Gå till innehåll

Allt om tennis (tidigare Federer vs Roddick)


Bodinarn

Recommended Posts

I Wimbledon blir det en liten skräll, och Mario Ancic vinner. :-) Trust me.

 

Ovanligt att en "Krotte" tror på Krottevinst :shock:

Jag däremot hoppas inte på det. Vill att den största stjärnan någonsin (Ivanišević) är den enda kroaten som vunnit "Don". Och på det sättet han gjorde det, snacka om Welterclasse. Sen att han smäller degen på att bygga kåkar utan tillstånd höjer ju bara hans stjärnstatus ännu mera.

 

När det gäller Federer, visst fan e han topp fem redan. Och har vi denna diskussion om fem år så e han nog högst upp på allas lista.

 

När det gäller finalen så måste ju Gonzalez ha bättre chans än vad Baghtatis hade förra året, och han tog ju ändå set på Fed (kommer ihåg det så väl för jag hade "vevat" ordentligt på att Federer skulle ta det med 3-0 i set). Och jämför man årets Gonz med förra årets Baghtatis så känns det som det skiljer en hel del. Gonzalez har ju förnedrat ett par stora spelare på vägen. Att han slog Blake i tre raka imponerade på mig då jag trodde Blake skulle gå långt i år. Och att efter det mosa Nadal och Haas med det spelet som han visade upp, och som Vallgrei nämde: Tre unforced! Iof sig en snabb match men sjukt ändå. Federer har nio raka på Gonz i inbördes möten. Men å andra sidan så har inte Gonz varit bättre än vad han är nu och jag hoppas på en tät och spännande match.

 

Sen måste jag ju bara berätta om min morsas första sportsbettingspel:

Hon såg Gonz-Nadal och tyckte att Gonz var sååå duktig. Idag frågade hon mig om finalen hade gått i AO, jag sa nej och berättade att den skulle spelas söndamorgon.

- Kan du sätta tusen kronor åt mig på Gonzalez (lägger fram kredikortet samtidigt)?

- Du vet att han möter världens bästa tennispelare?

- Spelar ingen roll, han e så söt och jätteduktig.

- Haha, ok då. Men jag spelar på mitt konto, han står i nästan sex ggr. E du säker?

- Jaaaaaa

 

I och med mamsens lilllax bet på Gonz har hon nu tagit steget från tio veckorslotto till avancerad sporstbetting.

 

JOBBA GONZO!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ovanligt att en "Krotte" tror på Krottevinst i Wimbledon :shock:

Jag däremot hoppas inte på det. Vill att den största stjärnan någonsin (Ivanišević) är den enda kroaten som vunnit "Don". Och på det sättet han gjorde det, snacka om Welterclasse. Sen att han smäller degen på att bygga kåkar utan tillstånd höjer ju bara hans stjärnstatus ännu mera.

 

När det gäller Federer, visst fan e han topp fem redan. Och har vi denna diskussion om fem år så e han nog högst upp på allas lista.

 

När det gäller finalen så måste ju Gonzalez ha bättre chans än vad Baghtatis hade förra året, och han tog ju ändå set på Fed (kommer ihåg det så väl för jag hade "vevat" ordentligt på att Federer skulle ta det med 3-0 i set). Och jämför man årets Gonz med förra årets Baghtatis så känns det som det skiljer en hel del. Gonzalez har ju förnedrat ett par stora spelare på vägen. Att han slog Blake i tre raka imponerade på mig då jag trodde Blake skulle gå långt i år. Och att efter det mosa Nadal och Haas med det spelet som han visade upp, och som Vallgrei nämde: Tre unforced! Iof sig en snabb match men sjukt ändå. Federer har nio raka på Gonz i inbördes möten. Men å andra sidan så har inte Gonz varit bättre än vad han är nu och jag hoppas på en tät och spännande match.

 

Sen måste jag ju bara berätta om min morsas första sportsbettingspel:

Hon såg Gonz-Nadal och tyckte att Gonz var sååå duktig. Idag frågade hon mig om finalen hade gått i AO, jag sa nej och berättade att den skulle spelas söndamorgon.

- Kan du sätta tusen kronor åt mig på Gonzalez (lägger fram kredikortet samtidigt)?

- Du vet att han möter världens bästa tennispelare?

- Spelar ingen roll, han e så söt och jätteduktig.

- Haha, ok då. Men jag spelar på mitt konto, han står i nästan sex ggr. E du säker?

- Jaaaaaa

 

I och med mamsens lilllax bet på Gonz har hon nu tagit steget från tio veckorslotto till avancerad sporstbetting.

