Gå till innehåll

Blattanfejan biter ihop och kommer igen


Blattanfejan

Recommended Posts

Ber om ursökt för formatet, det är inte så roligt...

 

Push eller fold? För bara ett par dagar sedan hade jag foldat denna utan att blinka men jag försöker utveckla mig och se lite mer till antalet marker i potten i förhållande till min stack osv. Men detta kanske inte är ett sådant läge?

Tanken är att h@j inte direkt comittar sig vilket skulle ge 525 i döda marker.

 

***** Hand 235007589 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 februari 2007 00:06:02

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 1: steffo55 (1262.00)

Plats 2: h@j (1750.00)

Plats 3: puttt (1066.00)

Plats 4: NotchJ (2185.00)

Plats 5: Hero (2435.00)

Plats 6: massimo8 (1302.00)

massimo8 lägg LM 75.00

steffo55 lägg SM 150.00

** Giv **

steffo55 [N/A, N/A]

h@j [N/A, N/A]

puttt [N/A, N/A]

NotchJ [N/A, N/A]

Hero [:Ah:, :Qd:]

massimo8 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

h@j Höj till 300.00

puttt All-in 1066.00

NotchJ Lägg

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 324
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PAHUD är hur bra som helst, nästan ett måste om du lirar många bord, men jag tror inte att det fungerar på SvS, är inte helt 100% eftersom jag inte lirar där längre.

 

Japp och tydligen skulle det vara användbart i SnG också. Tanken var ju att succesivt flytta över allt till Stars men jag har ju backat lite på det. Jag tar nog tag i det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en HH som jag körde i SNGPT där det visade sig att jag gjorde en krEV- push. Kommer nog bara köra pushar jag förlorar i SNGPT . Därmed inte sagt att jag inte gör krEV- pushar lite då och då på SvS. På grund av den dryga HH orkar jag inte köra lika mycket i SNGPT.

 

En lite rolig grej är att majoriteten av alla på SvS blir väldigt provocerade när man pushat några gånger. "Gillar du inte floppar?" "Snart åker du dit", "Kul spel" och liknande kommer rätt tätt.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursökt för formatet, det är inte så roligt...

 

Push eller fold? För bara ett par dagar sedan hade jag foldat denna utan att blinka men jag försöker utveckla mig och se lite mer till antalet marker i potten i förhållande till min stack osv. Men detta kanske inte är ett sådant läge?

Tanken är att h@j inte direkt comittar sig vilket skulle ge 525 i döda marker.

 

***** Hand 235007589 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 februari 2007 00:06:02

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 1: steffo55 (1262.00)

Plats 2: h@j (1750.00)

Plats 3: puttt (1066.00)

Plats 4: NotchJ (2185.00)

Plats 5: Hero (2435.00)

Plats 6: massimo8 (1302.00)

massimo8 lägg LM 75.00

steffo55 lägg SM 150.00

** Giv **

steffo55 [N/A, N/A]

h@j [N/A, N/A]

puttt [N/A, N/A]

NotchJ [N/A, N/A]

Hero [:Ah:, :Qd:]

massimo8 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

h@j Höj till 300.00

puttt All-in 1066.00

NotchJ Lägg

Hero?

 

Är inte alls duktig när de gäller sng men jag foldar här. Känns som h@j synar med any 2 har, och du har ganska bra med marker, du behöver inte gambla. Han dubblar ju bara blindsen och du sitter på BB som chip, känns som om han vill ha syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på Blattan! Om nån vecka joinar jag dig där! Vi kanske kan byta ICQ när jag kommer åt min dator igen? Du verkar behöva lite mentalt stöd! ;-)

 

Jag har ju varken ICQ eller MSN men jag kan skicka kontantkort till dig så får jag gråta dig rakt i örat:-)

Tack för ditt stöd Max.

Efter denna session kommer jag slänga upp ett gäng HH här i dagboken. Tacksam för dina kommentarer:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, dagens session

Antal:15

ITM: 33%(1,2,2)

ROI: -$16

Hade 2 st bubblor och 2 st semibubblor.

 

Nu drar jag upp en massa HH här och sen ska jag tigga och be att Conspiracy och Myssion dyker in här. Ni andra som tidigare postat här, fortsätt jättegärna med det. Det har blivit lite dålig stämning i HH SnG och därför provar jag att posta här. Ska också försöka utveckla mina tankar runt varje HH och även visa vad jag gjorde. Hoppas på så sätt få feedback på hur jag läser situationer. Vill ju förstås även ha era kommentarer på hur ni hade spelat handen, alltså inte bara kommentarer till hur jag läser situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in Sharkscope igen, inte roligt, dock är det inte den riktiga förlusten på SnG $6 som denna dagbok handlar om. Har spelat lite $4/180, någon forumturnering samt skottat på $25.

 

Efter dagen ser SnG $6 ut så här:

Antal: 205

ITM: 34,6%

ROI: -8,8%

Resultat: -$117,5

Lite bättre än Sharkscope alltså. Dock fortfarande klart minus. En sak som slår mig, om jag spelat någonstans med 10 mannabord hade jag legat plus. Egentligen spelar inte $120 någon roll rent ekonomiskt men jag blir TVÄRARG av att inte kunna plussa på Stars. Tur att nästa session blir på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

5 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t1735

CO: t1820

Button: t3510

Hero: t2760

BB: t3675

 

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with Q♦ A♠

UTG calls t100 (pot was t150), CO raises to t300, Button folds, Hero raises all-in t2760

 

Här valde jag att reraisa all-in.

