Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money)

Seat 3: Rast ($675.50 in chips)

Seat 5: exocet_69 ($93 in chips)

Seat 7: Stev1952 ($83.20 in chips)

Seat 9: bigdane23 ($433.75 in chips)

Seat 10: FANOU976 ($661.85 in chips)

Rast wa dealt [JH,9S ]

ANTES/BLINDS

FANOU976 posts blind ($3), Rast posts blind ($6).

PRE-FLOP

exocet_69 folds, Stev1952 folds, bigdane23 bets $20, FANOU976 calls $17, Rast bets $71, bigdane23 calls $57, FANOU976 calls $57.

FLOP [board cards 9H,QH,10H ]

FANOU976 checks, Rast ??

båda Fi är semikassa tror jag.. inte bra iaf.. men inte superdåliga tror jag.

Hur spela vidare här? lite klurigt läge.. vet ju inte hur mkt som lever. blir ju comittad mot bigdane om jag betar normalt..

Postad
Testa och lägg dig preflop fiskjävel!

Det är sådana personer som du som inte borde finnas på denna sajt. Vårda språket eller skriv inget om du inte har något vettigt att säga.

Postad
får jag fråga vad det betyder?

Det kanske inte framgick, men jag ändrade beloppet i ebisumarus post eftersom hans betstorleksförslag var det enda jag inte höll med om. Annars tyckte jag precis vad han skrev, och då orkade jag inte skriva samma sak igen. Och eftersom man bara inte kan "quota tomt" så måste man lägga till nåt, därav punkten.

Postad
Det är sådana personer som du som inte borde finnas på denna sajt. Vårda språket eller skriv inget om du inte har något vettigt att säga.

Det är sådana personen som du som inte borde finnas på denna sajt. Håll dig till ämnet eller skriv inget om du inte har något vettigt att säga.

Postad
Det kanske inte framgick, men jag ändrade beloppet i ebisumarus post eftersom hans betstorleksförslag var det enda jag inte höll med om. Annars tyckte jag precis vad han skrev, och då orkade jag inte skriva samma sak igen. Och eftersom man bara inte kan "quota tomt" så måste man lägga till nåt, därav punkten.

Vitfärga punkten så blir din "quote" elegantare...

Håller med om linjen.

Postad
är ju inte direkt standard preflop.

knappen hade väl huggt mkt och jag squeezar. inge mer me det. behöver inge kommentarer på det.. dessutom har jag jack nines.

du squeezar inte du, göder bara potten med en kall hand ur position eftersom du slår om så fiskigt lite, omslag till 90-100$ minst

då kan du openpusha flopp dessutom utan att det ser överdrivet ut

Postad
du squeezar inte du, göder bara potten med en kall hand ur position eftersom du slår om så fiskigt lite, omslag till 90-100$ minst

då kan du openpusha flopp dessutom utan att det ser överdrivet ut

lol. skulle aldrig slå om till 90-100 där.. varför? slår om väldigt ofta pre och slår alltid sådär. blir lite dyrt att slå till 90-100 pre på 3-6...

har ju typ samma effekt.

Postad
Floppen är ju bara att bita ihop och skyffla.

Jag gillar inte det på den här floppen mot två spelare. Som trådskaparen säger har vi ingen aning om hur mycket som lever. Spelarna verkar inte vara de bästa heller och överspelar säkert sina drag (som förmodligen är bättre än våra). Inte kul att ge upp multidrag när man har squeezat pre men jag hade tagit det väldigt försiktigt (läs checka och i stort sett ge upp).