Gäst Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Inga reads på UTG. MP1 är Str8$$$Homey, jag har inte spelat särskilt många games med honom men han är jävligt duktig och spelar vanligtvis högre än $60. Har sjukt svårt att sätta honom på en annan hand än AK egentligen och UTG kan ha va fan som helst, är han duktig har han typ AK, JJ+ (TT ibland oxå) men är han fisk så kan jag inte sätta honom på en HD. Jag är helt lost i den här situationen och vet fan inte vad jag ska göra. Hur ska jag spela och varför? Den här gången blev det syn/fold, säkert helt åt helvete men jag är som sagt helt vilsen. Frågan gäller inte vad jag ska göra när CO pushar utan hur jag ska göra i den första situationen. Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t25/t50 8 players Converter Stack sizes: UTG: t1175 UTG+1: t1420 MP1: t1645 Hero: t1440 CO: t1505 Button: t1520 SB: t1235 BB: t3560 Pre-flop: (8 players) Hero is MP2 with A:spade: K:diamond: UTG raises to t150, UTG+1 folds, MP1 calls t150 (pot was t225), Hero calls t150 (pot was t375), CO raises all-in t1505, 5 folds, Hero folds. Uncalled bets: t1355 returned to CO. Results: Final pot: t675 Citera
MacDaddy Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Rätt spelat men skulle blindsen gå up till 100 precis så kan man lika gärna ta en all-in här. Citera
Gäst Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Rätt spelat men skulle blindsen gå up till 100 precis så kan man lika gärna ta en all-in här. Menar du när CO ställer. Ja, oftast har han AK, JJ-QQ här. Känner inte igen honom och en randomspelare ställer nog inte ofta AA-KK här. Det jag är mest fundersam över är dock situation 1 där jag väljer att syna. Citera
frugam Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Menar du när CO ställer. Ja, oftast har han AK, JJ-QQ här. Känner inte igen honom och en randomspelare ställer nog inte ofta AA-KK här. Det jag är mest fundersam över är dock situation 1 där jag väljer att syna. Inte för att det spelar någon som helst roll men gjorde det spelet i ganska exakt samma situation på sviten för någon timme sen. Jag tycker det spelet kan vara rätt ganska ofta, inget fel med det. Däremot tycker jag att du borde tagit syn. Orkar inte räkna på exakta siffror nu men rent spontant känns det verkligen inte som att han har AA-KK tillräckligt ofta. EDIT: ops, inloggad på fel konto som vanligt. T9suited som skrev det här, inte frugam. Citera
Gäst Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Inte för att det spelar någon som helst roll men gjorde det spelet i ganska exakt samma situation på sviten för någon timme sen. Jag tycker det spelet kan vara rätt ganska ofta, inget fel med det. Däremot tycker jag att du borde tagit syn. Orkar inte räkna på exakta siffror nu men rent spontant känns det verkligen inte som att han har AA-KK tillräckligt ofta. Ja, att hitta synen efter CO:s push MÅSTE vara bättre än fold. Ligger ju massa döda marker i mitten och vi befinner oss inte nära bubblan. Som sagt, det är mitt första agerande som gör mig mest frågande. Kan push vara rimligt där? IMHO så sitter MP1 på AK jävligt ofta där, kanske JJ-TT. UTG kan ha vad som helst eftersom jag inte vet vem han är. Citera
MacDaddy Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Det va sit1 jag menade. Inte fel o syna men är det säg 1 min till nästa blindsnivå kan man lika gärna pusha då det är en enkel push vid 100 nivån. Citera
Bluwajt Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Jag pushar nog oftast i situation 1 där du väljer att syna. Känns dock, precis som MacDaddy säger, som att det är på gränsen. Efter COs push synar jag, som tidigare skrivit ligger det rätt mycket döda marker i potten. Syna och hoppas på flip. Citera
eurythmech Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Jo i situation ett synar nog åtminstone jag också. Visst är UTG okänd, men jag är ändå väldigt försiktig mot höjningar därifrån. Det är inte omöjligt att push är bäst spel, men syn kan inte vara långt efter imho. Särskilt eftersom du antagligen (?) kan beta hem potten från MP om ni båda missar? Nej vänta...nej det blir skitsvårt. Om ni ser en flop, vad händer. Antingen missar du (eventuellt MP också då) och UTG c-betar, ni måste vika. Eller så checkar UTG, och du och MP får mäta storlek på skrotum. Och eventuellt bli fångade i en UTG-fälla. Om ni träffar så kanske UTG betar (det bör vara bra för er), men ni kommer antagligen sluta handen med en split pot. Push bör vara rätt spel. Citera
Ängeln17 Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 För en ny här på forumet verkar det som om ni bara har två alternativ varje gång. Push(fn låter som min gamla Dakotamoppe) eller fold. En push skulle jag nog inte göra direkt men i alla fall höja UTG med ytterligare150-200. Då kan man om man vill dra sig ur vid omslag (inte aktuellt för mig) med >20BB kvar. Om sen co ställer in så synar jag. Rätt eller fel, men så gör jag fn. Citera
Joey Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 två alternativ varje gång. Push eller fold. Välkommen till sng-forumet. Citera
Rebonius Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Jag spelar inte alls "dyra" sng. Lägger fi några händer mot en all in som han höjer med från UTG? Citera
Gäst Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Jag spelar inte alls "dyra" sng. Lägger fi några händer mot en all in som han höjer med från UTG? Om vi säger så här... En regular höjer nog AK, JJ+ från UTG. Eftersom vi som spelar rätt mkt och känner igen varandra rätt väl så skulle UTG kunna lägga AK och JJ mot en push av mig eftersom jag är tightare än de flesta regulars (säkert för tight ofta). Därför skulle jag inte pusha mot en regular eftersom jag ofta kommer få syn och då vara slagen. I det här fallet är UTG okänd och kommer säkert inte lägga särskilt ofta mot en push. Eftersom han oxå är okänd förutsätter jag att han är dålig och då kan han både höja och syna med händer som AJ, KQ osv (KQ lär han väl iofs inte syna med). Problemet är att MP1 är en jävligt duktig spelare och de enda händer han rimligtvis kan ha är AK, JJ (kanske även TT). Han kan säkert folda mot en push från mig dock. ......... Det jag nu är övertygad om är att jag måste syna när CO pushar iaf. Citera
Gahlster Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Push läge 1, syna läge 2. Om han är så kompetent så lär han MP-killen inte ha KK AA här och därför kapabel att vika en majoritet av sin HD mot just push från dig. Är UTG random oroar jag mig inte så mycket, vill gärna utnyttja läget och ta hans marker innan nån annan gör det. Citera
Recommended Posts