Fnii! Grrp! Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Seat 4: Fi1 (5,265) Seat 5: Fi2 (5,515) Seat 6: Fi3 (1,510) Seat 7: Hero (1,210) Hero posts the small blind of 80 Fi1 posts the big blind of 160 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [9:d: 9:h:] Fi2 calls 160 Fi3 calls 160 Jaha. Kortstack med 7.5 BB och en ganska kort stack bredvid. Så roundlimpar bordet lite otypiskt när jag har en hyfsad starthand. Syn, push, fold? En push får ganska lätt syn av två höga. Jag är inte helt sugen på att coinflipppa, men med 640 chips ute är mycket när jag pushar med 1050 effektiva. Storstackarna är tajta men jag skulle tyvärr ge dem fina odds. Nästminsten verkar floppsugen här och borde inte ha en synhand. Men limpare gör mig nervös. En vunnen coinflip ger mig 2740 och efter stöld pre har jag 1690 och ligger inte längre sist. Riktigt sugen är jag också på att folda, men jag bestämmer mig för att syna och hoppas på ett set, annars får jag vara klar med handen. Sist på bubblan med 7.5 BB vill jag egentligen inte spekulera i goda floppar. Men bordet spelar så passivt att jag gör det ändå här. Och träffar settet på en enfärgad flop: Hero calls 80 Fi1 checks *** FLOP *** [9:s: 3:s: A:s:] Nån skulle kunna syna med färdig färg, par+färgdrag och några händer jag leder mot. Jag ligger rimligtvis bara under mot färgen och kan lätt dra ut mot den. Jag vill helst ta den här potten nu. Så: Hero bets 1,050, and is all in Floppen var läskig, men jag bör kunna trycka ut nakna drag och sitter nån på färgen har jag redraws. Jag funderar inte länge. Efteråt funderar jag däremot. Pre spelar jag ju som om jag hade massa implicita odds, men baktanken är ju att pusha först in de allra flesta gånger jag träffar settet. Så det är ju snarare som att jag köper en lott för 80 chips för möjligheten att stjäla på floppen med en stark hand. Är det galet tänkt? 80 chips mot 7x80 ute och chans att bli synad av en sämre hand. Bordet har spelat rätt passivt på bubblan. Frågor: 1. Pre. [9d 9h] på SB. CO och kortisen på knappen har limpat. Push? Syn? Fold? 2. Flop. [9s 3s As] Push? Check-syn(/push)? Check-fold? 3. Vilka lägre pocketpar skulle spelas annorlunda i samma situation? 4. Vilka högre? Citera
Gäst Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 1. Pre. [9d 9h] på SB. CO och kortisen på knappen har limpat. Push? Syn? Fold? 2. Flop. [9s 3s As] Push? Check-syn(/push)? Check-fold? 3. Vilka lägre pocketpar skulle spelas annorlunda i samma situation? 4. Vilka högre? 1. Push 2. Push 3. Spontant är nog 99 det lägsta PP jag pushar här pre. Övriga PP completar jag, vet att många förmodligen inte håller med om det men jag är nästan övertygad om att det är rätt med de givna stackarna. 4. Högre PP ställer jag in med pre. Citera
Gahlster Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Som consp, men skulle nog lägga till 88 och 77 på punk 3. Kanske även 66... Kanske 75/25, 50/50, 25/75 (push/call) med 88, 77 och 66. Citera
Snabelguy Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Är inne på Conspiracy's linje. Push pre måste vara det bästa men syn är inte heller helt fel i detta läget. Lite jobbigt (med syn) är det iom att alla är med i potten men å andra sidan så har man ju möjlighet att folda efter floppen och fortfarande vara med i leken (iofs fegspel som sällan lönar sig i sng). Jag hade pushat iom shortstack och två limpare innan. Efter flop är det väl inget alternativ än att slänga in resten och hålla tummarna. Lägre pp hade jag nog synat med (ev foldat). Högre är det ingen tvekan utan bara trycka in. Citera
Fnii! Grrp! Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Tack för responsen! Jag kände att jag behövde en liten realitycheck efter att jag gått och tänkt på handen en hel dag (vilket såklart betyder att jag förlorade - knappen hade Q:s: J:s: som stod sig). Synen var väl något av en överslagshandling inför en situation som var lite på gränsen och utanför det vanliga bubbelspelet som jag just hade försjunkit i. Kanske lite fegt. Citera
Recommended Posts