Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Konvertern muppar sig så kör en förkortad variant. Första handen på en 60 SNG på Full Tilt. Jag plockar upp QQ på SB.

2 fold.

Okänd Fi säger t570. Huh???

Fold till mig.

Jag tänker en sekund och pushar. Är det ett självklart spel?

Går det ens att sätta en HD på Fi?

Postad
Han kan väl ha precis vad som helst.

Jag skulle säga fold.

//Matte

Njaeeeäääaaaeeääää.

Nä jag ställde nog jag. Med QQ på handen så e du bara underdog mot AA, KK. Nu är det iofs så att jag ääääälskar damer 8-) , så jag e nog part i målet. QQ ingår i en av de få händer jag spelar de första 30 händerna, men då spelar jag dem fullt ut istället om det behövs.

Postad

//Matte

Precis vad som helst?

all-in, ship it.

Jag skulle tryckt in. På $20 nivån är den ju ganska automatisk men här är det något klurigare

Postad

Jättepush utan att tänka på det. Fi's höjning är dålig vad han än har, vilket innebär att han är dålig.

Allt annat än push är dåligt.

Postad

Jag skulle säga fold.

//Matte

Hur kan detta vara ett argument för fold? Om han kan ha vad som helst så är det ju ännu mer push.

Postad
Hur kan detta vara ett argument för fold? Om han kan ha vad som helst så är det ju ännu mer push.

Det var inte det att han kan ha vilken hand som helst som var argument till fold.

Argumentet till fold skrev jag aldrig men jag tänkte på iremmats ppt presentation. Han har ett par punkter för det tidiga spelet, en av dem är att han öppnar med AA-QQ, AK. Två andra är överleva och supertight.

Den här potten är ju redan öppnad så AK lär väl falla bort och QQ ligger som nästa hand att falla bort. Eftersom bettstorleken är väldigt konstig och jag inte kan tänka mig annat än att vi kommer gå till SD mot fi om vi pushar så blir det som att syna sig all-in med QQ. Så frågan blir ju då om vi vill göra det mot en random fi. Jag vet iof inte vilka tomtar det finns på 60 nivån men är det vanligt att man vill hamna AI i första handen och inte ha AA, KK eller vanligt att man först höjer upp 1/3 av sin stack för att sedan vika mot en push (vilket hade varit det bästa för oss då vi inte behöver riskera att gå till SD. Går vi trots allt till SD så är vi ju typ 70-30 favorit mot allt som inte har AA och KK.) då är det ju bara att pusha.

//Matte

Postad

Argumentet till fold skrev jag aldrig men jag tänkte på iremmats ppt presentation. Han har ett par punkter för det tidiga spelet, en av dem är att han öppnar med AA-QQ, AK. Två andra är överleva och supertight.

Eftersom Fi's höjning är så kass så öppnar han utan tvekan med fler händer än AA-QQ, AK. Därför är jag fullkomligt övertygad om att det är $EV+ att pusha med QQ.

Att överleva och spela supertight är IMHO enbart halva sanningen. Om jag hamnar i en situation där push är $EV+ så pushar jag såklart oavsett om det är på level 1 eller 5. Det här fallet är så uppenbart att jag tycker det är sanslöst att man ens kan fundera på att lägga sig.

En mer intressant situation är om man sitter på knappen med TT på 25/50 med 5 limpare och 1200 i stacken. Även om det är en given push det oxå så skulle det iaf vara en någorlunda givande diskussion.

Postad

Att öppna på det viset med vilken öppnings HD som helst är ju helt wacko.

Men iof, sitter man själv på AA el KK så varför inte om förutsättningarna är rätt och de är rätt om det generellt sätt är tighta o duktiga fi på bordet som plockar upp en hand som typ QQ och tycker att betet är helt wacko och bestämmer sig för att pusha (typ som i den här tråden). Så det kan ju vara ett sätt att se till att smeten åker in.

Så då har vi det som DaPine skriver om att han sett de som gör sådana här spel med Ax, vilket då leder oss till frågan; "Hur ofta har fi AA, KK och hur ofta har fi ngt annat än AA eller KK?" 30% av gångerna kommer vi att torska när fi inte har AA, KK och 80% av gångerna fi har AA eller KK. Så skall vi ställa det i relation till "Överlevnad".

Jag har ingen aning om hur ofta fi har det ena eller andra men ponera 50/50 då kommer vi torska 5,5 ggr av 10 (80%x5 + 30%x5 = 5,5). Jag skulle minst vilja ha att jag inte torskar mer än 3 ggr av 10 för att motivera ett sådant spel och då hamnar vi ungefär på att fi har AA, KK 2 ggr av 10. Har fi det?

//Matte

Postad

Jag pushar, han synar med JJ.

De flesta verkar överens om att pushen är rätt med QQ. Men AK eller JJ då? Jag ser båda som fold även om JJ känns 50/50. Däremot är risken i mitt tycke för stor att Fi har ett PP och AK mot PP utan döda pengar är ju solklart EV-minus.

Postad
Eftersom Fi's höjning är så kass så öppnar han utan tvekan med fler händer än AA-QQ, AK. Därför är jag fullkomligt övertygad om att det är $EV+ att pusha med QQ.

Att överleva och spela supertight är IMHO enbart halva sanningen. Om jag hamnar i en situation där push är $EV+ så pushar jag såklart oavsett om det är på level 1 eller 5. Det här fallet är så uppenbart att jag tycker det är sanslöst att man ens kan fundera på att lägga sig.

.

Överlevnad/att bevara stack är inte relevant här då vi antingen dubblar eller bustar.

Instämmer fullt i Conspiracys åsikt.

Om man inte spelar QQ med push här så tycker jag att man är för tajt (Å jag tycker jag e tajt). När ska man då använda sina älskade damer. Fold kan inte finnas som ett alternativ Ö ens en gång.

Håller med Myssion om att det är en fråga om att dubbla eller "Det va inte min SnG" åsså får lira en ny.

Postad

Precis samma sak hände mig igår (på samma nivå). Jag pushade och han synade med 88. Självklart damp en åtta ner på rivern. Fick anstränga mig en hel del att förbli en gentleman och inte skälla ut kärringarna.