Gå till innehåll

Svårt beslut med QQ


Recommended Posts

Kanske standardspel på NL100 men på NL50 är det snarare standard att checka dessa. Men det kan ju skilja sig mycket.

 

En duktig spelare torde väl växla mellan att bomba och att checksyna ner en sån hand.

 

En prefloop raisare borde ju om han får tillfälle på en sån bräda beta ut och då känns det ju smartare att bara syna och representera ett ofärdigt drag för att få fi att bomba dig istället för att bomba ut någon som kanske helt missat sin hand.

 

När man är OOP med en monsterhand har man väldigt få valmöjligheter eftersom man inte vill riskera att någon gata checkas igenom. Visst man kan check-syna floppen om man är säker på att PFR kommer cbetta. Men sen då? c/c flop och sen en lead på turn ser otroligt skumt ut och får många att folda på fläcken. En av de största felen folk gör på denna nivå är att övervärdera händer som QQ så det rätta är oftast att bara smälla av 3 pipor och hoppas på syn hela vägen.

 

Jag märker ofta hur många dåliga spelare som floppar monster OOP c/c floppen och sen checkar turn till mig, har jag mista lilla read på fi som slowplayare är det genomcheck med allt utom monsterhänder då och sen eventuellt en syn på river. (Dock så bettar de flesta slowplayare fullpot på river då de märkt att deras plan gått i stöpet medan de bettar väldigt lite med missade drag ,TPNK, missat pocketpar etc, så beslutet på river är oftast lätt).

Slowplay OOP är helt enkelt ett uselt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag varierar nog mitt spel lite beroende på motståndarna men jag börjar nog tro att du har rätt att det bästa är att bomba ut. Kanske variera med betstorleken mer än att växla mellan att checka eller beta.

 

Ska nog ta och omvärdera mitt eget spel lite. Finns ju mycket att förbättra ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du kan detta och därför ber jag dig förklara för mig :)
Tyvärr så har du fel där, det är rätt sällan som det är tydligt vilket spel som är rätt. Åtminstone för mig.

 

Anyway, standard är att syna flopp. Kolla jäkligt noga efter träffade drag på turn, och fundera väldigt noga på vilka händer motståndaren spelar på det där sättet om han pangar en gång till då. Samt även vilka av de händerna som kan tänkas betala av dig på river.

 

Angående information så är det ju inte något som har så stort värde i sig, utan bara om man kan använda den till något kul. En stor del av informationen man får pga höjning kommer helt enkelt vara meningslös eftersom den kommer från att motståndaren viker och handen är slut.

 

Om man höjer här så kostar det ungefär lika mycket som att syna flopp och syna turn, dvs man förlorar minst lika mycket mot motståndarens bra händer som man skulle gjort om man bara synat. Dessutom så ger man också betaren ett bra läge att ställa med exempelvis färgdrag vilket blir oerhört svårsynat för oss, och om vi synar mot en all-in så kommer vi ju också ofta vara uppe mot tvåpar+ eller närmast dra dött.

 

På det hela taget så ger en höjning på floppen betydligt mindre användbar information än vad syn gör. Visserligen så minskar vi inte direkt motståndarens handrange genom syn, men vi vet ju att han inte kommer fortsätta panga med alla sina händer om han inte är galen och dessutom kommer turnkortet säga oss en väldig massa om hur dragen i hans range ser ut. Kommer färgdraget in ger det oss jättemycket information. Särskilt om han betar igen då.

 

Dessutom så kan all informationen som synen ger upphov till användas för att fatta ett beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...