Gå till innehåll

benknackan, 2007, HSNL @ UB


benknackan

Recommended Posts

LoL, jag har personligen inte sagt att Expekt är riggat många andra har sa att den där handen var riggad :P sen att jag inte är förtjust i expekt är en annan sak men riggen får gärna vara med dig så länge du inte sitter vid samma bord som mig lol :)

 

kausti dummy for life, ta det lungt och kontrollerat :P Så kommer det funka förr eller senare, B2B = skit sen rulle krav för lägre nivåer palla NL50 behövs inte mer än 20 inköp för typ för att man ska kunna klara sig bra imho, övning ger färdighet. Kanske inte var det bästa att gå upp i nivå och testa efter att du slutat sessionen innan i halvtilt i alla fall lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 664
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade lite på hemmaplan nu... gick fint slutade +1.5k. Kommer från och med nu lägga fokus på spel NL600+ på UB med den mindre sajten bredvid med NL200+ antagligen två bord var. Köpte in mig för första gngen för ett fullt inköp på det enda NL1000 bordet jag körde nu också gick och kändes helt okej slutade väl +585 där tror ja.

 

Rullen ligger för övrigt på ca 35k $ i realiteten med cashbacken och RB från UB som kommer senare. Lite underrullad för NL1000 kan man väl säga men som sagt inte fokus på det men kommer nog bli kanske upp mot 5k händer denna månad på NL1000 skulle jag tro ska bli spännande i alla fall :)

 

edit: Det är pokerupdate@expekt.com man ska maila för att claima bonusen va ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch slutar -1.9k back på denna session ingeting ville funka ... TT mot JJ shortstack tvåpar får ett överpar och dödar handen osv osv ... men jobbigast var 2.1k potten blä

 

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1063

CO: $1206

Button: $1044

SB: $3053.25

benknackan: $1563.75

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is BB with A :club: A :spade:

UTG folds, CO raises to $35, Button raises to $120, SB folds, benknackan calls, CO folds.

 

Flop: 2 :spade: 4 :spade: 5 :club: ($280, 2 players)

benknackan checks, Button bets $240, benknackan raises to $750, Button raises all-in $924, benknackan calls.

 

Turn: Q :diamond: ($2128, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2128)

 

 

River: K :heart: ($2128, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2128)

 

 

Results:

Final pot: $2128

Button shows Kd Ks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch slutar -1.9k back på denna session ingeting ville funka ... TT mot JJ shortstack tvåpar får ett överpar och dödar handen osv osv ... men jobbigast var 2.1k potten blä

 

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1063

CO: $1206

Button: $1044

SB: $3053.25

benknackan: $1563.75

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is BB with A :club: A :spade:

UTG folds, CO raises to $35, Button raises to $120, SB folds, benknackan calls, CO folds.

 

Flop: 2 :spade: 4 :spade: 5 :club: ($280, 2 players)

benknackan checks, Button bets $240, benknackan raises to $750, Button raises all-in $924, benknackan calls.

 

Turn: Q :diamond: ($2128, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2128)

 

 

River: K :heart: ($2128, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2128)

 

 

Results:

Final pot: $2128

Button shows Kd Ks

 

Dåligt spel imho :mrgreen:

 

Det är Gudarna som hämnas sen du lurade av mig 170 euro igår :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla äckelspel ... får inte vinna ngn 70/30+ för tillfället och i bästa fall vinna 1/5 30/70+ ... :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $971.95

benknackan: $2110

Button: $1214.20

SB: $1097.50

BB: $1043

 

Pre-flop: (5 players) benknackan is CO with T :heart: 9 :heart:

UTG raises to $35, benknackan calls, 2 folds, BB calls.

 

Flop: Q :heart: J :diamond: K :heart: ($110, 3 players)

BB checks, UTG bets $110, benknackan raises to $330, BB folds, UTG raises all-in $936.95, benknackan calls.

 

Turn: K :spade: ($1983.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1983.9)

 

 

River: 3 :diamond: ($1983.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1983.9)

 

 

Results:

Final pot: $1983.9

UTG shows Qc Qs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch fyfan vilken riktig trökig skitdag på borden, varenda CB har blivit synat höjt eller check syna för att ta det på senare gator ... vet inte hur många ggr jag blivit trebettad heller utan att kunna svara suck sen dessa jäkla utdragningar tur att jag fick vinna en all-in pot på NL1000 i alla fall den jag inte var favorit på ... lol var inte så mycket till dog dock färg + en inside drag ... de jag förlorat har ju vart betydligt värre aja. Rekorddag ida då fast åt fel håll denna dagen var väl väntat i och för sig särskilt om jag nu kliver upp och kör NL1000 en del, för övrigt blire väl ner på NL400/NL600 tills bonusen på expekt är utbetald åtminstonde men troligtsvis tills det flyter på bättre imho.

