Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ständigt denna 99. Hur spelar ni här?

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

8 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1435

UTG+1: t1420

MP1: t3100

MP2: t225

CO: t2345

Button: t1490

SB: t1415

Hero: t2070

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with 9:spade: 9:heart:

5 folds, Button calls t100 (pot was t150), SB folds, SB folds, Hero ?

Postad

I såna lägen med 77-JJ försöker jag oftast, som även Conspiracy säger, få in degen direkt. Är man beredd att syna en c/r ai så känns det bättre att ställa direkt då man har större chans att tjäna lite på det. Man blir ju inte sur om Fi lägger sig direkt, då man kan vara uppe mot alla möjliga händer vid syn.

Det jobbiga med en raise från ditt läge är att han förmodligen enbart synar väldigt ofta och alla överkort på floppen blir då jobbiga.

Så ditt val är att ställa direkt preflop eller checka och spela ut på en låg bräda med max ett överkort eller checkfolda om det kommer två överkort.

All-in preflop känns bäst för mig.

Postad
I såna lägen med 77-JJ försöker jag oftast, som även Conspiracy säger, få in degen direkt. Är man beredd att syna en c/r ai så känns det bättre att ställa direkt då man har större chans att tjäna lite på det. Man blir ju inte sur om Fi lägger sig direkt, då man kan vara uppe mot alla möjliga händer vid syn.

Det jobbiga med en raise från ditt läge är att han förmodligen enbart synar väldigt ofta och alla överkort på floppen blir då jobbiga.

Så ditt val är att ställa direkt preflop eller checka och spela ut på en låg bräda med max ett överkort eller checkfolda om det kommer två överkort.

All-in preflop känns bäst för mig.

Bra tankar och bra skrivet! Kan bara hålla med! :-D

Postad
Med tanke på att Fi har ~13BB kvar efter sin limp så ställer jag nog oftast här.

Vet inte vad jag tänkte när jag skrev detta. Jag ställer ALLTID HÄR.