Gå till innehåll

benknackan, 2007, HSNL @ UB


benknackan

Recommended Posts

Oakwood var nöten för onlinegrind, men den senaste tiden som jag bodde där så var nätet relativt segt och instabilt jämfört med hur det var i början... funkar väl oftast att grinda, men det är inte så stabilt som det en gång var tyvärr... Förhoppningsvis har dom väl fixat det tills i höst.

 

Taxi är nöten kvällstid, dvs när man ska ut på nattklubb runt 21 eller senare, under och strax efter arbetstider, tidig morgon, lunch, osv är trafiken gräslig så då är det skytrain som gäller, om man inte är alltför lat och har lite tid att döda :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 664
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-1.5k $ till ... Fortsätter bli äckel badbeatad och få äckelfloppar med secondbest händer som är starka ... eller bli utdragen ,...

 

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

benknackan: $1312

CO: $1071

Button: $891.50

SB: $143

BB: $2461.20

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is UTG with K :spade: K :heart:

benknackan raises to $35, CO calls, 3 folds.

 

Flop: J :spade: A :diamond: K :club: ($85, 2 players)

benknackan bets $60, CO raises to $130, benknackan raises to $260, CO raises to $560, benknackan raises all-in $1277, CO calls all-in $1036.

Uncalled bets: $1036 returned to CO.

 

Turn: 5 :club: ($2157, 0 player + 2 all-in - Main pot: $2157)

 

 

River: 7 :heart: ($2157, 0 player + 2 all-in - Main pot: $2157)

 

 

Results:

Final pot: $2157

benknackan shows Ks Kh

CO shows Qc Tc

_________________________________________________________________

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $619.75

UTG+1: $1488.50

CO: $1059

Button: $3020.75

benknackan: $990

BB: $1318.75

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is SB with Q :heart: A :club:

UTG raises to $35, 3 folds, benknackan raises to $115, BB folds, UTG calls.

 

Flop: K :heart: A :heart: 2 :spade: ($240, 2 players)

benknackan bets $150, UTG raises all-in $504.75, benknackan calls.

 

Turn: 9 :club: ($1249.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1249.5)

 

 

River: 3 :spade: ($1249.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1249.5)

 

 

Results:

Final pot: $1249.5

UTG shows 9d As

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen en session som gick okej jobbade ner backet till bara 1.7k typ. Inga speciella händer eller så direkt aja. Ny dag imorrn och nya tag, satsar stenhårt på att etablera mig på 5/10 $ just för tillfället. Kännts riktigt stabilt hittils i alla fall tycker jag.

 

1/6: 106

2/6: -

3/6: 716

4/6: 175

5/6: 1661

 

Tot: 2097 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 min spel -1200 $ ca. Gjorde ett så jävla dåligt spel som kostade mig 700 på rivern, och kunde ha vunnit potten på turn ... Sen tilt på att UB historyn inte var i funktion, började med att hamna trevägs all-in pre mot två 150 $ stackar. Min JJ mot AJ resp 88, låg bräda river en 8 :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kännts riktigt stabilt hittils i alla fall tycker jag.

 

Tot: 2097 $

 

:mrgreen: :mrgreen: Stabilt indeed! ;-)

 

Jag har plussat mer än dig denna månad! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Iaf just nu. Känns som att du springer om mig ganska grovt snart :-P

 

Kostar rummet i Thailand då? :roll: Får jag in gott med cash på sommarjobbet+pokern så blir det kanske NL20 grind i thailand? 8-) Eller så blir det grind hemma tillsammans med studierna.... :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: :mrgreen: Stabilt indeed! ;-)

 

Jag har plussat mer än dig denna månad! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Iaf just nu. Känns som att du springer om mig ganska grovt snart :-P

 

Kostar rummet i Thailand då? :roll: Får jag in gott med cash på sommarjobbet+pokern så blir det kanske NL20 grind i thailand? 8-) Eller så blir det grind hemma tillsammans med studierna.... :-( :-(

 

Jag pratade om 5/10 $, vilket jag är marginellt + på hittils :P men har backat rätt ut på 3/6 $ hittils typ.

