Gå till innehåll

DaPajn i thailand! - Seg månad :(


DaPine87

Recommended Posts

mjo, hade 99. wp. var innan jag reagerade på att det var dig jag mötte. körde 8bord everest och 2bord stars då och höll på att stänga starsborden så det var lite småstressat och jag bara klicka autopiliot på.

 

kör du med extra skärm? :-P btw, inte hört nått nytt om flash circle TD? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 267
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kör du med extra skärm? :-P btw, inte hört nått nytt om flash circle TD? :twisted:

 

mjo, vi har 2st skärmar här på vårat köksbord. kan ta en bild på sikt och lägga upp när några fler grindar... inget nytt om flash circle men kolla

http://novelconcepts.informe.com/general-chit-chat-df6.html

 

någon mer än jag som tycker att utvecklaren är väldigt lik en känd forumprofil?

110530085145ad291652454.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, vi har 2st skärmar här på vårat köksbord. kan ta en bild på sikt och lägga upp när några fler grindar... inget nytt om flash circle men kolla

http://novelconcepts.informe.com/general-chit-chat-df6.html

 

någon mer än jag som tycker att utvecklaren är väldigt lik en känd forumprofil?

110530085145ad291652454.jpg

 

Coolt :D Fast jag vet inte vem snubben är lik :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, jag och punkrock har precis spenderat typ 30H på sjukhuset efter att ha ätit något inte alltför bra, var troligtvis en milkshake... Var nog en av dem värsta stunderna i mitt liv, mådde sjukt dåligt, och var sikk långtråkigt.. :(

 

Mindre kul blev det sen när vi skulle betala och det kostade ca 8K kr var :shock: Går det inte på försäkringen så blir jag lite less. För grejen var den att jag hade med mig mina försäkringspapper men när vi skulle sticka från sjukhuset imorse så var vi tvugna att vänta på nått godkännande från försäkringsbolaget, 5 timmar efter att dem skulle fixat godkännande och lovat flera gånger att det kommer snart så blir jag less och säger att jag inte pallar o vänta och betalar istället...

 

Nån som är insatt i försäkringsbranchen och vet om jag fortfarande har chans på försökring trots att jag inte väntade på nått godkännande?

 

Sen att man fortfarande inte mår bra och ska till singapore imorn är ju också segt som fan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni kollat upp så det inte var en parasit ni fick? Jävligt luriga. Man mår skit, känner sig svag och är trött som fan av dom. Försvinner dock av antibitotika kur.

 

Dem analyserade mitt bajs för 1K kr men jag fick ändå inget veta vad det var:? Sen så tog dem 1K kr för nått "psyktest", inte fan har jag gjort nått sånt allafall :shock:

 

Angående parasit så mår/mådde jag skit, känner/kännde mig väldigt svag men trött var jag då inte allafall då jag lyckats sova max 4H senaste 60 timmarna typ.. Men sen så fick vi bl.a med oss antibiotika hem så det löser sig isåfall då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick skit parasit i kambodja och hade det i magen i flera månader utan att veta om det. Jag började undra vad som var fel när jag verkligen inte pallade att festa och ha kul eller ha kul :P Konstig i magen i ett halvår också, illamående konstant typ. Försvann helt cirka 2 veckor efter antibiotikakur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem analyserade mitt bajs för 1K kr men jag fick ändå inget veta vad det var:? Sen så tog dem 1K kr för nått "psyktest", inte fan har jag gjort nått sånt allafall :shock:

 

Angående parasit så mår/mådde jag skit, känner/kännde mig väldigt svag men trött var jag då inte allafall då jag lyckats sova max 4H senaste 60 timmarna typ.. Men sen så fick vi bl.a med oss antibiotika hem så det löser sig isåfall då :)

Analysera bajs för 1k kr? Billigt! Hade du kommit till mig hade jag tagit 100 ggr mer ;)

Du ska sluta klaga, du är iaf. i Thailand. Vi andra är i kalla Norden och får stå ut med vinterkräksjukor och influensa. iofs kostar dom inte 8k kr...

Angående om det gäller för försäkringen så är min gissning att det gör det.

Man kan ju inte ha sina papper med sig hela tiden. Ponera då att du råkar ut för en olycka en kväll och dina papper är på hotellet. Klart försäkringsbolaget ersätter dig i efterhand. Vi får hopppas så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har blivit magsjuk i diverse skumma länder på tok för många gånger. börjar få lite rutin på hur man spyr och diarrear bäst.

 

iaf en snabbguide.

 

när du märker att du mår illa och är mätt samtidigt och rapar matlukt så leta upp apotek direkt.

 

köp antibiotika, imodium, anti vomit, bakteriedödare och elektrolyt.

 

så fort du spyr så spy upp allt du bara kan. pressa lite extra, så behöver man inte spy lika många gånger. sedan fort som fan i med anti vomit. orka spy upp medicinen man äter senare.... sedan käka bakteriadödande. börjar du bli lös i magen så diarrea ut allt du kan, sedan käka imodium. bättre att inte skita på en vecka än att diarrea när man spyr. börjar du bli febrig etc så ät lite extra antibiotika. sedan så ät inget på typ 12h. elektrolyt och maträtter typ "yoghurt och banan" är det som gäller.

 

en gång när jag gjorde detta fick jag magsår. så kan ju vara bra att köpa magsårsmedicin också. :mrgreen:

 

en väl genomför kur så är man människa igen redan nästa dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har blivit magsjuk i diverse skumma länder på tok för många gånger. börjar få lite rutin på hur man spyr och diarrear bäst.

 

iaf en snabbguide.

 

när du märker att du mår illa och är mätt samtidigt och rapar matlukt så leta upp apotek direkt.

 

köp antibiotika, imodium, anti vomit, bakteriedödare och elektrolyt.

 

så fort du spyr så spy upp allt du bara kan. pressa lite extra, så behöver man inte spy lika många gånger. sedan fort som fan i med anti vomit. orka spy upp medicinen man äter senare.... sedan käka bakteriadödande. börjar du bli lös i magen så diarrea ut allt du kan, sedan käka imodium. bättre att inte skita på en vecka än att diarrea när man spyr. börjar du bli febrig etc så ät lite extra antibiotika. sedan så ät inget på typ 12h. elektrolyt och maträtter typ "yoghurt och banan" är det som gäller.

 

en gång när jag gjorde detta fick jag magsår. så kan ju vara bra att köpa magsårsmedicin också. :mrgreen:

 

en väl genomför kur så är man människa igen redan nästa dag.

 

Riktigt schysst! :D Jag hoppas att det aldrig kommer att hända igen men när/om så vet jag vad jag ska jö :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant samtalsämne:lol:, jag blev magsjuk på Bali trots att jag var den ende i sällskapet som vaccinerat mig mot turist diarée. Blev typ dödligt sjuk, hallucinerade och svettades i två dygn, men tog 1 mån innan jag var helt återställd i magen. VÄrsta jag råkat ut för.

 

Kom en läkare till hotell rummet. Betalade 1k kr men fick tillbaka av försäkringsbolaget. Det går på din hemförsäkring. Köpte du din flybilljett på kort ingår även reseförsäkring som du då får ut av ditt kort företag (visa, master ec..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...