Bluwajt Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Ständigt denna 99. Hur spelar ni här? Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 8 players Converter Stack sizes: UTG: t1435 UTG+1: t1420 MP1: t3100 MP2: t225 CO: t2345 Button: t1490 SB: t1415 Hero: t2070 Pre-flop: (8 players) Hero is BB with 9:spade: 9:heart: 5 folds, Button calls t100 (pot was t150), SB folds, SB folds, Hero ? Citera
eurythmech Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 väldigt beroende på hans vpip/pfr Citera
Gäst Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Med tanke på att Fi har ~13BB kvar efter sin limp så ställer jag nog oftast här. Citera
sorkenkk Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 I såna lägen med 77-JJ försöker jag oftast, som även Conspiracy säger, få in degen direkt. Är man beredd att syna en c/r ai så känns det bättre att ställa direkt då man har större chans att tjäna lite på det. Man blir ju inte sur om Fi lägger sig direkt, då man kan vara uppe mot alla möjliga händer vid syn. Det jobbiga med en raise från ditt läge är att han förmodligen enbart synar väldigt ofta och alla överkort på floppen blir då jobbiga. Så ditt val är att ställa direkt preflop eller checka och spela ut på en låg bräda med max ett överkort eller checkfolda om det kommer två överkort. All-in preflop känns bäst för mig. Citera
Bluwajt Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Tack för ett mycket fint svar sorken. All in känns rätt. Citera
Max Cady Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 I såna lägen med 77-JJ försöker jag oftast, som även Conspiracy säger, få in degen direkt. Är man beredd att syna en c/r ai så känns det bättre att ställa direkt då man har större chans att tjäna lite på det. Man blir ju inte sur om Fi lägger sig direkt, då man kan vara uppe mot alla möjliga händer vid syn. Det jobbiga med en raise från ditt läge är att han förmodligen enbart synar väldigt ofta och alla överkort på floppen blir då jobbiga. Så ditt val är att ställa direkt preflop eller checka och spela ut på en låg bräda med max ett överkort eller checkfolda om det kommer två överkort. All-in preflop känns bäst för mig. Bra tankar och bra skrivet! Kan bara hålla med! Citera
Gäst Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Med tanke på att Fi har ~13BB kvar efter sin limp så ställer jag nog oftast här. Vet inte vad jag tänkte när jag skrev detta. Jag ställer ALLTID HÄR. Citera
Max Cady Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Med tanke på att Fi har ~13BB kvar efter sin limp så ställer jag nog oftast här. Vet inte vad jag tänkte när jag skrev detta. Jag ställer ALLTID HÄR. Conspiracy: Du ställer ALLTID, inte bara här! Citera
Gäst Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Conspiracy: Du ställer ALLTID, inte bara här! Haha, ja det är iofs sant Citera
Hox Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Conspiracy: Du ställer ALLTID, inte bara här! Citera
Recommended Posts