 

JOBBA GONZO!!! 8-)

 

HEHE! Cool morsa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ett stort tennisfan tidigare. Är bara 24 men tillochmed jag tycker att det börjar bli tråkigt. Tycker helt enkelt det saknas profiler ändå. Federer är omänskligt duktig, absolut, men killen har fan utstrålning som ett kylskåp. Sen är han så överlägsen att han förstör spänningen. Men det kan han ju inte hjälpa :) Hoppas Nadal kan utvecklas ännu mer så man kan få något rivalpar som iaf är i närheten av Sampras - Agassi.

 

Sen hjälper det väl inte att svenskarna går så dåligt. Tror och hoppas att Pim-Pim kan börja ta titlar om han bara får vara skadefri. Han har verkligen enorm kapacitet. Söderling är också talangfull men hans psyke...sicken gnällig snorunge! Där är jag skeptisk. Sen kan väl vi helsingborgare alltid hoppas på att Ervin Eleskovic kan komma nånvart. Han pressade ju tydligen Johansson (var det va?) I Stockholm Open.

 

Förresten - är det bara jag som fick ett stort hål i mitt hjärta när den mest underhållande tennisspelaren nånsin (erhm, ok, "nånsin" är kanske lite att ta i när man är i min ålder) Patrick Rafter tvingades sluta? När han spelade satt jag alltid bänkad som ett litet barn på julafton...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100kr spelade på gonzalez. Nu bara o hoppas.

 

Pim Pim är underskattad, vänta bara om han får va skadefri. Såg väl hans utspelning av Nadal i Stockholm, det efter 18 mån frånvaro! Sen var det bara nerverna som spökade pga matchovana när han knappt loosa mot finnen Nieminen som är oxå en top 10 spelare.

 

Med snabba underlag menar jag inte wimbledon(jävla skit tourney, må bästa ko vinna) jag menar hardcourten i USA och inomhus i Europa.

 

ja, det kanske var nerverna, eller kan det ha varit för att han var väldigt knapp (som bäst) favorit att vinna den matchen.

Men då är det ju bara att beta på superoddsen 40 och 100 för pim pim och Gonzales att vinna wimbledon (eller us open, ungefär samma odds) då de troligtvis kommer att vara topp 3 tillsammans med Federer på snabba underlag. Kanske till och med kan få stejk med den upperbarligen topphemliga information du sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det går att streama live audio på webben nånstansifrån?

Video från finalen vore kanske att hoppas på för mycket, men radio borde väl funka?

Tror den officiella hemsidan bör ha audio-stream. Annars om du vill ha video-stream, kolla in http://www.myp2p.eu/Other.htm . Scrolla ner till tennismatchen, så du info om olika länkar, där matchen streamas.

 

Varierande kvalitet dock på dom olika "kanalerna" som streamas. Men du får pröva dig fram, tills du hittar en bra stream.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Gonzalez tagit chansen vid 5-4, 40-15 hade det nog kunnat blivit en knallhård 5-setare, men Federer vann ändå finalen hyffsat komfortabelt till slut.

 

Sedan SalvaTore. Var inte helt seriös, med att Ancic vinner. Förmodligen vinner Federer såklart, men för mig känns det som att Ancic är hans största utmanare på gräset i Wimbledon.

Fast den jag hoppas mest på är Ivan Ljubicic. Sett han som liten, så vore stort ifall han vann. :) Dock verkar han ha något komplex i grand slams...

 

Och till sist. Thekid: Vad menar du med "Ivanisevic dödade tennisen för mig för gott. Samma sak med det nya rankingsystemet."? Trodde alla gladdes med Ivanisevic, då den eviga tvåan vann. ;-) Och, vad menar du med nya rankningssystemet? Förklara gärna för en oupplyst som mig, vad som är negativt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivanisevic, Kraitjeck (stavning?) såna där tråkiga servekanoner pajade mycket. Kolla bara på en nolla som Michael Stich (tysk som lyckades ett år på sin serve). Sjukt tråkiga spelare enligt min mening, men visst, är man landsman gillar man de säkert. Har svårt att se vem som uppskattade dessa servekanoner utom deras landsmän. Jag brukade träna på Ivanisevic speciella servestil, du vet med racket tiltat sådär som han hade, men det var å andra sidan det enda som man fastnade för hos ivanisevic.

