Gå till innehåll

Everest tillåter inte spel med riktiga pengar där jag befinner mig


originalklunk

Recommended Posts

1. Vet du vad en demokrati innebär? Det innebär att man har RÄTT att konfronteras med de sk. bevis som de som anklagar en har. Därefter har man rätt att försvara sig och det åligger den som åtalat den försvarande parten att bevisa att den är skyldig. Vore nog inte bra om det vore tvärtom.

 

2. Dock förekommer det i totalitära stater att man dömer folk utan vare sig bevis eller domstolsförfarande. Dvs godtyckligt bestämt av överheten.

 

3. I metaforen liknade jag Everest med en totalitär stat därför, såvitt vi vet, de inte har presenterat några bevis som den anklagade (inte här utan direkt till honom) och dessutom dömt honom innan han fått försvara sig.

 

Förstår du metaforen nu?

 

Tror inte orginalklunk skulle gå ut här så öppet om han hade fått ta del av bevisen. Därav min liknelse.

 

 

Din liknelse är så bissar att det är helt otroligt.

ett företag har inget gemensamt med en stat och kan alltså inte ha något statsskick;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi kan tyvärr inte kommentera det aktuella fallet i detalj här på forumet. Men uppfattningen att vår affärsidé är att stänga av spelarkonton och behålla pengarna är så långt från sanningen man kan komma. Vi har på kort sikt ekonomiskt sett ingenting att vinna på att stänga av spelarkonton. Tvärtom.

 

När vår säkerhetsavdelning stänger av spelare gör de detta med anledning av att spelaren i fråga har brutit mot de regler som gäller på Everest Poker. Genom att upprätthålla dessa regler skapar vi ett pokerrum som alla spelare kan lita på. Vilket är det enda hållbara på lång sikt.

 

"Vi har på kort sikt ekonomiskt sett ingenting att vinna på att stänga av spelarkonton"

 

Har ni något att vinna på det på lång sikt då eller hur tänker ni när ni gör så här?

 

Genom att upprätthålla dessa regler skapar vi ett pokerrum som alla spelare kan lita på

 

Jag måste ju säga att mitt förtroende för er har ökat jättemycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent juridiskt finns väl inte så mycket att göra vid sådana här fall. I de halvkilometerlånga texterna i "terms and conditions" som man måste godkänna för att öppna kontot brukar de i princip friskriva sig mot allt och också skriva till att vid tvister har de alltid rätt.

 

iofs är det bra att man agerar mot fusk men rättsäkerheten är långt ifrån bra. Vad som borde finnas är ett mer eller mindre fristående organ, typ "poker-kundombsman", som skulle kunna anlitas.

 

Av det man läser om dylika fall känns som pokerrummen alltid väljer det enklaste alternativet, stänga av kontot. Det funkar åt båda hållen, för om det är grov brottslighet man avslöjat för tusentals dollar (inte i just detta fall), vore det rimligt att gå hårdare fram och skicka vidare ärendet till polis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte stöld. Utvägen som finns är att stämma för avtalsbrott.

 

Okej. Då är ju bara frågan vad som står i avtalet. Förmodligen kommer dom väll undan utan att behöva bevisa något. För det e ju först när bevisen läggs fram och spelaren får förklara som det kan bli rättvist.

 

Jaja, jag lär ju inte spela på den siten iaf. Tar ut pengarna illa kvickt. Hoppas bara att dom förstår att dom "förlorar i längden" genom att behandla sina spelare på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bästa kund,

 

Tack för din förfrågan. Ditt konto har blivit permanent spärrat av vår

driftsavdelning med anledning av att du spelat i maskopi med en annan

spelare. Inga ytterligare debiteringar och/eller krediteringar till

ditt kreditkort eller din föredragna betalningsmetod kommer att ske,

och således kommer inga vinster att betalas ut.

 

Hälsningar,

Spelarsupporten"

 

Detta fick jag alltså mer än 48h och 4 mail efter att det kommer upp en ruta som säger att jag "inte kan spela poker för riktiga pengar där jag befinner mig."

 

Helt otroligt att dem inte kan komma med något bättre än så?

Min åsikt är dessutom att det inte går att vinna spec mycket på att samarbeta på ett 10-manna cashgame bord, den förtjänsten är några få %, om man tex har pottodds till en spaderfärg när polarn foldade 2 spader, eller att triss upp potter med monsterhänder?

 

Men återigen så är det oerhört svårt att upptäcka, för att inte säga omöjligt, framförallt när jag endast har spelat på sidan i ett par timmar. Jag fick dessutom inga par över 9or. Om jag omedvetet har trissat upp någons monsterhand med en kontrahöjjning tror jag inte även om dte givetvis är möjligt.

 

Jag vet inte annars vad dem går på, om det inte är som jag tidigare skrivit att spelaren i fråga följt efter mej för att han ansåg mej vara en fisk.

 

Eller juste jag gjorde ju en syn med K hög, måste vara det, min "kompanjon" foldade kanske AA i den handen, alltså var det logiskt för mej att syna ner han där, ehhhh???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med everest. De har spärrat mitt konto i tron att det är min brors. Fick även jag det spärrat på liknande sätt "Spel om pengar inte tillgängligt...". Fick också maila in för att få veta nånting. Har väntat i snart en vecka på att få det löst men byter sida nu istället.

