Gå till innehåll

J triss med J9

Recommended Posts

Kan inte sluta fundera på hur jag borde spelat denna handen. Spelet är ganska löst preflop. Draghettos är lös överlag och Javanut har varit lugn under den tid jag sett honom spela. Har även själv varit ganska lugn och inte gjort något galet som visats.

Seat 1: vanwilder11 ($104.85 in chips)

Seat 2: draghettos ($248.90 in chips)

Seat 3: bloodndef ($197 in chips)

Seat 4: thatpfunk ($432.45 in chips)

Seat 5: Javanut ($193 in chips)

Seat 6: meltic ($204.35 in chips)

Javanut: posts small blind $1

meltic: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to meltic [Jd 9h]

vanwilder11: folds

draghettos: raises $4 to $6

bloodndef: folds

thatpfunk: folds

Javanut: calls $5

meltic: calls $4

*** FLOP *** [Js Jh 6h]

Javanut: checks

meltic: checks

draghettos: bets $10

Javanut: raises $15 to $25

... hur hade ni agerat här.

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att draghettos sitter med ett överpar. För Javanut finns det ett par tänkbara händer. Ett överpar, men det tror jag knappast. Sitter troligast med en knekt också, vem har då högsta kickern av er. Eller både en knekt och en sexa. Sista alternativet är par i sexor på hand.

Jag tycker du skall trycka på, draghettos lär följa med, med sitt överpar. Mot Javanut slår du fler händer än vad han slår din, och han följer nog med på en satsning. Jag hade nog bara synat deras höjningar efter floppen. Du sitter med en så bra hand så du behöver (och kan knappast) köpa ut någon av dom. Samt att dom lär även fortsättningsvis bygga potten åt dig.

På turn och river är det bara att hoppas på en till nia eller eventuellt ytterligare en knekt. Men om ett överkort kommer blir det svårare, då kan du stå mot en högre triss.

check och syn på turn, check och reraise på river.

Länk till kommentar

Ja, det är väl lite vekt att lägga den på floppen eller? Jag vet att allting börjar med valet att spela J9 som starthand men det är ju det man får ta. Jag synade, draghettos la sig och på turn med dam checkade Javanut fram till mig. Jag betade då $25. Hur hade ni gjort, jag ville ju fortfarande straffa färgdraget. Denna gången la sig fi men kände ändå att jag inte spelat denna handen rätt. Hacka lite på mig och säg till om det finns ett spel med mer ev+. tack.

Länk till kommentar

• 1 month later...

Jag tycker du skall trycka på, draghettos lär följa med, med sitt överpar. Mot Javanut slår du fler händer än vad han slår din, och han följer nog med på en satsning. Jag hade nog bara synat deras höjningar

check och syn på turn, check och reraise på river.

Är jävligt skeptisk till att Draghettos föjler med efter dubbla omslag med till exempel AA.

Länk till kommentar