Albert Postad 18 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Bob le Flambeur är en fin film. Citera
thestonk Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Lone Star. Vilket påminner mig om att jag måste köpa den, det var alldeles för länge sedan jag såg den. Citera
Plala Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Lång och bra lista av TheEmbassy. Har väl bara sett hälften men de var riktigt bra. Andra bra filmer som inte nämnts: Mannen utan minne Skuggor i paradiset Harakiri Föräldrarna Ivan den förskräcklige 1 och 2 Strejken Kin Dza Dza Les diaboliques Apu-trilogin Den röda lyktan Gå och se No mans Land Rififi Solaris Stalker The Straight Story Ikiru Fruktans lön Napoleon Pansarkryssaren Potemkin En kvinnas martyrium Doktor Caligaris kabinett Chinatown De sju samurajerna De 400 slagen Moderna tider Stadens ljus Citera
TheEmbassy Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Härligt Plala! Endast sett 10 på din lista men den är proppad av sånt jag länge velat se. Några har jag liggandes hemma, kanske ser Harakiri idag. Citera
Verner18 Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Dr Strangelove, De misstänkta och Hundtricket Citera
CopShootCop Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Ifall du tänker skaffa city of lost children tycker jag att du ska skaffa Delicatessen också. Annars tycker jag du har en himla fin lista. En av mina personliga favoriter är Le Grand Bleu av Luc Besson. IMO helt klart hans bästa, något med den filmen gör mej helt matt och uppfylld av Katharsis. Citera
TheEmbassy Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Bob le Flambeur är en fin film. Ja, visst är den! Citera
Albert Postad 19 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Ifall du tänker skaffa city of lost children tycker jag att du ska skaffa Delicatessen också. Annars tycker jag du har en himla fin lista. Jag har redan City of Lost Children faktiskt, men det var La Haine (Medans vi faller), som också ingår i boxen tillsammans med Delicatessen, som jag var ute efter. Var billigare att köpa boxen än La Haine separat. En av mina personliga favoriter är Le Grand Bleu av Luc Besson. IMO helt klart hans bästa, något med den filmen gör mej helt matt och uppfylld av Katharsis. Kan väl vara vattnet för dig som för grekerna, men det är en fin film. Kommer ihåg när jag såg den när jag var en liten yngling tillsammans med moder. Kan säga att jag tyckte det var lite svårt att sitta still i soffan när sexscenen började och det var inte pga upphetsning. Citera
aglo Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Rear window - Hitchcocks bästa enligt mig. Vertigo - Också grymt bra av Hitchcock. Citera
Agent Cooper Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Rear window - Hitchcocks bästa enligt mig.Vertigo - Också grymt bra av Hitchcock. Klockrent! Är också mina två Hitchcock-favoriter. Citera
aglo Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Manhattan murder mystery - Grymt bra film av Woody Allen! (Med risk för att den redan är nämnd - orkar inte läsa igenom hela tråden.) Citera
TheEmbassy Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Manhattan murder mystery - Grymt bra film av Woody Allen! (Med risk för att den redan är nämnd - orkar inte läsa igenom hela tråden.) Inte nämnd men jag skulle nog placera den botten 10 av hans filmer. Med det inte sagt att den är dålig, han har en väldigt hög lägstanivå. Kul och udda tips! Citera
aglo Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Inte nämnd men jag skulle nog placera den botten 10 av hans filmer. Med det inte sagt att den är dålig, han har en väldigt hög lägstanivå. Kul och udda tips! Jasså? Jag har bara sett runt 6 filmer av honom. Tycker Manhattan murder mystery var den bästa. Vilka tycker du är bäst? Citera
burtonbulan Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 In the streets of the bronx South Central Rounders White men can't jump QFT Citera
Kissemissen Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Varit sjuk under de senaste 10 dagarna och därav kollat mycket på film. Så tänkte rekommendera ett par av de jag sett, kanske inte filmklassiker i ordets rätta mening men likväl bra filmer: * Pans Labyrinth * Parfume - The story of a killer * Fiendeland (även känd som Merry Christmas och Joyeux Noël) Edit: Kom på att ingen tagit upp Garden state, en skön film av och med Zach Braff (även känd från scrubs) Citera
Richi Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Här är lite mer filmer: fight club taste of tea (Cha no aji) Mar Adentro walk the line united states of Leland Arkitektens mage Science of sleep Welcome to Dongmakgol Ping Pong Det mesta av och med Takeshi Kitano från 2002 och bakåt. Framför allt sonantine, Kikujiro och battle Royale. Citera
The blond beast Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Är tillbaka till forumet nu efter en lång resa, och det känns verkligen underbart att vara tillbaka! Detta är visserligen kanske inte en klassiker men jag tror att det säkerligen kommer att betraktas som det så småningom. Filmen heter Eragon. En episk skildring om en pojke som hittar ett drakägg och ensam måste störta den onda härskaren. Det kanske låter lite töntigt, men det är verkligen en fantastisk historia som man både skrattar och berörs av. Ett litet minus dock till John Malkovich som inte riktigt kommer upp i samma klass som när han gestaltar Cyrus "The" Virus i Con Air (en annan bra rulle) Skönt att vara tillbaka! Lite OT här men vad hände egentligen med Mr.dawwe, har han lagt ner sin dagbok? Citera
Plala Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Måste bara nämna lite mer nyare filmer. Svårt att hitta bra sådana. Här kommer några bra iallafall. De andras liv Undergången Brokeback mountain The constant gardener The last king of Scotland The fountain Osama Match point Livets hjul Kung Fu hustle Little Miss Sunshine Master and commander The terminal Att rida ensam i tusen mil Den bästa av mödrar Good night, and good luck Jakten på lycka Hotell Rwanda Citera
TheEmbassy Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Jasså? Jag har bara sett runt 6 filmer av honom. Tycker Manhattan murder mystery var den bästa. Vilka tycker du är bäst? Här är min topp 10: 1. Annie Hall 2. Manhattan 3. Alla säger I love you 4. Hannah och hennes systrar 5. Zelig 6. Dur och moll 7. Broadway Danny Rose 8. På tal om Afrodite 9. Fruar och äkta män 10. Små och stora brott Citera
Albert Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tycker man borde fått filmerna idag från discshop men icke... Citera
Recommended Posts