Gå till innehåll

Nu lägger jag ner!


Andrz_W

Recommended Posts

Har tyvärr kommit underfund med att jag är spelberoende.

Under natten har jag brännt ca 30 tusen skr på BlackJack vilket är en stor del av mitt sparade kapital. Har tidigare bestämt mig för att bara spela poker och hålla mig undan från BlackJackborden då jag inte kan kontrollera mig själv och hela tiden försöker vinna tillbaka pengarna.

 

Detta har fungerat bra fram tills inatt då, har inte spelat en hand BJ på flera månader. men inatt efter att jag först förlorat en del pengar på pokern så började tankarna smyga sig på och 1000 $ in på Partykontot och direkt till BJBordet. de var borta ganska snabbt. direkt in med nya oh nya... så suttit hela natten och spelat.

 

Det som gör mig ännu mer irriterad är att jag inte kunde sluta, jag hade tagit igen ca 20 000 av de 30 000 men istället för att sluta och ta en förlust på 10 000 så spelade jag tills allt var borta. högre och högre bet.

 

Har precis lagt på telefonen efter ringt min exflickvän (är väldigt bra vänner fortfarande) eftersom jag behövde nån att prata med.. känner även att skriva av sig är en bra idé.

 

Så med anledning av att jag brännt mer än 2 månadslöner på en natt.så lägger jag ner helt!!!

 

Vilket jag gör med sorg i hjärtat då jag älskar att spela poker och även plussar lite på det (enbart spelat Texas NL från mininivå upp till blinds 1/2$) men tydligen inte kan hålla mig till det och då måste jag sluta spela helt.

 

Har helt klart för stora disciplinproblem. Ska försöka kunna hitta motivationen att gå och sova ett par h så jag orkar jobba inatt men just nu vette fan om jag kan somna.

 

Så nu behöver jag tips om vad jag kan sysselsätta mig med på nätterna? Jobbar Nattskift rullade schema mellan 2-5 nätter i veckan så blir en heldel uppesittande på de lediga nätterna för att kunna orka jobba. Tid som jag tidigare spelat poker på.

 

Jag har inte varit så flitig med att skriva här men har hängt mycket på forumet sen jag började spela och får tacka för den tiden. Gett mycket och varit både roligt och lärande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får helt enkelt börja spela WoW eller något som bara tar en massa tid men inte kostar lika mycket. Men vissa blir iofs helt beroende av det oxå.

 

Nu ska man iofs skilja på beroende och missbruk. Det verkar avra det senare du lider av, eftersom tänket "jag ska vinna tillbax" tyvärr sällan funkar. Även om vissa har sjuka klonkarskills på rouletten tex. BJ är ju enbart -ev att spela i längden. Vinner man en del ska man ju SLUTA när man ligger på plus. Och köpa något roligt för pengarna. Eller spela poker för dom :-)

 

 

Träning är ju ett tipps oxå, styrketräning eller någon rolig kampsort kan vara kul att testa kanske. Du får tänka beach 2007 ,-)

 

 

Lycka till iaf med vad du nu hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort att "komma ut". Jag har själv som policy att jag ska ALLTID berätta för någon närstående (flickvän vanligast). Innan jag ska lägga ett större spel, om stor-spelet spricker eller när jag förlorat mycke pengar på poker. Kan jag inte stå för mitt spelande ska jag heller inte hålla på. Avrundar alltid vinster neråt å förluster uppåt. Jag gör också en vääldig skillnad på insatser när det gäller nöjesspel (-EV) och (+EV) spel.

 

Som nattaktivitet rekommederar jag först och främst fysisk aktivitet men ska du häcka framför datorn så är det väl ngt spel som hägrar. Hört att WoW är väldigt beroendeframkallande (därav aldrig vågat testa det själv). Personligen kan jag bli sjukligt besatt av Civilization spelen. Men sen är det ju frågan om det är rätt väg att gå med att ersätta ett beroende med ett annat.

 

Du får helt enkelt bli en mästare på självdiciplin. Visa beroendet vem som bestämmer.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du lagt ner.

 

Hade själv lite problem med att undvika roulette ett tag (har trots det gått minipluss på rouletten). När man sitter på helspänn och får ont i magen, så är det inte kul längre = quitta skiten.

 

Aktiviteter:

Kolla film/tv-serier.

Läsa böcker.

Skulle gärna föreslå olika former av datorspel/tv-spel, men som tidigare nämnt är det kanske inte det bästa för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre lira WoW och lägga ett par hundra per månad eller vad det är för att spela i Azeroth än att lägga samma tid eller mindre tills kontot är tömt.

 

Annars rekommenderar jag Red Alert 2!

http://se.pricerunner.com/games/pc-games/85726/prices

 

Under hundralappen samt så kan du lira på Internet mot självaste skribent.

 

 

Lycka till nu i framtiden!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! hoppas det löser sig.

 

Jag har själv haft Nattjobb tidigare i mitt liv, här kommer lite tips =)

 

Ett spel som är enormt beroendeframkallande och roligt/billigt är couronne på http://www.blip.se. Själv spelade jag enbart detta innan jag "fann" pokern =) och det kostar hör och häpna runt 350 kr per år (Sen finns det 100+ webspel till på blip vilket gör det hela ännu bättre).

 

Ett annat tidsfördriv är att ladda ner en IRC klient ( t ex Mirc) och börja hänga på diverse irc kanaler #sverige och liknande (där finns det garanterat andra vakna och chatta med).

 

Köp Half Life 2 Episode 2 när det kommer ut (i slutet av februari) och gå med i en Team Fortress 2 klan helst lokaliserad i USA; och sedan kan du spela klanmatcher nätterna igenom.

 

Det var mina 2 cent..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid tråkigt att det går dåligt för folk!

 

Men du kan ju alltid börja spela freerolls :lol:

 

Handlar inte om att det går dåligt för honom utan att han inte har diciplinen att hålla sig borta från BJ och därför lägger ner allt.

 

Vafan tror du händer om han klonkar en freeroll? Förmodligen sätter han sig och spelar BJ för pengarna och efter att dom är bortspelade är det ytterst lätt att vara tillbaka igen och sätta in nya.

 

Dummare jävla förslag än det du kom med får man leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...