 

1/4: 2790

2/4: 2435

3/4: 1006

4/4: 2361

 

Tot: 1859

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lirar UB va? Hur tycker du spelet är där?

 

Jo visst spelar jag Ub, och trivs hur bra som helst där. Hmm ja vad ska jag säga det finns enligt min mening "lagom" med fisk inte för mycket inte för lite, t.ex nu när jag spelade hade en spelare 50/15/2 i stats typ på 5/10 liksom vilket imho inte borde vara ett bra tillväga sätt tycker jag. Det är väl ganska gott om preflop raisar och en del re-raise inte alltid KK+ men för det mesta. Halvaggressivt men finns en del väldigt passiva spelare också. Men ja typ som sagt tycker det är en lagom blandning, inte snortajt som Prima/B2B och inte hur löst som helst vet inte riktigt vad jag ska jämföra med här men gissar att t.ex Party är en hel del lösare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svängt ganska rejält idag ... spelade vid 6 tiden drygt i tio min och droppa kanske 2.3k .. jobbigt spelade lite halvkasst i alla fall ett inköp på NL600 som jag borde kunnat undvika, hur som helst små pissed ser jag att det är forumturnering ikväll, reggar mig kopplar av med lite StarGate SG-1 ... och när den startar kör jag upp lite CG bredvid ngt bord utav varje NL400-NL1000 började riktigt segt ... låg lite back på alla hitta lillplusset på alla efter ett tag, sen gick 600 bordet riktigt fint drygt dubbla, och NL1000 bordet låg man och grinda stadigt på sen började bordet bryta lite smått blev trevägsspel då hade jag typ 1.6k efter att haft flyt och fint spel lämnar jag med 3.4k :) så typ 3.4k upp den sessionen lite drygt :)

 

Pf turneringen började sick med att man blev utdragen i en mindre pott med 22 mot 24 på 246 brädan ... sedan dess har det vart tight lir lustiga är att jag settat nästan varenda PP lol, ligger vid average nu får se vad som händer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ja vad ska man säga tog massa potter obehindrat direkt efter typ och träffade fint låg i ledning ett tag ... kom till slut 7:a efter att jag stackat av halva stacken med 55 mot 66 på 663 floppen lol, och sluta med att man dega in med 88 mot AA men var trött då orka. :P

 

1/4: 2790

2/4: 2435

3/4: 1006

4/4: 2361

5/4: 3199

 

Tot: 5057

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka spamma min DB för det :P Ligger +1k hittils idag, går fortfarande rätt tungt på NL1000, trordet är en kombination av urkassa floppar och lite annorlunda spel lite aggressivare gör lite för mycke CB och lite sånt tror jag ska försöka finjustera det aja fin start på dagen ändå hittils :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry men nu blir spam av HH :P ... spelmässigt så hitta jag enfin session, men tok utdragen på NL1000 förutom en pott ... sen spela jag ngra klantigt också men men vet det. just nu i alla fall +3.2k $

 

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1118.25

UTG+1: $359.25

CO: $970

Button: $1081.75

benknackan: $1144

BB: $836.25

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is SB with T :club: A :spade:

UTG folds, UTG+1 raises to $35, CO folds, Button calls, benknackan calls, BB folds.

 

Flop: A :heart: T :diamond: 2 :club: ($115, 3 players)

benknackan checks, UTG+1 bets $115, Button folds, benknackan calls.

 

Turn: 9 :heart: ($345, 2 players)

benknackan checks, UTG+1 is all-in $209.25, benknackan calls.

 

River: J :heart: ($763.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $763.5)

 

 

Results:

Final pot: $763.5

UTG+1 shows Ac Js

_____________________________________________________________

back to back med förra, halvtiltat minst sagt, men kortföljden är ju minst sagt komisk eller vad ska man säga ... :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $760.50

UTG+1: $970

CO: $1046.75

benknackan: $784.75

SB: $826.25

BB: $1118.25

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is Button with J :diamond: Q :diamond:

UTG calls, UTG+1 raises to $45, CO folds, benknackan calls, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: 5 :diamond: 2 :club: Q :heart: ($150, 3 players)

UTG checks, UTG+1 bets $150, benknackan raises to $300, UTG folds, UTG+1 raises all-in $925, benknackan calls all-in $739.75.

Uncalled bets: $739.75 returned to benknackan.

 

Turn: J :club: ($1375, 0 player + 2 all-in - Main pot: $2000)

 

 

River: K :heart: ($1375, 0 player + 2 all-in - Main pot: $2000)

 

 

Results:

Final pot: $1375

UTG+1 shows Qc Kc

benknackan shows Jd Qd

_______________________________________________________________

Sånt här är också kul .... :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

3 players

Converter

 

Stack sizes:

Button: $208

SB: $1142

benknackan: $1936.75

 

Pre-flop: (3 players) benknackan is BB with 9 :heart: A :heart:

Button calls, SB calls, benknackan raises to $40, Button calls, SB folds.

