Gå till innehåll

Mer detaljerat om Positionsspel


Creadle

Recommended Posts

tjenare!

 

skulle vilja vete mer om positionsspel och dess faktorer på NL Holdem.

vad det är för nackdelar fördelar att göra si och så vid just den possitionen och vilka starhänder som bör höjas, kastas samt callas med vid viss position.

 

Vill utveckla mitt spel så mkt som möjligt och känner att min kunkspa om positions spel inte är den bästa,

 

tack på förhand

 

mvh creadle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade då för online spel, mest för 10 mana eftersom att det passar min spelstil mest, eftersom jag multitablar, lättare att hålla redara på motspelare eftersom det inte går lika snabbt som för 5-6 mana bord.

 

 

Hade hoppats att det kunde läggas upp nogon form av FAQ om positions spel.

eftersom att det är ett vikigt moment inom Texas Holdem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If You wont to survive you mus secrefise to die

:roll:

 

OnT: Ett bättre sätt att få reda på det du vill är att söka igenom forumet efter gamla trådar som behandlar ämnet. Eller så kan du fråga något lite mer specifikt. Jag tror inte det är någon som har lust att författa en uttömmande text om positionsspelet i TH då det är ett enormt ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade då för online spel, mest för 10 mana eftersom att det passar min spelstil mest, eftersom jag multitablar, lättare att hålla redara på motspelare eftersom det inte går lika snabbt som för 5-6 mana bord.

 

 

Hade hoppats att det kunde läggas upp nogon form av FAQ om positions spel.

eftersom att det är ett vikigt moment inom Texas Holdem

 

Ok, jag mer för att få reda mer om positionsspel på låga/mellan stakes för 5-6 manna bord, no limit givetvis :)

 

 

:roll:

 

OnT: Ett bättre sätt att få reda på det du vill är att söka igenom forumet efter gamla trådar som behandlar ämnet. Eller så kan du fråga något lite mer specifikt. Jag tror inte det är någon som har lust att författa en uttömmande text om positionsspelet i TH då det är ett enormt ämne.

 

visst, det kan man också göra med hitta rätt och söka på rätt ord är inte precis lätt det heller, finns ju egentligen hur mycket som helst... :) men jag valde ett "område" om man säger så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...