 

Hehe beror på vart och hur många man är osv, men typ 200kr/natten kanske om man är tre på oakwood har ingen riktig koll som sagt :S. Och klart du ska till thailand och grinda :) Skolan kan du ta om ngt år haha :P

 

urmyrakeback: Haha joo :) Bara jag ser till och boka skiten vill säga heh, ingen som har varigt super intresserad av att hänga på en så :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i ca 2 h nu, testade lite på Fulltilt också gick helt okej. Spelade rätt bra och hittade plusset på ca 2.5k $ Hade en riktigt äckelhand, drog väl ut i ngn med men inte på samma sätt. Och hade ngra mindre potter som också var typ såna här 4 outare ai på turn... Och ett lite dåligt spel kanske aja sak samma, inte så långt från +-0 för månaden nu lol xD

 

Värsta äckelhanden:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $3./$6.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $511.30

CO: $2685.15

Button: $978.50

SB: $1270

benknackan: $726.55

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is BB with K :diamond: A :spade:

UTG folds, CO raises to $21, Button folds, SB calls, benknackan raises to $84, CO calls, SB folds.

 

Flop: Q :spade: K :spade: 9 :diamond: ($189, 2 players)

benknackan bets $144, CO calls.

 

Turn: 3 :club: ($477, 2 players)

benknackan bets $333, CO raises to $666, benknackan calls all-in $498.55.

Uncalled bets: $498.55 returned to benknackan.

 

River: J :spade: ($1474.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1474.1)

 

 

Results:

Final pot: $1474.1

CO shows Kc Td

benknackan shows Kd As

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat i 40 min nu mest 5/10 $ gick bra, men höll på att tilta sönder totalt efter jag blivit utdragen i min livs näst största pott skulle jag tro efter att jag bombat sönder bordet så ställer idiot till fi med drag och ngra andra outs och träffar bah :S Lyckades trots att jag förlorade ~3k $ potten plussa ca 1.2k $ får se om det blir mer spel inatt.

 

 

Handen som får mig att nästan tilta, enorm frustration i alla fall känner mig verkligen bestulen på 3k $ trots att jag inte är mer än 66/33 typ ...:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1455

UTG+1: $514

CO: $485

Button: $185

benknackan: $3241

BB: $2183.50

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is SB with K :club: K :spade:

UTG raises to $35, UTG+1 calls, 2 folds, benknackan raises to $150, BB folds, UTG calls, UTG+1 folds.

 

Flop: 8 :diamond: 2 :spade: 5 :spade: ($345, 2 players)

benknackan bets $270, UTG calls.

 

Turn: 6 :diamond: ($885, 2 players)

benknackan bets $660, UTG raises all-in $1035, benknackan calls.

 

River: A :spade: ($2955, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2955)

 

 

Results:

Final pot: $2955

UTG shows Ad 2d

 

 

 

1/6: 106

2/6: -

3/6: 716

4/6: 175

5/6: 1661

6/6: 2747

 

Tot: 650 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timme nu backa ca 500 $ låg ett par k $ upp ett tag men ... Fick ngra skithänder som folk syna ner med typ. AJ re-raisad pre betar hårt fram till trun ligger 9 hög bräda med färgdraget här väljer fi att pusha måste syna missar allt. Fi visar TT och sa att han trodde han skulle förlora, grejt varför pusha då pucko ?.

 

Och senare AA i höjd pott, fi är donkey flop Q8X med två hjärter fi sitter i blindsen CB syn, turn K i hjärter jag har draget fi bettar plötsligt ut nära pott. Jag raisar pott fi trycker efter ha stekt länge måste syna igen river blank fi visar K8. Äckelpoker bah, aja hur som helst jag vid håller fortfarande att det känns rättbra på 5/10 $. Är pluss för månaden som sagt nu också känns skönt, och siktar väl på att vara + på 5/10 i slutet av månaden i alla fall tycker jag. (-9k $ just nu typ) Hur som helst lite småtiltat blev jag av skiten nu ska jag i alla fall ta hand om tvätten och ta en kall jäkla dusch hah.

