Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

The Knish 200$

Baby bradley 37$

Jag 200$

Har ingen direkt read på The Knish, inte sett honom vad jag kan komma ihåg på borden jag lirar

Jag sitter med KK

NEW HAND

December posts the small blind $1.00

Dave Deuce posts the big blind $2.00

DEALING POCKETS

BluffyDonkSlayr folds

Jag raises $5.00 to $7.00

bones one folds

foldemupboys folds

meanmachine folds

The Knish raises $20.00 to $27.00

Baby Bradley goes all in $36.50

December folds

Dave Deuce folds

Jag calls $29.50

The Knish calls $9.50

DEALING FLOP (6c,7s,8s) POT: $112

Jag checks

The Knish bets $68.50

Jag goes all in $160.50

Floppen borde ju inte påverka spelet alls förutom om det floppar ett ess.

Vettigt spel eller helt galet?

Hur kan man göra annars?, Finns folden pf? checksyna sig allin? Checkfolda flop?

Postad

Jag msåte säga att KK verkligen inte är en hand man vill ta allin per automatik.

Många lowstakes lirare är relativt restriktiva med vilka situationer dem reraisar preflop. HD för standard folk som reraisar är typ KK AA AK, vissa reraisar med sämre händer såsom QQ JJ tom TT-99 men dessa är ofta undantag och som sagt hade jag ingen read.

Om inte smallstacken hade tryckt preflop hade det varit ganska lätt för mig att ändast syna hans bet, och sen bedömma hur långt jag ska ta handen på floppen.

Antagligen hade jag synat pre, checksynat flop sålänge inget ess kom. Sedan hade jag checkfoldat om han hade lagt ett stort bet på turn. (Man får gå på känsla)

Problemet i detta fall är att smallstacken går in och jackar upp potten ytterligare.

I och med att smallstacken jackar upp potten har jag inte i min mening "utrymme" att försöka spela min KK sakta för att känna av var jag står på floppen. Jag kan heller inte förvänta mig att floppen ska förändra sättet jag spelar handen på såvida det inte floppar ett A eller ett K, (eller möjligtvis ett Q).

Därmed måste jag nästan bestämma mig för vad jag vill göra preflop. I detta fallet gick jag på linjen att trycka in stacken om floppen ej förde med sig ett A.

Huruvida detta va dumt eller ej vet jag inte. Ytterligare en fråga man kan ställa är om FI hade pallat betta 70% pot på flop med ett lägre par eller AK. Iom brist på read kände jag inte riktigt att jag kunde svara på det.

Still sjukt svår situation.... hade aldrig tryckt in pengarna om inte smallstacken jackat upp skiten som sagt.

Postad

Jag tycker faktiskt du ska folda pre här. Du kan mycket väl folda bästa handen men jag skulle säga att du som bäst har 50% chans till att ha bästa handen pre i den här situationen. Dessutom löper du ju ytterliga risk att bli utdragen om det kommer ett A eller J,Q om fi har lägre par.

Du betar en normal prefloop höjning nästan 4xBB blir reraisad med 4xpott vilket är en kraftig reraise. Kan ju betyda ett svagt par som inte vill få syn men kan också betyda AA som försöker stacka dig. Men det stora problemet är att shortstacken tycker det verkar vara ett bra läga att ställa in mot en Bet + reraise före han har förmodligen något väldigt bra.

Du har investerat väldigt lite i potten och du måste investera 29,5 för att vinna en pott på 82,5 vilket ger dig 2,8:1 i odds. jag skulle folda pre om inte annat för att minska variansen.

Postad
Jag tycker faktiskt du ska folda pre här. Du kan mycket väl folda bästa handen men jag skulle säga att du som bäst har 50% chans till att ha bästa handen pre i den här situationen. Dessutom löper du ju ytterliga risk att bli utdragen om det kommer ett A eller J,Q om fi har lägre par.

Du betar en normal prefloop höjning nästan 4xBB blir reraisad med 4xpott vilket är en kraftig reraise. Kan ju betyda ett svagt par som inte vill få syn men kan också betyda AA som försöker stacka dig. Men det stora problemet är att shortstacken tycker det verkar vara ett bra läga att ställa in mot en Bet + reraise före han har förmodligen något väldigt bra.

