottbunden när man upptäcker att man är slagen och det blir läge att lägga sig.

 

För man vill ju mycket gärna höja så att alla sämre händer lägger sig och endast de bättre synar, för då har man ju fått ut maximal information och minimalt ev.

 

Och som alla vet vill ju alla pokerspelare vinna så lite pengar som möjligt på bekostnad av den ovärdeliga informationen som vi får genom informationsbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare som du gör att jag vill spela poker 24/7!

 

Har ju inte påstått att jag spelar så.. Men det känns viktigare att få färre fi med QQ än med AA, även om jag vill ha få fi med AA också såklart.

 

Att kontrabeta flopp om motspelaren betar pott kanske var fel.. om du inte har read på spelaren och vet att han alltid brukar syna bet pre och beta ut pott på floppen typ..

Så du gör säkert rätt som synar och hoppas att turner hjälper dig eller att spelaren slå ner på tempot..

Brukar inte spelare på low bara beta om de har monster? ... Välj mellan att syna eller folda flopp då..

 

Och jag tycker att du absolut ska kontrabeta turner för information såklart.. allt annat spel vore dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...