 

Flop: 5 :club: 2 :diamond: J :heart: ($90, 2 players)

benknackan bets $50, Button raises all-in $168, benknackan calls.

 

Turn: 4 :club: ($426, 1 player + 1 all-in - Main pot: $426)

 

 

River: 3 :club: ($426, 1 player + 1 all-in - Main pot: $426)

 

 

Results:

Final pot: $426

Button shows Kc 6c

_______________________________________________________________

Precis som detta:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

3 players

Converter

 

Stack sizes:

Button: $262

SB: $1496

benknackan: $1511.75

 

Pre-flop: (3 players) benknackan is BB with 9 :heart: 9 :club:

Button calls, SB folds, SB folds, benknackan raises to $35, Button calls.

 

Flop: 5 :diamond: 6 :heart: 3 :spade: ($75, 2 players)

benknackan bets $40, Button raises to $195, benknackan raises to $390, Button calls all-in $227.

Uncalled bets: $227 returned to Button.

 

Turn: 9 :spade: ($887, 1 player + 1 all-in - Main pot: $887)

 

 

River: 2 :diamond: ($887, 1 player + 1 all-in - Main pot: $887)

 

 

Results:

Final pot: $887

benknackan shows 9h 9c

Button shows 7c 8h

________________________________________________________________

Och detta, nog för att split är troligast men ... :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $762

UTG+1: $2445

CO: $2011.50

Button: $250

benknackan: $1586.50

BB: $1560

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is SB with A :club: 5 :club:

UTG folds, UTG+1 raises to $35, CO folds, Button calls, benknackan calls, BB folds.

 

Flop: K :diamond: 2 :spade: A :diamond: ($115, 3 players)

benknackan bets $60, UTG+1 folds, Button raises all-in $215, benknackan calls.

 

Turn: 4 :heart: ($545, 1 player + 1 all-in - Main pot: $545)

 

 

River: T :diamond: ($545, 1 player + 1 all-in - Main pot: $545)

 

 

Results:

Final pot: $545

Button shows As 4s

________________________________________________________________

Och ngt som faktiskt var kul, rekordpott :D :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

benknackan: $1480.50

UTG+1: $1652

CO: $762

Button: $2547

SB: $1740

BB: $417

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is UTG with J :club: Q :heart:

benknackan raises to $35, UTG+1 calls, 2 folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: K :club: 9 :spade: T :diamond: ($115, 3 players)

SB checks, benknackan bets $65, UTG+1 calls, SB folds.

 

Turn: 6 :spade: ($245, 2 players)

benknackan bets $150, UTG+1 raises to $300, benknackan raises to $1100, UTG+1 raises all-in $1552, benknackan calls all-in $1380.5.

Uncalled bets: $1380.5 returned to benknackan.

 

River: 2 :spade: ($2897, 0 player + 2 all-in - Main pot: $3349)

 

 

Results:

Final pot: $2897

UTG+1 shows Kh Ah

benknackan shows Jc Qh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju för fan inte SANT!

 

Vad i helvete skulle jag till Ub o göra! Horriggade jävla fittsite! Sen jag reggade mig igår har jag råkat ut för följande:

 

Nästnötkåk vs str8flush 1k$

AK hög stege mot runner runner Kåk 1k$

AK stege mot AT triss som träffar K för split 1k$

AA vs T2s reraise pre, drar färg turn 400$

AA vs T3 all in flopp, turn 3, river 3

 

och den senaste:

 

AQ reraise pre, bet flopp som är Q hög, bet turn som är T, han går all in river som är 8 och han sitter med T8!!!!!!!!!!!!!!

 

 

MASSIV JÄVLA TILT.

 

Ursäkta. Var bara tvungen att skriva av mig någonstans hur flytten till UB gått. Lämpligtvis här där jag bestämde mig för att testa på skiten :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara riggat ibland kan man tycka ja även om jag inte tror på rigg ... -1k på drygt 30 min, på total äckelpotter tur att jag vann en 2.5k pott i alla fall annars hade det vart riktig hård tilt humör på mig nu är jag bara pissed på UB som (ja jag tror inte på rigg) riggar NL1000 totalt för mig... Jag har haft så äckliga utdragningar så det är löjligt hittils tror jag gått all-in i 1.5k+ potter som favorit alla utom en typ, (vilken jag råka vinna) men har förlorat typ alla andra.

