Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så här i efterhand är jag mer och mer inne på att push ändå är rätt spel.

1. BB höjer t150 in i en pott på t210 när sex spelare redan visat intresse. Med vilken hand är det ett bra spel? Ingen vill jag påstå. Jag vill påstå att BBs spel är dåligt, mycket dåligt oavsett hand. Alltså är BB en idiot och kan ha vilket skit som helst.

2. UTG och i viss utsträckning även UTG+1 kan givetvis limpa ett monster men då ter sig deras syn mot raisen extremt dåliga. Betydligt rimligare är låga till medelhöga pocketpar och diverse SC samt Ax-kombinationer (suited och off-suit).

3. Spelarna bakom mig har redan missat att höja en gång. Ja, någon kan ha limpat typ TT och få för sig att syna en all in men i stort tror jag att jag mår bra i den här potten. Att någon ska syna en all in första handen pre-flop med 66-99 ser jag som mindre troligt. Ja, JJ-AA kan finnas där men är i min erfarenhet underrepresenterade (givet hur handen har spelats). Jag kan givetvis också få syn av någon Ax-kombination men ärligt talat, en coinflip med typ 500 döda i potten? Gärna för mig. Dessutom är chansen större än normalt att de kort som AK (t.ex.) ska träffa är döda.

820 i potten? Förklara för en gammal gubbe.Om sex spelare lagt in 180 torde potten vara 1110 (med din första syn) eller? Du säger att ni skulle bli 7 spelare om du synar, så har jag uppfattat det.

Nej, sex spelare limpar - sedan höjer BB, två spelare synar höjningen och sedan är det min tur att agera med tre spelare bakom.

Postad

Nej, sex spelare limpar - sedan höjer BB, två spelare synar höjningen och sedan är det min tur att agera med tre spelare bakom.

Då e till och jag med:-D .

Tror ändå på en fold.

De bakom dig lär nog folda vid push men jag tror inte någon av BB (som höjt) eller de som redan limpa och sedan synat raise från BB kommer att folda.

Men det e klart med det resonemanget så blir ju potten ganska attraktiv med pockets. Så nu vete fn.:roll:

Får nog fundera ett tag till.

Postad

Om någon är intresserad så slutade det så här:

jag synar, två till synar, en fold.

Floppen kommer T92 ruter. SB checkar, BB bettar 600 och tar hem potten, visar AJo (ingen ruter). Stabilt.