 

Och som sagt hör gärna av er om du är sugen på thailand i början av hösten !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 20 min nu gick fint på 5/10 $ började med att dubbla, gick segt på3/6 dåligt med CB som gick hem osv sen åker jag två äckelhänder på lite drygt 1k $ var så att jag hamnar -700 $ istället för +~3k $ ...

 

Äckelhanden som får mig att nästan sluta ngra få händer efter handen nedan, denna 87/13 % för mig att vinna ... :

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $3/$6

3 players

Converter

 

Stack sizes:

Button: $527.90

benknackan: $707

BB: $963.90

 

Pre-flop: (3 players) benknackan is SB with Q :diamond: A :spade:

Button raises to $21, benknackan raises to $69, BB calls, Button calls.

 

Flop: Q :club: 6 :club: 7 :diamond: ($207, 3 players)

benknackan bets $155, BB folds, Button raises to $310, benknackan raises all-in $638, Button calls all-in $148.9.

Uncalled bets: $179.1 returned to benknackan.

 

Turn: 9 :diamond: ($1124.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $1124.8)

 

 

River: 8 :club: ($1124.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $1124.8)

 

 

Results:

Final pot: $1124.8

Button showed 8h 8d

benknackan showed Qd As

_________________________________________________________________

Första äckelbeaten, 70/30 te mig:

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $3/$6

4 players

Converter

 

Stack sizes:

benknackan: $743.80

Button: $1524.25

SB: $367.60

BB: $229.20

 

Pre-flop: (4 players) benknackan is UTG with A :heart: A :diamond:

benknackan raises to $21, Button folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: 8 :diamond: J :diamond: Q :club: ($48, 2 players)

SB bets $6, benknackan raises to $40, SB calls.

 

Turn: 4 :club: ($128, 2 players)

SB checks, benknackan bets $100, SB raises to $200, benknackan raises to $400, SB calls all-in $306.6, benknackan calls.

 

River: J :spade: ($741.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $741.2)

 

 

Results:

Final pot: $741.2

benknackan showed Ah Ad

SB showed Jc Kc

________________________________________________________________

Cp handen som fi inte släpper och jag får nollrättvisa tebax sista handen jag spelar och slutar efter denna, 50/50 på flop, 28/72 på turn vid push ... men vafan liksom hur kan fi syna med KK ... :

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $3/$6

3 players

Converter

 

Stack sizes:

Button: $307.60

benknackan: $733

BB: $522.20

 

Pre-flop: (3 players) benknackan is SB with T :spade: K :club:

Button folds, benknackan raises to $18, BB raises to $30, benknackan calls.

 

Flop: J :club: A :club: T :club: ($60, 2 players)

benknackan checks, BB bets $60, benknackan raises to $240, BB calls.

 

Turn: 8 :heart: ($540, 2 players)

benknackan is all-in $463, BB calls all-in $252.2.

Uncalled bets: $210.8 returned to benknackan.

 

River: 4 :heart: ($1044.4, 0 player + 2 all-in - Main pot: $1044.4)

 

 

Results:

Final pot: $1044.4

benknackan showed Ts Kc

BB showed Kd Ks

 

 

1/6: 106

2/6: -

3/6: 716

4/6: 175

5/6: 1661

6/6: 2747

6/6: 780

 

Tot: 1431 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken äckel dag hittils, spela 2h nu +250 $ fick kämpa hela jävla tiden och allt gick åt helvete ... typ ... ska väl vara glad att jag hamna + ...

 

Sista handen jag spelar typ, skulle tryckt på flop istället för att fisk min raisa ... men fi var rätt aggro och ville att han skulle slå om igen men med tanke på stackdjupet så ... turn inget konstigt kanske orka rivern sen. Jag är trots allt glad att fi inte pusha turn och eller beta river ... för jag hade inte orkat foldat ...

 

34 % W@SD på FT 5/10 $ kuuul ...

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5/$10

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $0

benknackan: $2530

CO: $1282

Button: $1301

SB: $1207

BB: $3385.50

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is UTG+1 with K :spade: T :spade:

benknackan raises to $35, CO calls, 2 folds, BB calls.

 

Flop: Q :diamond: 9 :heart: J :heart: ($110, 4 players)

BB checks, benknackan bets $80, CO folds, BB raises to $231, benknackan raises to $462, BB calls.

