Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Måste berätta om en helt otrolig comeback i en turnering.

Ungefär 400 startande, är ca 100 kvar när följande inträffar:

Jag sitter på bb, knappen och lilla synar och jag checkar. Jag floppar stege, två spader på bordet så jag betar ut för att skydda min hand. Knappen lägger sig och lilla synar. Så kommer det ett spader till, jag betar igen och han synar. Jag checkar efter river, han ställer mig all-in, tror både han och jag, han visar färgen och slår min stege, men det visar sig att jag har 0,92 dollar kvar.

Blir all-in nästa hand, lyckas vinna den med färg och är uppe i 2,76.

Kastar sen några händer, hittar A A och K K efter varandra och dubblar/tripplar/fyrdubblar upp. Kastar någon hand och går all-in med 2 2, träffar trissen.

Blir all-in med K 10 något senare, lyckas vinna även den. Nu är jag med på allvar.

Är all-in ytterligare någon gång, hade A J mot 9 9, han träffar triss men jag får in stegen på river.

Till slut kommer jag på plats 20, 40 får pengar. Var med på allvar, låg 4:a när det var 40 kvar.

Någon som varit med om något liknande?

Postad

Grattis till en sådan upphämtning!!

Jag har hört om en liveturre i sthlm för sådär 15år sen där en kille vann chipraiset. Det var hans enda mark han då hade kvar. Han vann hela turren. Men det var iof inte lika många spelare med i den turneringen, men det är det närmaste jag kommer i upphämtningsväg.

Grattis än en gång!

Postad

Grym upphämtning.

Värsta jag varit me om var i en sng me 10 pers ett bord.

Förlora en all in och hade bara 30 kvar me blinds på 50/100, skulle dessutom lägga bb nästa hand.

Nästa hand limpar 6st in och jag får in en färg med min hand och är då uppe i 180, nästa hand trippar jag och är då uppe i nästan 600.. sen fortsatte det bara och jag vann den

Postad
Grym upphämtning.

Värsta jag varit me om var i en sng me 10 pers ett bord.

Förlora en all in och hade bara 30 kvar me blinds på 50/100, skulle dessutom lägga bb nästa hand.

Nästa hand limpar 6st in och jag får in en färg med min hand och är då uppe i 180, nästa hand trippar jag och är då uppe i nästan 600.. sen fortsatte det bara och jag vann den

kul att höra om riktigta klonk-upphämtningar mellan varvern.

Det ger en viss balans åt alla bad-beats-historier som bränner hål på trummhinnan :D

Postad

Har gjort en liknande, om än inte lika extrem kanske, vid en live-turnering här i stan. Startstack 3k, startblinds 25/50. Första handen jag spelar får jag in allt med mellanpar emot stegdrag som sitter, och är nere på 250 marker. Vände och vann hela turneringen sen. Var visserligen bara två bord i turneringen, men ändå :)

Postad

nice, för nån vecka sen var det en kille som förlorade alla sina marker utan 10 st på första nivån, blindsen var alltså 10-20 och starthögen 2500, ca 550 som var med, han lyckades dubbla/mångdubbla några gånger i rad och åkte till slut ut runt plats 15