carcas Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Om man spelat ett tag och lärt sig grunderna + lite till men känner att man inte utvecklas något. Vad kan man titta på i sitt spel för att bli bättre? Vad gjorde ni när ni stod stilla? Vad kan man ta till sin hjälp för att bli bättre? Tjillevipp!! Citera
Andrew_W Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Handanalysera mera. Vad spelar du? Citera
Myssion Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Köp en bok. Posta händer. Läs handanalyser. Spelar du online, se över dina stats (t.ex. posta dem på forumet). Har du inga stats så skaffa PO eller PT. M.m. Citera
Sylwester Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Poker Tracker är kul och nyttigt att pilla med. Posta händer. Citera
johan246 Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 En artikel härifrån som kanske kan va till hjälp. http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=25854 Citera
carcas Postad 27 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2007 Ok Spelar just nu NL 1/2 på SS. Har tidigare spelat 0,5/1 $ men lyckades tappa ner rullen till 900$. Men rullen byggdes inte så mycket på spel utan bonusar. Därför valde jag att börja på SS för att inte jaga bonusar utan utveckla mitt spel. Handanalyser : Det har jag inte gjort förutom av mig själv. Kanske bra om någon annan tittar på det. Böcker : Winning low limit - Lee Jones Limit också Advanced någonting med -Sklansky Men tyvärr limit i denna bok. Dessa 2 böcker var kanske inte så bra eftersom jag alltid spelat NL. Pokerteori - Sklansky Nästa inköp blir : Nolimit i teori och praktik - Sklansky Pokeroffice: Den har jag men på SS funkar det ju inge bra.... Känns som handanalys är någonting jag saknar så där ska jag lägga ner lite krut. Citera
kausti Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Pokeroffice: Den har jag men på SS funkar det ju inge bra.... Finns nåt program här på forumet som gör om SvS-HHs till partypoker HHs, å sen kan du imoportera dmo till PO. Pallar inte å leta, men sök lite så finner du... Citera
aglo Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Om du multitablar många bord kan det vara nyttigt trappa ner på antalet bord ett tag för att fokusera på ett eller två bord. Citera
DrRoland Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Finns nåt program här på forumet som gör om SvS-HHs till partypoker HHs, å sen kan du imoportera dmo till PO. Pallar inte å leta, men sök lite så finner du... Ja, men det var till pokertracker. Lär dröja några mån till innan office funkar på svs. Citera
fiddski Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 kommer nog få en massa skit för det här men va fan spela fler händer. Det gjorde jag ett tag. Spelade säkert 80% av alla händer jag hade på knappen även om de va limpare framför eller om någon höjt upp det. Detta för att lära mig spela post flopp lite bättre och förbättre mitt positions-spel. Detta funkade riktigt bra. Gick ner i nivå till 1/2 på svs och på svs är ju ofta stackarna djupare plus att de flesta fiskarna betalar av när man träffar. Gick faktiskt plus på det, plus att jag spelade bättre post sen även när jag sedan började spela normalt igen. Citera
KungKroon Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 kommer nog få en massa skit för det här men va fan spela fler händer. Det gjorde jag ett tag. Spelade säkert 80% av alla händer jag hade på knappen även om de va limpare framför eller om någon höjt upp det. Detta för att lära mig spela post flopp lite bättre och förbättre mitt positions-spel. Detta funkade riktigt bra. Gick ner i nivå till 1/2 på svs och på svs är ju ofta stackarna djupare plus att de flesta fiskarna betalar av när man träffar. Gick faktiskt plus på det, plus att jag spelade bättre post sen även när jag sedan började spela normalt igen. Orkar inte skriva hur fel det där är, så låter någon annan kasta skiten över dig. Men skit ska du ha iaf Citera
fiddski Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Orkar inte skriva hur fel det där är, så låter någon annan kasta skiten över dig. Men skit ska du ha iaf haha, jo jag vet att det är fel på sett och vis, dock spelade jag bara så en kortare tid för att kunna spela bättre senare. Inte för att gå med vinst. Citera
fiddski Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Orkar inte skriva hur fel det där är, så låter någon annan kasta skiten över dig. Men skit ska du ha iaf haha, jo jag vet att det är fel på sett och vis, dock spelade jag bara så en kortare tid för att kunna spela bättre senare. Inte för att gå med vinst. Citera
Jerico Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Håller med om att det kan vara bra att spela med väldigt hög VPIP för att lära sig spela postflop bättre samt att lära sig betydelsen av image, saker som annars kan vara lite svåråtkomliga som ABC-spelare.. Citera
KungKroon Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Kan iofs hålla med om att det kan vara ett bra sätt att lära sig, men då ska man iaf flytta ner en jävla massa nivåer Citera
fiddski Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Kan iofs hålla med om att det kan vara ett bra sätt att lära sig, men då ska man iaf flytta ner en jävla massa nivåer inte för många bara för då blir spelet rätt mycket annorlunda ändå. Citera
KungKroon Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 inte för många bara för då blir spelet rätt mycket annorlunda ändå. Sanning. Mao så är det bäst att strunta i en sån här dum strategi ^^ Citera
Recommended Posts