 

Ja vad ska man säga riktigt fin känsla här att trycka mot fi med 16/13/2 i stats visste att de var rätt i magen hjärnan streta emot att pusha ,... men vafan väntar sig fi visst han får riktigt fina odds men hur ofta tror han att jag pushar AQ+ typ för att han ska ta den synen egentligen riktigt illamående vid showdown ... instasyna gjorde han också juh typ blir så jävla lack:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1559

Button: $508

benknackan: $1145

BB: $1000

 

Pre-flop: (4 players) benknackan is SB with A :club: K :club:

UTG raises to $35, Button calls, benknackan raises to $150, BB folds, UTG raises to $530, Button folds, benknackan raises all-in $1145, UTG calls.

 

Flop: T :club: 6 :spade: 8 :heart: ($2335, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2335)

 

 

Turn: 4 :spade: ($2335, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2335)

 

 

River: 4 :club: ($2335, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2335)

 

 

Results:

Final pot: $2335

benknackan shows Ac Kc

UTG shows 8s Js

_______________________________________________________________

Nästa då, hoppas få syn med pushen här fi verkade stark, snabb syn floppen är ju okej om fi inte har KK men man kan alltid hoppas på färgen ... turn river och igen illamående, vad ska man slå här ? vid showdown då man ser fi har dragit runner runner för stegen vilket inte gör en gladare direkt ... :

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1721.50

UTG+1: $1057

benknackan: $830

Button: $1205.75

SB: $990

BB: $605.70

 

Pre-flop: (6 players) benknackan is CO with A :club: A :diamond:

2 folds, benknackan raises to $35, Button raises to $120, 2 folds, benknackan raises all-in $830, Button calls.

 

Flop: 9 :club: 8 :club: K :club: ($1675, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1675)

 

 

Turn: Q :heart: ($1675, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1675)

 

 

River: T :diamond: ($1675, 1 player + 1 all-in - Main pot: $1675)

 

 

Results:

Final pot: $1675

benknackan shows Ac Ad

Button shows Js Jc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riggat var ordet.. (jag tror inte heller på rigg), enda jag tycker är kackigt spelade är QJ'n som du pushar med samt AK'n, resten wp gg fu(rigg).

 

JQ var helt klart semi tiltat vet att den är illa spelad, AKs tycker jag det är grymt lirat av mig med tråkigt utfall även om jag bara är 60/40 typ men som sagt han borde folda sånt även med de odds han fick imho, eller rättare sagt handen bör hålla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollat upp de där lite bättre, 2/3 ggr ska jag vinna den där AKs mot J8 all-in pre, till och med bättre odds än KK mot AK ... som jag för övrigt bustade nyss, men fin session hade lite flyt på mina drag så slutar +2.5k $ har vänt till svagt + för dagen hittils då lite tråkigt dock eftersom sessionen lätt kunat ha slutat 4k+ $ men men glad ändå får jag väl va :)

 

Lite klonk är de väl men men har svårt att se lägg på den ändå imho:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $5./$10.

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1355.50

benknackan: $3130.60

SB: $657.50

BB: $1102

 

Pre-flop: (4 players) benknackan is Button with A :heart: J :heart:

UTG raises to $35, benknackan calls, 2 folds.

 

Flop: K :diamond: T :heart: 6 :heart: ($85, 2 players)

UTG bets $65, benknackan raises to $280, UTG raises to $830, benknackan raises to $2660, UTG calls all-in $1320.5.

Uncalled bets: $509.5 returned to benknackan.

 

Turn: 2 :club: ($2724, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2724)

 

 

River: 9 :heart: ($2724, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2724)

 

 

Results:

Final pot: $2724

benknackan shows Ah Jh

UTG shows 6s 6c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ohh my... what happend?!?!?!? För 1 år sedan hade jag en note där jag kallade dig överaggro fisk, följt dig sedan 0.1/0.2!!! funkade det tillslut eller en good run över det vanliga? nu får du allt förklara vad du ändrat i ditt spel??

 

Hmm jadu, överaggro har jag vart länge och kommer fortsätta tendera mot det, men på ett bättre sätt är väl mitt bästa vapen i spelet fortfarande. Däremot är det väl mer kontrollerat nu för tiden osv, fisk är jag också fortfarande :P i alla fall just för tillfället men kan spela tight också men inte alls lika kul juh, pga av dessa två faktorerna har jag enorma swings. Visst det har vart en lång väg hit. Och tror det är en mognad i spelet främst som har uppkommit. Sedan visst första halvan av mars var en duktigt fin goodrun med avg 1k $ om dagen på NL200-NL400 främst. Sedan dess har det svängt som vanligt men har fortfarande ganska fina resultat att vissa upp ändå tycker jag. Och ärligt talat så har jag inte haft ngn rejäl goodrun egentligen innan inte som den var då i alla fall.

 

Hur som helst spelade lite precis, 5 min och 50 händer senare är jag -2k $ ... fick riktigt fina kort men hur äckliga brädor som helst, slutar med att man floppar top två mot färdig stege efter att man höjt pre och floppen kommer JT8 ... sitter fi på Q9 kul ... blä ... meh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...