Gå till innehåll

Ta ut pengar till neteller som ej har depositad med?


Zara

Recommended Posts

Jag har börjat på partypoker med "gratispengar" och skulle nu vilja ta ut till min neteller. Dock så måste man tydligen ha satt in någongång med netellern för att få access att ta ut till netellern.

 

Går det att komma runt detta på nnågot sätt? Partypoker-representanten kanske kan aktivera det på mig?

 

Och nej, jag kan INTE göra en deposit till min neteller och lösa det på den vägen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jeppan här, det där låter lurigt. Många sidor har blivit mycket mera restriktiva med att tillåta olika cashoptions, dvs de tar inte lätt på att man sätter in ex med visa och vill casha till moneybookers el neteller. Det som verkar vara standard nu är samma option in som ut. Antagligen för att det har missbrukats så mycket av olika skojare till höger och vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte att komma runt det, och har du verkligen rent mjöl i påsen kan det inte vara svårt att ta ditt visa/mastercard, sätta in lite pengar på neteller, föra över till partypoker, och sedan ta ut dem.

 

Big deal? Om allt nu står rätt till de vill säga.....

 

Vaddå inte rent njäl i påsen?

Alla som startat med freerollar/no deposit bonusar/affepengar har ju varit med om exakt samma sak.

 

Att skaffa visakort för 200kr plus växlingsavgifter på 100-150kr fattar vem som helst att det inte är lönt för att ta ut småsummor på kanske högst en 1000 lapp, i synnerhet om man kanske inte hade tänkt ta ut pengarna direkt utan istället tänkt använda dom för att lira på fler sidor.

 

För att svara på frågan, om partys regler säger att man inte får göra uttag till neteller såvida man inte gjort en insättning, så finns det tyvärr ingenting att göra.

 

Enda är väl om du har pengar på någon annan sida som tillåter uttag utan att man gjort en insättning innan, tex primas skin, wsex etc. Sen göra insättning till neteller, sen till party.

 

Förmodligen går det väl att göra insättning till neteller via din vanliga bank, men det är säkert krångligt som fan plus att lär kosta en 100-150kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga då:

 

Om nån vänlig själ kan flytta över 10$ (som är minsta insättning med neteller till partypoker) till min neteller så flyttar jag gladeligen 20$ till dit partypoker konto.

 

PMa mig om intresserad.

 

ps. Bryter denna request mot någon forumregel så delete detta inlägg då. ds.

 

Edit: Kan givetvis också flytta 20$ till ditt neteller konto.

ps. Jag är premium member

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte ens om det går att föra över så lite. Har för mig att det kostade typ 20 för att föra över 500. Kolla runt på neteller så hittar du nog?

 

"Uttagsavgifter

Följande är en lista med aktuella avgifter som är kopplade till olika uttagssätt hos NETELLER:

 

Uttagssätt Avgift Tid

NETELLER-kort $2.00 USD 15 min till 1 h

Peer-to-peer 1.9% (mottagaren betalar) Direkt

Banköverföring $1.00 USD 3 – 5 arbetsdagar

Checkavgift vanlig post $2.00 USD Minst 2 dagar

 

Dessa avgifter visas i din basvaluta och kan ändras utan föregående meddelande. Det finns en $1.00 USD minimiavgift för uttag för peer-to-peer."

 

Så skickar man $10 så får mottagaren $9 (avgift på $1).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första: minsta transfer mellan medlemmar på neteller är 30$.

andra: leta transfers kompisar på sina konton här, är inte tillåtet (för stor risk för scams).

 

Att skaffa visakort

 

tredje: vem fan lever utan ett betal-/bankkort??? (förutom Gdaily som har all cash i madrassen, (madrassen borde uppta minst halva lägenheten vid det här laget)) (även andra pensionärer dvs 65+ som har plånböckerna fulla med cash undantagna, no offense till våra seniorer, snart är man där själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tredje: vem fan lever utan ett betal-/bankkort??? (förutom Gdaily som har all cash i madrassen, (madrassen borde uppta minst halva lägenheten vid det här laget))

 

DrRoland gör det

Handlar alltid med cash och plockar ut på banken 2 ggr om året. Känns inte lönt att skaffa kort för 200kr för att användas så sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...