Meltic Postad 19 Januari , 2007 Rapport Share Postad 19 Januari , 2007 Kan inte sluta fundera på hur jag borde spelat denna handen. Spelet är ganska löst preflop. Draghettos är lös överlag och Javanut har varit lugn under den tid jag sett honom spela. Har även själv varit ganska lugn och inte gjort något galet som visats. Seat 1: vanwilder11 ($104.85 in chips) Seat 2: draghettos ($248.90 in chips) Seat 3: bloodndef ($197 in chips) Seat 4: thatpfunk ($432.45 in chips) Seat 5: Javanut ($193 in chips) Seat 6: meltic ($204.35 in chips) Javanut: posts small blind $1 meltic: posts big blind $2 *** HOLE CARDS *** Dealt to meltic [Jd 9h] vanwilder11: folds draghettos: raises $4 to $6 bloodndef: folds thatpfunk: folds Javanut: calls $5 meltic: calls $4 *** FLOP *** [Js Jh 6h] Javanut: checks meltic: checks draghettos: bets $10 Javanut: raises $15 to $25 ... hur hade ni agerat här. tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aspelin Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Fold pre. 7 dagar i veckan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Meltic Postad 20 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Tänkte skriva ut att jag inte ville ha några svar om preflop då det handlade om mitt beslut på flopp. Tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kjell-fr Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Kan tänka mig att draghettos sitter med ett överpar. För Javanut finns det ett par tänkbara händer. Ett överpar, men det tror jag knappast. Sitter troligast med en knekt också, vem har då högsta kickern av er. Eller både en knekt och en sexa. Sista alternativet är par i sexor på hand. Jag tycker du skall trycka på, draghettos lär följa med, med sitt överpar. Mot Javanut slår du fler händer än vad han slår din, och han följer nog med på en satsning. Jag hade nog bara synat deras höjningar efter floppen. Du sitter med en så bra hand så du behöver (och kan knappast) köpa ut någon av dom. Samt att dom lär även fortsättningsvis bygga potten åt dig. På turn och river är det bara att hoppas på en till nia eller eventuellt ytterligare en knekt. Men om ett överkort kommer blir det svårare, då kan du stå mot en högre triss. check och syn på turn, check och reraise på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Syna flop och omvärdera turn. Överväg starkt att folda om Javanut skjuter hårt på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Meltic Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Tack för svaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duddis Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Syna flop och omvärdera turn. Överväg starkt att folda om Javanut skjuter hårt på turn. Jepps, håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Meltic Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Ja, det är väl lite vekt att lägga den på floppen eller? Jag vet att allting börjar med valet att spela J9 som starthand men det är ju det man får ta. Jag synade, draghettos la sig och på turn med dam checkade Javanut fram till mig. Jag betade då $25. Hur hade ni gjort, jag ville ju fortfarande straffa färgdraget. Denna gången la sig fi men kände ändå att jag inte spelat denna handen rätt. Hacka lite på mig och säg till om det finns ett spel med mer ev+. tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 20 Mars , 2007 Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 Jag tycker du skall trycka på, draghettos lär följa med, med sitt överpar. Mot Javanut slår du fler händer än vad han slår din, och han följer nog med på en satsning. Jag hade nog bara synat deras höjningar check och syn på turn, check och reraise på river. Är jävligt skeptisk till att Draghettos föjler med efter dubbla omslag med till exempel AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 20 Mars , 2007 Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 Fold pre, led flopp. Som spelat, syn och se vad som händer på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts