JohannessoN Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag har A,Q hjärter! Seat 1: HamChoppedUp ($299.60 in chips) Seat 2: chiropract88 ($142.80 in chips) Seat 3: OMMMM ($187.20 in chips) Seat 4: varrus51 ($198 in chips) Seat 6: Spitzi I ($126.80 in chips) Seat 7: HERO ($394.30 in chips) Seat 8: SimoSalminen ($317.40 in chips) Seat 9: rdnman ($160.70 in chips) Seat 10: taiteilia ($209.20 in chips) ANTES/BLINDS rdnman posts blind ($1), taiteilia posts blind ($2). PRE-FLOP HamChoppedUp folds, chiropract88 folds, OMMMM calls $2, varrus51 calls $2, Spitzi I folds, HERO bets $12, SimoSalminen bets $25, rdnman folds, taiteilia folds, OMMMM folds, varrus51 folds, HERO calls $13. Väljer att syna då hans reraise är så svag plus att jag spelat ganska aggresivt och raisat och plockat hem endel potter både preflop och postflop.. Jag sätter han ändå på en ganska stark hand par över 10,10 eller A,K A,Q FLOP [board cards 4D,3H,9H ] HERO checks, SimoSalminen bets $40, HERO calls $40. Träffar en fin flop med Nötfärgdraget och 2 överkort men väljer att bara syna fel? kände att om jag trycker och han bara synar. va göra om turn blankar? kanske dumt, men men TURN [board cards 4D,3H,9H,AD ] HERO checks, SimoSalminen bets $100 Han betar ut starkt igen men denna gång träffar jag dessutom esset och han betar ut .. vad göra här? syna? all in? Kommentarer är uppskattade Citera
johan246 Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Tycker definitivt du ska höja flopen. När du träffar A på turn så syna, ligger du under har du fortfarande goda chanser att köpa ut. Citera
grebgokz Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Beta floop känns självklart. Du har nötfärgdraget och du vet inte om hurdan hans hand är. Genom att beta så får du veta mer. Han kan beta med en missad AK eller ett par som TT-AA. Om du blir reraisad på floop så kan du ju anta att han har ett högt par. Nu när du checkar måste ju nästan han beta med vilka händer som helst då chansen att ta hem potten borde vara 50%. Sen när du träffar Esset har du ju top par och second kicker plus färgdraget. Enda gången du ligger under ordentligt är om han har AA eller AK. annars har du ju många omdrag. en Q alla hjärter så du har minst 9 outs och ytterligare 3 om han inte har trissen. Beta han all-in på turn. Har du tur foldar en AK och det vore ju lysande. Citera
johan246 Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Frågan är om Fi kan folda AK på turn om man ställer, TPTK och syna 152 för att vinna knappt 500... Visst vore det lysande men knappast en trolig fold(om vi inte redan leder), tror du dig dock ha en hyfsad equity här så ställ turn. Känns bara som att vi bara får syn vid push här av en klart bättre hand, leder vi så är chansen dessutom mycket liten att han drar ut oss vilket talar för syn. Citera
Myssion Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 B3b på flopp. Men tror inte vi har så mkt FE. Citera
Gyre Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 B3b på flopp. Men tror inte vi har så mkt FE. Gillar detta spelet. Vi kan få han att lägga händer som slår oss/delar (AQ/AK) och även några par om han kan 3-betta dem pre, möjligt också typ TT och JJ eftersom vi har halvdjupa stackar. Och även om vi får syn av 99+ har vi nästan en coinflipp. Balanserar även fint för de gånger vi har stål. Citera
stasjo Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Folda preflop. Lägg ett move på flop. Han kommer väl absolut inte sätta dig på ett flushdrag utan snarare på ett högt par, lågt par eller ev AKo. På turn borde du checkraisea allin eller checksyna med intentionen att inducera bet på river. På turn kommer du nog inte ifrån allin känns det som. (checksyn om han är bluffare/väldigt aggro. Checkraisa allin mot standard Fi tycker jag) Du kommer varken folda ut AA eller AK eller något Ax me pushen på turn i princip. Detta är överlägset checksynen mot en försiktig fisk just pga att han måste syna en del händer som han inte hade betalt river med. Citera
grebgokz Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Frågan är om Fi kan folda AK på turn om man ställer, TPTK och syna 152 för att vinna knappt 500... Visst vore det lysande men knappast en trolig fold(om vi inte redan leder), tror du dig dock ha en hyfsad equity här så ställ turn.Känns bara som att vi bara får syn vid push här av en klart bättre hand, leder vi så är chansen dessutom mycket liten att han drar ut oss vilket talar för syn. Jag menar beta ut all in på turn (inte check raisa all in). Då är potten 147+252= 399 och det kostar fi 252 att syna den beten då får han ~1,58:1 från potten. Men det är nog sant att man då bara får syn av en bättre hand. Enda handen som kanske skulle folda här som är bättre än din är ju AK, AA kommer ju inte folda och alla andra par TT-KK vill man ju ha kvar. Kanske är det bättre att check-syna alla gator. Man hamnar ju all-in ändå men får då kanske bättre betalt mot en sämre hand som kanske foldar om man pushar. Om jag sätter honom på en så snäv hand distrubition som AA, KK och AKs+AKo så ger pokerstove dig 54% lägger vi till QQ och JJ så får du 70% alla dessa händer är troliga som han har spelat. Helt klart ska du gå till river med handen (vilket du ju egentligen inte ifrågasatt) frågan är ju snarare hur du skall göra för att få alla hans pengar i mitten. Citera
Recommended Posts