 

Turn: 9 :club: ($1034, 3 players)

BB checks, benknackan bets $500, BB calls.

 

River: A :heart: ($2034, 3 players)

BB checks, benknackan checks.

 

Results:

Final pot: $2034

benknackan showed Ks Ts

BB showed 9s Js

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så spelade en trevlig session på drygt en timma nu, fast jag spelade min största pott ever ... och förlorade den tyvärr, aja. Gjorde ett bra spel tyckte jag i alla fall och tror fi var riktigt nära att folda stekte länge i alla fall. +2.5k $ ca på sessionen, och månaden börjar se okej ut :).

 

Fått hem laptopen också, rätt nice alltså heh :) Ett steg närmare att fixa allt inför thailand i alla fall xD

 

Har blivit rätt mycket HH på sistonde och nu blir det mer ...

 

Fi lirrar 16/8/2 typ, har re-raisat ganska mycket särskilt ur blindsen och lite extra mot just han faktiskt så tror att han kan ha lite bredare HD än vanligt särskilt med tanke på stackstorlekarna. På flop/turn känns det som han har en rätt bra hand typ JJ/QQ/AK tror inte han har bättre då skulle han nog spela annorlunda. Jag tror att han har svårt att syna med AK om jag pushar, och foldar nog de andra. Värdebet funkar nog inte checka och kanske bli utbettad känns inte heller så hett. Vad tycker ni med min spelstil vad jag vet om fi och hur spelet har vart att det är fel eller rätt att pusha ?:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1801.25

CO: $1683

Button: $1028

SB: $861.75

benknackan: $1641.50

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is BB with K :heart: J :diamond:

UTG folds, CO raises to $35, 2 folds, benknackan raises to $110, CO calls.

 

Flop: K :club: 2 :spade: 9 :diamond: ($225, 2 players)

benknackan bets $150, CO calls.

 

Turn: 3 :club: ($525, 2 players)

benknackan bets $350, CO calls.

 

River: 5 :heart: ($1225, 2 players)

benknackan is all-in $1031.5 CO ???

________________________________________________________________

Igen har jag TP med halvdan kicker, fi höjer flop jag känner lite svaghet känns bara som det. Ingen vidare koll på fi, turn betar han ut hårt igen känns fortfarande vekt, men det kan ju lik väl vara nötterna då också. Återigen vad tycker ni bra move att pusha ?. Med tanke på främst att det typ inte finns ett kort i leken som jag skulle vilja se på river mer än en som completar stegen för mig ? :

Hand #42331734-62220 at Onalaska (No Limit Hold'em)

Started at 08/Jun/07 17:45:36

 

OJ_Pimpson is at seat 0 with $1000 (sitting out).

JAGAEGERFETT is at seat 1 with $1498.75.

jjbravo is at seat 2 with $1058.

Matate is at seat 3 with $208.

benknackan is at seat 4 with $1135.

fishontilt is at seat 5 with $1212.25.

The button is at seat 3.

 

benknackan posts the small blind of $5.

fishontilt posts the big blind of $10.

 

JAGAEGERFETT: -- --

jjbravo: -- --

Matate: -- --

benknackan: :Kd::Th:

fishontilt: -- --

 

Pre-flop:

 

JAGAEGERFETT folds. jjbravo folds. Matate folds.

benknackan raises to $30. fishontilt calls.

 

Flop (board: :Qs::9h::Kh:):

 

benknackan bets $45. fishontilt raises to $195.

benknackan calls.

 

Turn (board: :Qs::9h::Kh::7c:):

 

benknackan checks. fishontilt bets $300. benknackan

goes all-in for $910. fishontilt ???

 

 

1/6: 106

2/6: -

3/6: 716

4/6: 175

5/6: 1661

6/6: 2747

7/6: 780

8/6: 2114

 

Tot: 3545 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön nattsession lol. Började rätt stabilt men backa ändå lite, sen smäller jag av push med 1.5k $ stacken mot en större stack som re-raisat pre och jag synat med QJs, och träffa J pushar efter fi CB:ar i hopp om att han har AK men om han har KK+ så har jag ändå outs. Är väl ganska bra tänkt men nu är det en nit jävel som jag gjorde så mot, tror inte han trebettar AK så mycket lol så han syna med AA som höll up aja. Spelat min största och näst största under 24 h förlorat båda xD.