 

Tillägger att jag hade flyt och hade just cashat ut 100 $, endast 8 $ kvar på kontot men tänkte överföra en ny rulle och börja om där. Tråkigt att man inte får bättre kontakt med everest poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir lite smått skrämd av detta. Flera är ju så kassa på everest att det ser ut som om de chipdumpar rätt ofta. :oops:

 

verkligen. på de låga nivåerna så kanske det är en "bra" spelare som sticker ut från, mängden med den standarden.

 

 

 

om detta är den situationen som beskrivs här så får jag nog ta ut mina pengar. Jag är för orolig om mina pengar, det känns som ni har blivit "bannade" av en hand? om jag fattat allt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som fick kontot avstängt nångång efter jul eller något.

Han fick samma meddelande som ni andra har fått...

Jag gav han rådet att inte ge upp och fortsätta att maila de (även om han sällan fick svar) och igår eller i förgårr ringer han mig och säger att de nu har låst upp kontot.

Något jag noterade som är väldigt dåligt är att EVP inte har något nummer att ringa på!

 

Alltså finns det hopp för er som har otur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klargöra att spelare inte spärras från Everest Poker såvida de inte allvarligt brutit mot husets principer. Vår driftsavdelning spärrar spelare som genom att chip dumpa och spela i maskopi med andra spelare sätter andra spelares säkerhet på spel.

 

Jag vill även klargöra att spelare inte spärras från Everest Poker bara för att de förlorar mycket pengar till en annan spelare. Chip dumping betyder att spelaren i fråga vid upprepade tillfällen överför pengar till en annan spelare vid bordet.

 

Om vår säkerhetsavdelning inte såg allvarligt på fall där spelare spelar i maskopi med varandra och chip dumpar skulle detta skada alla andra spelare på Everest Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klargöra att spelare inte spärras från Everest Poker såvida de inte allvarligt brutit mot husets principer. Vår driftsavdelning spärrar spelare som genom att chip dumpa och spela i maskopi med andra spelare sätter andra spelares säkerhet på spel.

Problemet är väl att många verkar uppleva att de har blivit oskyldigt spärrade och att ni inte lägger fram några bevis. Jag spelar inte själv på EP just av den anledningen att jag har hört så mycket skit om folk som blivit oskyldigt anklagade. Naturligtvis kan det ju vara så att alla är skyldiga men det förefaller ju onekligen som om principen "hellre fälla utan bevis än fria och låta en skurk komma undan" gäller hos er.

Jag vill även klargöra att spelare inte spärras från Everest Poker bara för att de förlorar mycket pengar till en annan spelare. Chip dumping betyder att spelaren i fråga vid upprepade tillfällen överför pengar till en annan spelare vid bordet.

Jag tror de flesta är på det klara med vad som menas med chip dumping...

Om vår säkerhetsavdelning inte såg allvarligt på fall där spelare spelar i maskopi med varandra och chip dumpar skulle detta skada alla andra spelare på Everest Poker.

Nehej. Men vilka kontrollerar eran "säkerhetsavdelning"? Vad finns det för skydd för spelarna? Ni verkar inte presentera några bevis överhuvudtaget om man får tro folk i allmänhet. Varför torskar folk bara på eran site? Har inte hört några gnälla om att de blivit oskyldigt avstängda på andra siter med något enstaka undantag. Är ni verkligen så mycket bättre än alla andra på att stävja fusket? Eller är eran "säkerhetsavdelning" (jävla festligt namn förresten) helt enkelt överparanoida typer som ser fusk överallt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu efter 8 dagar fick jag svar, jag hade skrivit till min motspelare i en SnG 5 manna, de 2 första får pris och vi hade exakt lika mycket: "ska vi dela på pengarna :P".

 

Det spelade alltså ingen roll för varken mig, han eller everestpoker. Jag visste att det var omöjligt men jag tyckte det var lite lustigt att vi hamnade typ 3,500 vs 3,500, när vi hade spelat i 30 min. Jag skrev bara på skoj om vi skulle dela på potten, men det var ju en omöjlighet och skrivet på skoj och påverkade inget, så jag kan absolut inte förstå det? Dem hänvisade tydligen till någon paragraf, men står det där att man inte får skojja? Det ledde absolut inte till någonting, och dem har skrivit att jag HAR SPELAT I MASKOPI, jag har istället endast ironiskt och utan uppsått skojjat om det i en betydelselös situation.

 

Nu ber dem mej att skicka in 10-tal ID-handlingar för att öppna kontot, det känns inte som att jag litar på denna sida, men frågan är om jag har något val? Känns ändå sjukt att behöva skicka in, Körkort, Räkning, Kreditkort bak & framsida, Utdrag från kreditkortet mfl mm mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt för oss att prata om individuella fall på forumet pga. vår privacy policy och alla fall är ju olika. Eftersom det är klart att vissa spelare är missnöjda med hur deras fall har behandlats så vill vi uppmana till diskussion om förbättringar.

 

Jag kommer att vidarebefordra de synpunkter och förslag som ni har kommit med angående våra rutiner osv. Vi uppskattar verkligen er feedback och vi kommer att använda den till att göra förbättringar.

 

Och, vi bryr oss! Efter diskussionen som startade här på PF.nu angående frånvarande spelare vid turneringar, gjorde vi ytterligare undersökningar och det kommer att ändras till att inaktiva spelare inte tas bort utan stannar i spel tills blindarna ätit upp markerna eller att spelaren kommer till turneringen. Vi kan inte säga exakt när ändringen kommer att ske men det är på gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...