Gå till innehåll

99 på CO med en miniraise


Recommended Posts

Jag har ingen read på tjommen.

Finns det något annat än push eller fold?

Syn och fold om man missar floppen?

Reraise, hur mkt i så fall?

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t75/t150

7 players

Converter

 

 

Stack sizes:

UTG: t1315

UTG+1: t1500

MP1: t2005

Hero: t2100

Button: t3115

SB: t2360

BB: t1105

 

 

Pre-flop: (7 players) Hero is CO with 9♣ 9♦

2 folds, MP1 raises to t300, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen ingen jättefold IMHO, även om jag nog vill lägga mig här oftare än vad jag gör...

 

Om du inte lägger dig, hur spelar du då? Syn, reraise eller push?

 

Såna här situationer tycker jag är bland det svåraste, när man har dryga 10BB och en "mellanhand". Måste lära mig detta....

Förresten, om alla foldat fram till oss, hur spelar vi samma hand då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte lägger dig, hur spelar du då? Syn, reraise eller push?

 

Såna här situationer tycker jag är bland det svåraste, när man har dryga 10BB och en "mellanhand". Måste lära mig detta....

Förresten, om alla foldat fram till oss, hur spelar vi samma hand då?

 

Push isf. Något annat än push/fold finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ni spelat ett antal händer så bör du veta om han har spelat många eller bara någon. Men du säger ingen read, innebär det att han inte visat någon hand eller inte spelat nått att prata om?

Med tanke på att ni är 7 och 2 har lagt sig och i princip sitter han då i sen mellanpossition på ett fullt bord, så öppnar det för möjligheten att han försöker stjäla mörkarna med Ax, KQ, QJ eller kanske till och med J10.

Skulle nog prova en återhöjning till 450 för att markera en stark hand. Skulle han sedan ställa in så får man ta ett nytt beslut. Om han inte har ett monster kommer han troligen, om han inte är aggresiv, att passa på floppen om han inte träffar och då kan du ta nytt beslut för hur du ska göra utifrån hur floppen ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ni spelat ett antal händer så bör du veta om han har spelat många eller bara någon. Men du säger ingen read, innebär det att han inte visat någon hand eller inte spelat nått att prata om?

Med tanke på att ni är 7 och 2 har lagt sig och i princip sitter han då i sen mellanpossition på ett fullt bord, så öppnar det för möjligheten att han försöker stjäla mörkarna med Ax, KQ, QJ eller kanske till och med J10.

Skulle nog prova en återhöjning till 450 för att markera en stark hand. Skulle han sedan ställa in så får man ta ett nytt beslut. Om han inte har ett monster kommer han troligen, om han inte är aggresiv, att passa på floppen om han inte träffar och då kan du ta nytt beslut för hur du ska göra utifrån hur floppen ser ut.

 

Menar du att höja TILL 750. Openraisaren sa ju 300. Hur som helst så känns det iskallt.

 

Först in är 375 bra, inte 400 som eury säger. Push känns väl okey det med antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att höja TILL 750. Openraisaren sa ju 300. Hur som helst så känns det iskallt.

 

Först in är 375 bra, inte 400 som eury säger. Push känns väl okey det med antar jag.

 

 

Otydlig info av mig:oops: . Ber om ursäkt för det.

Menar (gör tjurarna i Småland, säger frugan:lol: ) att reraisa till 450 dvs raisa ytterligare 150. Allt klart å tydligt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otydlig info av mig:oops: . Ber om ursäkt för det.

Menar (gör tjurarna i Småland, säger frugan:lol: ) att reraisa till 450 dvs raisa ytterligare 150. Allt klart å tydligt nu?

 

Superminiraise alltså :) Känns som att vi inte får ut något av det överhuduvdtaget. Det jag vill ha när jag spelar den här handen är FE, och även om den är liten vid push så finns det iaf, det gör det absolut inte om du miniraisar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superminiraise alltså :) Känns som att vi inte får ut något av det överhuduvdtaget. Det jag vill ha när jag spelar den här handen är FE, och även om den är liten vid push så finns det iaf, det gör det absolut inte om du miniraisar :)

 

En motivation motiverar svar.

Först så är jag inte klar över vad FE står för men tror det är info, eller?

Det vi får ut av en miniraise är att om han försökt stjäla så antingen lägger han sig eller synar och om han rereraisar eller ställer in så får vi ju ta ett nytt beslut då, eller hur. Genom att bara lägga in 450 så har vi inte bundit oss till att spela handen hela vägen utan kan dra oss ur både vid en AI preflopp eller på flopp.

Men som så många genier tvistar om ägget å hönan så borde det här problemet oxå kunna tvistas om i oändlighet. Det stora problemet är att det trots att det spelats ett antal händer vid bordet inte finns någon read på spelaren. Det borde finnas någon info om tidigare antalet spelade händer ev uppvisade händer etc för att kunna enas i frågan, tycker jag. Jag utgår från att han e som majoriteten vid SnG-borden, medelös:lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ingen egen åsikt alltså. Håller med föregående talare e ju enkelt å smidigt.

Tja, efterföljande går också rätt bra som synes. ;) Nej, men ärligt talat, Conspiracy har förklarat det bra och det finns 3453453 andra som kan göra det också, och jag orkar helt enkelt inte. Det är bara riktigt, riktigt dåligt att minihöja för info och initiativ. Speciellt i en SnG med grunda stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som fler händer som fi har höjer han för värde snarare än bara stjäla här, om man säger så. Därför kan han mkt väl tänkas pusha mot pytteraise och det mår våran hand inte alls bra mot.

 

FE står fö för Fold Equity vilket betyder att han har värde i att vika en del av sin HD. Någon annan kanske kan förklara begreppet bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, efterföljande går också rätt bra som synes. ;) Nej, men ärligt talat, Conspiracy har förklarat det bra och det finns 3453453 andra som kan göra det också, och jag orkar helt enkelt inte. Det är bara riktigt, riktigt dåligt att minihöja för info och initiativ. Speciellt i en SnG med grunda stackar.

 

Ok, ville inte vara otrevlig men tycker man bör bemöta inlägg med motiveringar och blev lite írriterad över din "överlägsenhet". Inget illa menat. Har haft en riktigt dålig dag på jobbet och överreagerade lite. Ber om ursäkt.

 

Men står fortfarande för förklaringen i mitt andra inlägg om varför miniraise tillbaka. Anledningen är att det simmar omkring en väldigt massa fiskar i SnG och jag har fått ut mest på den typen av spel.

Kanske en tillfällighet eller "den okunniges okunnighet" som fungerar.:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som fler händer som fi har höjer han för värde snarare än bara stjäla här, om man säger så. Därför kan han mkt väl tänkas pusha mot pytteraise och det mår våran hand inte alls bra mot.

 

FE står fö för Fold Equity vilket betyder att han har värde i att vika en del av sin HD. Någon annan kanske kan förklara begreppet bättre?

 

Det behövs inte Fold Equity borde jag ha förstått och vet vad det är, men som tidigare sagts, dålig dag på jobbet. Tackar för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ville inte vara otrevlig men tycker man bör bemöta inlägg med motiveringar och blev lite írriterad över din "överlägsenhet". Inget illa menat. Har haft en riktigt dålig dag på jobbet och överreagerade lite. Ber om ursäkt.

Ja, re-sorry på den, har ungefär samma anledning som du. ;) Kolla in poster av Myssion, Conspiracy och Eurythmech (bland andra, finns många), så kommer du lära dig jättemycket om SnG-spel, för det finns lite att lära. No offence!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...