Gå till innehåll

NL50 SH - KK på river, check eller all-in?


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($53.55)

Button ($7.85)

SB ($41.85)

BB ($28.75)

Hero ($61.50)

MP ($8.10)

 

Preflop: Hero is UTG with Kheart.gif, Kdiamond.gif.

Hero raises to $2, MP calls $2, 2 folds, SB calls $1.75, 1 fold.

 

Flop: ($6.50) Qheart.gif, 2heart.gif, 8spade.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $4.5, MP folds, SB calls $4.50.

 

Turn: ($15.50) Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $10, SB calls $10.

 

River: ($35.50) 5heart.gif(2 players)

SB checks, Hero?

 

Vad check-synar han för så stor del av sin stack ända till river?

Vilka händer som jag slår synar en värdebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All he can eat. Har han dragit ut dig, good for him. På den här nivån är jag av uppfattningen att de dels sällan checkar river med the goods där och att de dessutom är sopiga nog att betala av med en naken dam. Jag tror du leder rätt ofta, och att fiskarna "sätter dig på AK" tillräckligt ofta för att det ska vara profitabelt att stoppa in stacken på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med. Ett annat spel är ju även att även du checkar, för att då få reda på vad han har spelat för kort och betalat av flop och turn med.

Med det spelet kanske du just den här gången missar en större profit, men du får samtidigt reda på vad han har spelat för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All he can eat. Har han dragit ut dig, good for him. På den här nivån är jag av uppfattningen att de dels sällan checkar river med the goods där och att de dessutom är sopiga nog att betala av med en naken dam. Jag tror du leder rätt ofta, och att fiskarna "sätter dig på AK" tillräckligt ofta för att det ska vara profitabelt att stoppa in stacken på river.

 

Det är damerna jag får betalt och det är ju ganska troligt att fi har spelat en halvdålig dam på det här sättet som du säger. Färgen är jag inte särskilt rädd för. Med hans stackdjup i förhållande till potten åker markerna oftast in direkt på river. På turn tror jag också slöspelade bra händer (t.ex set om han är rädd för att vinna pengar) att vakna och lägga in en raise. Du har nog rätt i att det finns värde i beten. Är eg. inte så många händer som slår mig. Skulle vara något slags 2-par.

 

Beror ju mycket på din read av honom. Är han en 50/1-spelare, eller en 18/13-spelare?

 

Mot kompetent motstånd kan det nog vara läge för en check för att se vad han har. Mot löspassiv fisk känns värdebettet rätt.

 

Låter klokt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...