 

Förr i tiden när man snackade ATP snackade man inte pension, det var tennis det handlade om. Var mer en långsiktig ranking än idag och byggde också på att försvara titlar etc. Den nya må vara rättvisare i stunden, men den gamla byggde legender. Kolla bara på Lendl som var svårtippad från tronen under en lång tid, helt makalös kille. Nuförtiden ändrar sig top 10 i världen varannan vecka känns det som, det var mer statiskt förr i tiden, tog tid att slå in sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivanisevic, Kraitjeck (stavning?) såna där tråkiga servekanoner pajade mycket. Kolla bara på en nolla som Michael Stich (tysk som lyckades ett år på sin serve). Sjukt tråkiga spelare enligt min mening, men visst, är man landsman gillar man de säkert. Har svårt att se vem som uppskattade dessa servekanoner utom deras landsmän.

 

Ivanišević, Krajicek

 

Ungefär som Pim-Pim då mao. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ett stort tennisfan tidigare. Är bara 24 men tillochmed jag tycker att det börjar bli tråkigt. Tycker helt enkelt det saknas profiler ändå. Federer är omänskligt duktig, absolut, men killen har fan utstrålning som ett kylskåp. Sen är han så överlägsen att han förstör spänningen. Men det kan han ju inte hjälpa :) Hoppas Nadal kan utvecklas ännu mer så man kan få något rivalpar som iaf är i närheten av Sampras - Agassi.

 

Sen hjälper det väl inte att svenskarna går så dåligt. Tror och hoppas att Pim-Pim kan börja ta titlar om han bara får vara skadefri. Han har verkligen enorm kapacitet. Söderling är också talangfull men hans psyke...sicken gnällig snorunge! Där är jag skeptisk. Sen kan väl vi helsingborgare alltid hoppas på att Ervin Eleskovic kan komma nånvart. Han pressade ju tydligen Johansson (var det va?) I Stockholm Open.

 

Förresten - är det bara jag som fick ett stort hål i mitt hjärta när den mest underhållande tennisspelaren nånsin (erhm, ok, "nånsin" är kanske lite att ta i när man är i min ålder) Patrick Rafter tvingades sluta? När han spelade satt jag alltid bänkad som ett litet barn på julafton...

 

Det är inte många år sedan media gnällde som bara den att det saknades välkända profiler på herrsidan eftersom alla slog alla, till skillnad från nu då ingen slår Federer. Fast jag håller med dig om att Federer ine är den mest karismatiske tennisspelaren direkt.

 

Har Joachim Johansson verkligen så stor kapacitet? Han har en enorm serve och det är typ allt. Hans volley är ju verkligen inget vidare så han kan inte ens spela serve och volley. Serven kan ju iofs föra honom till topp-tio, men inte så mycket längre tror jag.

 

Söderling håller jag med dig om men jag är även tveksam om han har någon spetskompetens som kan föra honom till topp-tio. Eleskovic är 19 och har ännu inte vunnit en match på ATP-nivå. Iofs finns det exempel på svenska late bloomers tidigare, som Pernfors & Björkman. Tyvärr tror jag inte Eleskovic räcker längre än till de lägre regionerna på topp-100 om ens det.

 

Jag saknar också Rafter. Det finns ju inga serve-och-volley-spelare längre, bara dessa tråkiga baslinjespelare numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att Söderling har egentligen det mesta. Men shit va gnällig han är o dåliga nerver han har. Sånt kan dock vända snabbt, Federer hade gummiarm som få, loosade 5st raka finaler lr nåt liknande. Sen dess har han väl inte förlorat någon final förutom på grus mot Nadal.

 

Pim Pim har mkt mer än en serve. Tycker han är mkt bättre än innan han blev skadad. Slår ruggigt hårt med forehand, kanske världens hårdaste forehand. Den är desstuom mkt säkrare än innan skadan. Backhanden missar han inte alls lika mkt som förut o slår tom vinnare med den numer.

 

Federer är inte den snabbaste spelaren i världen även om han är snabb, därför tror jag pim pim har stor chans mot han på hardcourt. Har pim pim en bra dag förstår jag inte hur ngn ska slå honom. Bollarna bara svischar förbi. Trist om ni missa han i stockholm open, har nog aldrig sett en spelare fullständigt slå skiten ur bollen o motståndaren som han gjorde mot Nadal bla och då har jag vart tennis freak i nästan 20 år.

 

(oh passerat 1000 otroligt innehållsrika inlägg nu ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan lugnt säga att Söderling inte har nå vidare rykte i tennis-Sverige, riktigt taskig attityd och gnällig. Men killen har helt klart ett ruskigt stort spel i sig! Tror han skulle må bra av ett tränarbyte, Peter Lundgren skulle kunna göra underverk med han. Lundgren har tyglat hetsporrar tidigare, Federer var galen som junior, Safin var/är inte heller helt stabil...

