Gå till innehåll

4 kvar...idiot?


EttanP

Recommended Posts

Det där är jag så trött på att höra. De som säger sånt offentligt (typ någon offentlig person) måste ha någon hjärnskada. Typiskt amerikanska imbeciller.

 

Ångra och förändra beteendet är melodin för inlärning.

 

Inte genom att ångra men genom att erkänna felbeslut och ta lärdom därav så förändrar man beteende. Genom ånger kommer skuldkänslor och skuldkänslor ger negativa tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte genom att ångra men genom att erkänna felbeslut och ta lärdom därav så förändrar man beteende. Genom ånger kommer skuldkänslor och skuldkänslor ger negativa tankar.

 

 

Du har väl också ett jäng års akademisk utbildning i psykologi så du kan göra den bedömningen?

 

Ångrar du ingenting så går du tillbaka till samma beteende. Det säger liksom sig själv. Ångest betingar och fomar vårat beteende till en stor del.

 

Men då tillhör du väl de som inte ångrar någoting? Tex när du var elak den där gången för nio år sedan?

 

Det är skillnad på att komma överens med sig själv och sina misstag och att inte ångra dem.

 

En sansad människa ångrar många saker. Allt annat är rubbat. Ofta är det också de människor som har haft tuffa liv som säger dylika saker. Konstigt.... när de aldrig lär sig. De fattar troligtvis inte ens att de formar sina egna liv. Du kan kolla upp internal vs external locus of control. Det passar ganska bra till ditt kinesiska ordspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl också ett jäng års akademisk utbildning i psykologi så du kan göra den bedömningen?

 

.

 

Tja, det kan man säga (dessutom inte bara akademisk utan även paraktisk) men det va ganska länge sedan nu. Men det va inte det jag ville nu.

 

1. Helt klart är att vi har olika åsikter i frågan om ånger, men det är ok. Jag respekterar ditt sätt att tänka och din hållning i frågan. Frågan är om kan respektera min?

 

2. Eftersom detta är ett pokerforum tycker jag att vi lägger denna fråga åt sidan och koncentrerar oss på väsentligheter - Pokerfråger. Är det ok för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...