 

Så då låg man -2k $ ca. Grindar på och på och på blir småutdragen i små potter osv. Sen pang dubblar på alla fyra borden typ och lite mer därtill måste det blivit dryga inköp var de på de flesta borden heh xD. Upp till +2.7k $ :D

 

Var riktigt skönt låg och grinda och var -1k $ och ville dubbla up på ett bord så man fick sluta + heh, blev ganska mycket :P Skönt med 5/10 $ när det inte svänger FÖR MYCKET heh ... Nu ska jag sova ngra timmar i alla fall ... Gnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om denna grabbar, ingen direkt read på fi verkar lite fiskig och ganska rejält aggro mer än mig. Känns som en bluffvänlig bräda fi kanske har samma tnakebanor, vad tror ni fi har ?:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1058.75

UTG+1: $1163.50

CO: $1575

Button: $3935.45

SB: $466.85

benknackan: $1240

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is BB with A :heart: 9 :spade:

2 folds, CO raises to $35, Button calls, SB folds, benknackan calls.

 

Flop: 9 :diamond: 4 :heart: 4 :diamond: ($110, 3 players)

benknackan checks, CO checks, Button bets $90, benknackan raises to $250, CO folds, Button raises to $950, benknackan raises all-in $1205, Button calls.

 

Turn: T :spade: ($2520, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2520)

 

 

River: J :heart: ($2520, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2520)

 

 

Results:

Final pot: $2520

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och lägg dig FFS ;)

 

Gick och la mig ju ... Spelade 30 min nu, orkar inte räkna precis men förlorade nog 2.7k $ ganska precis.Hade äckeloflyt mot 65/35/4 spelaren, först bottentvå mot hans toptvå. Sedan AA i re-raisat pott och han floppar stegen med T8o så jävla äckelsick bläh. Måste göra ngt annat ett tag nu alldeles för tiltad för att göra ngt vettigt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ break med lite forza 2 och lite mat på det tillsammans med HSP. Och så var man redo att köra igen, 90 min senare så har man plussat ca 2.7k $ på sessionen xD riktigt som en jojo. Kändes rätt stabilt hur som helst. Inga speciella händer direkt så ingen HH denna gång heller :P

 

Skulle vara trevligt om man fick ngra tankar om de händer jag postat, åtminstonde de som inte har resultatet i sig...

 

Och som sagt bara att komma igen om thailand heh, känner mig som en trasig skiva lite halvt men känns lite halvbråttom att se till att få flyget bokat i alla fall. Och pajn, lr ngn av er skriv hur länge ni hade bokat oakwood så vore det nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lirade i 30 min nu innan det blir lite käk. Avslutar dagen som blivit nästan 5 h grind ... SJUKT mycket för att vara mig lol :/ Aja en helt okej sista session börjar med att dubbla på ett bord i första handen typ i ett 40/60 läge. Spelar på flyter på bra, i slutet förlorar jag 1.2k $ ai pre QQ mot AKo. Efter det så blir ett bord tomt, tar det som slut för sessionen som blir ngra 100 $ upp.

 

1/6: 106

2/6: -

3/6: 716

4/6: 175

5/6: 1661

6/6: 2747

7/6: 780

8/6: 2114

9/6: 3837

 

Tot: 7382 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer vara på Oakwood 1 månad från 2a oktober. Ev. längre.

 

Men spelar kanske inte så stor roll för din del iof för du åker tidigare har jag fått för mig?

 

Som det ser ut nu är det ganska oklart hur länge jag blir oakwood, det enda jag vet att det blir väl det efter flighten den 4:e så på oakwood är jag 5:e sep - xx månad ... Sen eventuellt så skulle det väl kanske kunna bli en andra runda på oakwood under de dryga två månaderna jag antagligen är nere får se som sagt. Just nu är allt egentligen en enda stor röra vet faktiskt inte ett skit hur det blir i slutändan xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...