Minns när Söderling stod och tjafsade i typ 10 min med en klubbkompis till mig i en tävling om en serve som han ansåg varit rätt.

 

Tyvärr så ser ju återväxten i Svensk tennis minst sagt klen ut, SKulle vilja sträcka mig till att alla årgångar innan de födda -91 är förlorade. Eleskovic har inte skalle till att ta sig in på topp 100, plus alldeles för ojämn i spelet. Är väl tyvärr enbart han som det finns en gnutta hopp om kvar i de årgångarna nu. Ryderstedt dansade en sommar, han kan väl kanske ta sig tillbaka och etablera sig på challengernivå, men nå atp-spelare lär han aldrig bli. Har både sett och mött han (hade break och setboll i egen serve) för drygt ett år sen och han saknar tyvärr det där riktiga drivet i spelet, servar bra gör han och är stabil i spelet men det där riktiga vapnen saknas tyärr.

Finns några intressanta yngre förmågor som kan bli nåt med rätt uppbackning, men att Sverige ska bli en stormakt igen är osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte många år sedan media gnällde som bara den att det saknades välkända profiler på herrsidan eftersom alla slog alla, till skillnad från nu då ingen slår Federer. Fast jag håller med dig om att Federer ine är den mest karismatiske tennisspelaren direkt.

 

Har Joachim Johansson verkligen så stor kapacitet? Han har en enorm serve och det är typ allt. Hans volley är ju verkligen inget vidare så han kan inte ens spela serve och volley. Serven kan ju iofs föra honom till topp-tio, men inte så mycket längre tror jag.

 

Söderling håller jag med dig om men jag är även tveksam om han har någon spetskompetens som kan föra honom till topp-tio. Eleskovic är 19 och har ännu inte vunnit en match på ATP-nivå. Iofs finns det exempel på svenska late bloomers tidigare, som Pernfors & Björkman. Tyvärr tror jag inte Eleskovic räcker längre än till de lägre regionerna på topp-100 om ens det.

 

Jag saknar också Rafter. Det finns ju inga serve-och-volley-spelare längre, bara dessa tråkiga baslinjespelare numera.

 

 

Det känns rätt mycket som att media i sverige hackar som fan på tennisen bara för att svenskarna går dåligt. Det är mycket möjligt att det är därför jag själv gnäller också :)

 

Jag har inte sett Johansson sedan han kom tillbaka efter sina skador. Han har en riktigt riktigt ruggig forehand också utöver sin mastiga serve. Visst har hans volley fortfarande en hel del att önska och hans backhand har varit rentav dålig. MacDaddy påstår att han förbättrat den nu. Kan han slipa volleyn med så tror jag han kan gå riktigt långt. Kanske inte Federerklass men topp tre utan tvekan.

Framförallt tror jag han har de mentala krafterna som behövs. Har för mig att det var i Australian Open (det var iaf en GS) för något år sen när han fick kramp i båda benen och knappt kunde röra sig men ändå lyckades vinna en femsetare. Det var en galen match. Blev oerhört imponerad av hans vinnarskalle...

 

...Till skillnad från Söderling. Det har ju redan konstaterats att han alltid varit sur och gnällig under match men till råga på det har jag inte sett maken till större bortförklarare :) Det är någonting med den där snubben som får mig att ogilla honom skarpt. Sen Davis Cup-debaclet på det. Lämnar återbud pga. skada och åker till Indien för att spela turnering samtidigt. Men tjena.

 

När det gäller Eleskovic är det möjligt att Helsingborgs Dagblad överdriver hans kapacitet. Snacka om lokalpatrioter på den tidningen :) Jag har inte sett honom speciellt mycket alls. Såg någon elitseriematch live och då blev jag riktigt imponerad men sen två dagar senare läser man att han varit usel och förlorat mot någon okänd medelmåtta.

 

Tack! ;) Det var inte just att Rafter spelade serve-volley bara. Förutom att han hade någon grym utstrålning (till skillnad från Henman, blekare tråkmåns får man leta efter) var det så skönt att se hur han tog varenda liten chans han kunde att få komma fram till nät. Det var precis som han ville hem till sitt fina nät och slippa den hemska baslinjen :D Sen hade han massa skumma skruvar åt alla håll och kanter, framförallt i serven. Ingen kraft, bara förlita sig på sin känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...