Gå till innehåll

NLT - tvåpar överskattat/överspelat?


Supertequila

Recommended Posts

Tänkte mig en generell diskussion.

 

Det var ett tag sen jag läste supersystem, men jag har för mig att Brunson sa nåt i stil med att han förlorat mest cash på bottentvåpar och att han spelar dem riktigt långsamt.

 

Ett exempel som jag kan ta är från inatt:

 

SB mot BB, jag är SB med 74.

 

Båda checkar pre. Flopp Q74.

 

Bet, raise, call.

 

Turn K.

 

Check, bet, raise, call.

 

River 2.

 

Här var jag kraftigt comitted så det var all in. Efter att ha stekt synar BB med Q7 och tar min 74.

 

Detta är typexempel på hur tvåparet kostat mig stora pottar.

 

Och vinner man med dem så är det små pottar.

 

Känns som att det är en riktig läcka jag har här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Don't go broke in an un-raised pot"

 

I den där handen, vad trodde du han hade? AQ i en limpad pott?

 

Just den handen behöver du inte torska allt. Nu har du inte med några stacksizes eller färgerna ute så går juh inte att säga hur du ska spela. Men om du vill ha en lättspelad hand oop utan att få maxvärde kan du 3 betta flop. Om han synar/trycker där kan du vara 90% säker på att du är slagen och ge upp. Trista är att han inte kommer betala av med några händer du slår, men det kan bli svårt att klämma mer värde er en sån svag som han kan hålla som du slår här, i en ohöjd pott.

 

Annars kan du ta samma floplinje och c/c turn eller b/f.

Vid c/c på turn vad sägs om en b/f på river oavsett om turn blev checkad av honom eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Kombination av ante + att spelarna där inte alls är så bra som hypen säger.

 

HSP är ju slaskigare än slaskigast. Alla vill visa världen hur man spelar poker stacka någon med 74of osv. Skulle mycket hellre titta på en inspelning av 200/400 online där man får se allas hållkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HSP är ju slaskigare än slaskigast. Alla vill visa världen hur man spelar poker stacka någon med 74of osv. Skulle mycket hellre titta på en inspelning av 200/400 online där man får se allas hållkort.

 

HSP kan ju va en investering.

Spelare som "Mouth" gör nog en hacka på sin tilt/loose-image som skapas på HSP... Spelar han sådär online så får han inte pengar från pokern iaf !

 

 

EDIT: För att svara på frågan hadde jag överbetat pott för att jag vill vinna den direkt - kommer det syn chckar jag ut och synar ev lägre bet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har tittat lite på mina stats. De händer där jag förlorat överlägset mest pengar är tvåpar.

 

Frågan är om man lätt överskattar värdet på dessa.

 

Vilken linje är optimalt med topptvå/bottentvå/up and down?

 

I ohöjda potter brukar jag passa mig med botten/mellanpar. Följer någon med så är risken stor att man är slagen. Brukar inte spela dessa situationer speciellt aggressivt. Försöker hålla en ganska mesig linje och inte syna allt för stora bets på rivern. Att hålla potten nere är väl det som gäller generellt. Fiskiga shortstackar kör jag däremot över och försöker få in pengarna...

 

Med toptvå kan jag kanske tänka mig att köra lite aggressivare, men jag vill ha koll på Fi i så fall. Sitter Fi på 222 eller något brukar de sällan beta själva eftersom det inte var någon höjning och de väntar på att någon skall försöka stjäla eller stoppa in pengar med ett eventuellt tvåpar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...