UTG limp kändes inte farlig, troligtvis fold om jag drar på. BB vill nog inte ge sig in i denna hand. Om CO synar har jag ändå en skaplig stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

7 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t1555

UTG+1: t3445

MP1: t2505

CO: t1780

Button: t1570

Hero: t1340

BB: t1305

 

 

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with J♠ K♦

4 folds, Button raises to t300, Hero raises all-in t1340

 

Bordet har varit ganska tight och FI har snott blindarna med en 3BB raise några gånger. Tolkar alltså även detta som ett försök att stjäla. Då FI inte är jättechipleader över Hero känns det som att han kan lägga sig med ganska många händer. En annan orsak är att jag försöker öppna spelet lite tidigare och inte folda allt till jag har 10 BB och sen pusha vid första bästa tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

5 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t2310

CO: t6210

Button: t1245

SB: t2800

Hero: t935

 

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 4♠ A♦

UTG folds, CO raises to t300, 2 folds, Hero folds.

 

Här la jag mig eftersom FI täckte mig. Generellt vill jag hellre pusha än syna när jag har den här storleken på stapel i det här skedet. Men här kanske det var $EV- att inte pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t100/t200

5 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t4455

CO: t2365

Button: t1630

SB: t2730

Hero: t2320

 

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 4♠ 4♥

3 folds, SB raises to t800, Hero raises all-in t2320,

 

Jag tolkar SB:s raise som "push med ant two" och tyckte då att 44 var en skaplig hand. Syn fanns inte så då fick det bli en push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ: Här hade jag spelat som du gjorde men funderar på varför FI bara raisar och inte pushar? Är det för att han ska kunna folda vid mothugg då alla efter honom har större stackar eller har han en riktigt starka hand? Hmmm...

 

KJ: Med tanke på de reads du har så tycker jag att du spelar rätt här! Bra!

 

A4: Hade också foldat här. Bättre att pusha först in. Men å andra sidan har ju FI en riktigt fet stack som han utnyttjar bra här och du måsta ju dubbla snart. Ähhh, jag är osäker på vad som är rätt? Kanske raisar FI med any two här? Han borde väl göra det iallafall...

 

44: Här funderar jag på storleken på FI's raise. Varför raisar han 4BB? Den är onödigt stor om han inte är ute efter att tvinga dig att pusha om du ska spela din hand. En syn finns ju inte från dig då du är commitad om du synar. Hade nog foldat den här faktiskt.

 

Kanske är helt ute och cyklar! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ: Här hade jag spelat som du gjorde men funderar på varför FI bara raisar och inte pushar? Är det för att han ska kunna folda vid mothugg då alla efter honom har större stackar eller har han en riktigt starka hand? Hmmm...

 

KJ: Med tanke på de reads du har så tycker jag att du spelar rätt här! Bra!

 

A4: Hade också foldat här. Bättre att pusha först in. Men å andra sidan har ju FI en riktigt fet stack som han utnyttjar bra här och du måsta ju dubbla snart. Ähhh, jag är osäker på vad som är rätt? Kanske raisar FI med any two här? Han borde väl göra det iallafall...

 

44: Här funderar jag på storleken på FI's raise. Varför raisar han 4BB? Den är onödigt stor om han inte är ute efter att tvinga dig att pusha om du ska spela din hand. En syn finns ju inte från dig då du är commitad om du synar. Hade nog foldat den här faktiskt.

 

Kanske är helt ute och cyklar! :lol:

 

 

A4 och 44 är luringar...

 

44 skulle jag foldat sju dagar i veckan för några veckor sedan. Nu exprimenterar jag som sagt. Troligtvis borde det vara fold..

 

A4 så tänker jag precis som du. Kanske krånglar man till det. I ett sådant läge kanske man bör köra på den säkra linjen och släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A4 och 44 är luringar...

 

44 skulle jag foldat sju dagar i veckan för några veckor sedan. Nu exprimenterar jag som sagt. Troligtvis borde det vara fold..

 

A4 så tänker jag precis som du. Kanske krånglar man till det. I ett sådant läge kanske man bör köra på den säkra linjen och släppa.

 

Alla händer med 4 är luriga :lol: .

 

Med tanke på mitt utomordentligt "fina" facit från igår kväll så tror jag inte jag har rätten att kommentera ditt spel.

 

Men eftersom jag ändå är här så...

 

A4 en solklar push om jag är först in, men efter Fis raise till 3x BB så behöver jag en betydligt bättre hand för att pusha. En raise är en raise är en raise oavsett vem som gör den. Jag hade foldat, men så är jag tajt oxå.

 

44 tycker jag är en solklar fold efter Fis raise. För många överkort som Fi kan ha som räcker med träff för att man ska losa. Känns som EV- här att pusha. Återigen dock: Jag e tajtare än de flesta och kanske för tajt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på mitt utomordentligt "fina" facit från igår kväll så tror jag inte jag har rätten att kommentera ditt spel.

Återigen dock: Jag e tajtare än de flesta och kanske för tajt ibland.

 

Kul att du hittade hit och självklart vill jag ha dina åsikter!

 

Även jag har varit väldigt tajt men under dten senaste tidens diskussioner har jag förstått att man kan vara för tajt och försöker alltså utveckla mig och hitta fler pushsituationer där jag inte är först in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...