Du har investerat väldigt lite i potten och du måste investera 29,5 för att vinna en pott på 82,5 vilket ger dig 2,8:1 i odds. jag skulle folda pre om inte annat för att minska variansen.

Du kan ju inte lägga KK pre-flop där utan read, finns inte på kartan.

Postad

Att du riskerar att bli utdragen har väl ingen påverkan på dina beslut någonsin, att spela rädd är ett bra sätt att förlora pengar. Frågan pre är har han AA eller inte. Med KK utan read trycker iaf jag pre. Ja, han kan vara en kille som bara reraisar med AA eller KK, men utan ytteringare info har vi ingen aning om så är fallet.

Reraisen är väl mindre än en pottraise (alltså inte särdeles kraftig alls). Potten är på $10 och en pottraise innebär att han skulle reraisa till $34 ((10+7)*2) alltså verkar han vilja ha action. Det är väl det som talar mer för AA än QQ, JJ, eller AKs.

Men utan reads så är det enklast att pusha pre, en hand slår oss visst, men det kommer nog att vara som värst ett break-even spel i längden.

Postad
Du kan ju inte lägga KK pre-flop där utan read, finns inte på kartan.

Varför? Kan du utveckla lite är du snäll.

Pokerstove

KK mot 2 motståndare random hands 68%

TT+, AQ, AK ger 52%.

KK är inte så bra som man tror. Du är dessutom inte helt utan read här du har nämligen två små tells att gå på 1. Reraise pott till 13,5BB plus en all in till 18xBB

Två tells som kan tyda på att någon av dem har ett par AA.

Jag säger inte att jag har rätt och att du har fel men motivera gärna varför folden inte finns på kartan. Jag vill verkligen förstå om jag är helt ute och cyklar.

Postad
Du har kommit på svaret själv:

Kan nog vara så. Men du riskerar hela stacken för en liten positiv EV men det kankse är så man gör om man vill bli storvinnare :)

Själv tänker jag lite på att minska variansen. men det är ju naturligtvis -EV (även om det är ett litet -) i långa loppet.

Postad
Kan nog vara så. Men du riskerar hela stacken för en liten positiv EV men det kankse är så man gör om man vill bli storvinnare :)

Själv tänker jag lite på att minska variansen. men det är ju naturligtvis -EV (även om det är ett litet -) i långa loppet.

Fast 52% equity i en trevägspott är inte litet positivt EV, 35% equity skulle vara litet.

Postad

Smallstacken sätter jag faktiskt inte på något särskilt seriöst...

Hade sett honom spela lite tveksamt tidigare och blev väldigt förvånad när han visa något så starkt som QQ.

Några händer innan så pusha en annan smallstack tex med 46s osv. Man ser ganska sjuka saker från smallstacksen tycker jag. Extremt många av dem är action players, dem är där för att gambla inte för att vinna.

Folden pre tycker jag inte är helt omöjlig. Det är ju inte smallstacken jag är rädd för utan just reraisen från bigstacken.

Slå om allin preflop känns ganska dåligt då jag isf spelar mot bigstacken med ett relativt litet added value och jag tvivlar att han synar med något annat än AA KK. Och om jag foldar ut honom pre måste jag still slå shortstacken allin med en uppskattad vinstchance på 75%

Folden preflop kan ju om något motiveras med att spelet på och efter flop OOP kan vara väldigt besvärligt. Om jag spelar mot en passiv fi kanske jag skulle kunna läsa hans hand utifrån bet storleken och därigenom kunna checkfolda turn om han bettar stort. Jag vet faktsikt inte.

Som det var nu så bestämde jag mig på flop för att köra hela vägen och då är nog det bästa sättet checkraise allin, på detta vis så får jag betalt av ev. bluffar.

Frågan gäller väl kanske mest preflop HD på bigstack fin. Känns bara att om man foldar KK för en enkel reraise så börjar man nästan bli för vek...