Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Max Cady: Detta är vad jag tyckte om spelet med 44.

-Jösses sicken mess du ställt till med:) Jag skulle aldrig raisat preflop med 44 ur position. Gå all-in lr completa blindsen.

-Väldigt små antydningar om att jag tyckte spelet med p4 var bra med andra ord.

-Mitt andra inlägg var bara en redogörelse på hur och varför jag skulle spelat handen postF om jag spelat handen som HERO preflop.

Postad
Mmmmm...om han betar halvpott.

Men förklara din teori om varför han oftare ställer mot en bet än betar efter en check.

Det har jag alldrig sagt.

Jag tror att han betar hur vi än gör där. Därför är det bättre att lägga en liten bet och låta honom ställa in först, istället för att ge honom valet att folda en sämre hand, och syna med en bättre.

Det här känns välldig logiskt för mig, men det kanske är helt fel.

Postad
Om vi tror att vi leder, och även tror att han tänkar göra ett försök på potten. Måste det väll vara bättre att göra en vek cb och locka honom att pusha helt tom.

Varför vill du får en all in situation finns ju knappt en hand som han kan ha som du är stor favorit emot.

Postad
Jag tror att han betar hur vi än gör där. Därför är det bättre att lägga en liten bet och låta honom ställa in först, istället för att ge honom valet att folda en sämre hand, och syna med en bättre.

Intressant, men jag vill nog ändå att han ska folda här då han har åtminstone 33% chans o dra ut oss med 2 överkort mot våra p4 och med tanke på de 500 i potten så har han väl odds om han vet vad vi har.

Så c/r all-in håller jag fast vid.

Går han dock all-in direkt så kan man nog folda här. Visst vi leder säkert men utan foldequity plus att vi trots allt bara lagt in 200 i det skedet så får det bli en fold, men ingen självklar. Vi får väl se de 200 som ett lån till synstationen.

Postad

Hmmm... Den här handen gav ganska många reaktioner:-)

Conspiracy har helt rätt, i 19/20 completar jag handen pf och spelar för set. Nu var jag lite sur på FI och tyckte jag skulle sno lite av hans marker, så jag raisade. jag insåg mitt misstag direkt efter jag tryckt på knappen, inte särskilt stor chans att en kille men sådana stats lägger någon pf... DOH!

Sedan till pf-spelet. Det konstiga med alla kommentarer som skrivits är att ingen kommenterar att det faktiskt är en drömflopp för Hero. Fi synar pf med i stort sett 70% av sin HD här. Chansen att han träffat den floppen måste vara en på... ett ganska stor siffra:-P

Ok, om vi då tror att vi leder, hur stor risk är det att vi blir utdragen i handen? Med anytwo har han väl typ 35% att dra ut mig. Min read var att om jag bettar ett standard CB så kommer han försöka bluffa. Spelet blev alltså allin och han foldade. Hade han träffat floppen hade jag varit ute ja.

MacDaddy: Egentligen är det väl egalt för en HH att veta om jag är en vinnande spelare eller inte. Mina stats för SNG kan du kolla på Sharkscope, mitt username på Stars är TheHox. Jag är inte helt kass iaf 8-)

Postad
Det har jag alldrig sagt.

Det här känns välldig logiskt för mig, men det kanske är helt fel.

Ja, det är helt fel.

Det är helt barockt att anta att han kommer göra spelen lika ofta.

Postad
Varför vill du får en all in situation finns ju knappt en hand som han kan ha som du är stor favorit emot.

Du har rätt. Vill väll nästan att han foldar trots att det tar emot att ställa in allt och tvinga honom att ta rätt beslut.

Postad
Hmmm... Den här handen gav ganska många reaktioner:-)

Conspiracy har helt rätt, i 19/20 completar jag handen pf och spelar för set. Nu var jag lite sur på FI och tyckte jag skulle sno lite av hans marker, så jag raisade. jag insåg mitt misstag direkt efter jag tryckt på knappen, inte särskilt stor chans att en kille men sådana stats lägger någon pf... DOH!

Sedan till pf-spelet. Det konstiga med alla kommentarer som skrivits är att ingen kommenterar att det faktiskt är en drömflopp för Hero. Fi synar pf med i stort sett 70% av sin HD här. Chansen att han träffat den floppen måste vara en på... ett ganska stor siffra:-P

Ok, om vi då tror att vi leder, hur stor risk är det att vi blir utdragen i handen? Med anytwo har han väl typ 35% att dra ut mig. Min read var att om jag bettar ett standard CB så kommer han försöka bluffa. Spelet blev alltså allin och han foldade. Hade han träffat floppen hade jag varit ute ja.

MacDaddy: Egentligen är det väl egalt för en HH att veta om jag är en vinnande spelare eller inte. Mina stats för SNG kan du kolla på Sharkscope, mitt username på Stars är TheHox. Jag är inte helt kass iaf 8-)

70%? Han spelar 48% av sina händer öht...

Jag tog top 40% och plockade sedan bort några av dom allra starkaste händerna och landade på ca 36% av händerna, mot vilka vi mår så här:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 41.559% 40.50% 01.06% 158778 4149.00 { 4d4h }

Hand 1: 58.441% 57.38% 01.06% 224964 4149.00 { AA, 66-44, A9s-A2s, K2s+, Q4s+, J6s+, T7s+, 97s+, 87s, AQo, ATo-A2o, K6o+, Q8o+, J8o+, T8o+ }

Postad
70%? Han spelar 48% av sina händer öht...

Jag tog top 40% och plockade sedan bort några av dom allra starkaste händerna och landade på ca 36% av händerna, mot vilka vi mår så här:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 41.559% 40.50% 01.06% 158778 4149.00 { 4d4h }

Hand 1: 58.441% 57.38% 01.06% 224964 4149.00 { AA, 66-44, A9s-A2s, K2s+, Q4s+, J6s+, T7s+, 97s+, 87s, AQo, ATo-A2o, K6o+, Q8o+, J8o+, T8o+ }

Ja, 48% öht. Nu har han perfekt pos och han har redan limpat i potten innan min raise och fiskar har en fet tendens att syna i sådana fall. Jag gissar på ca 70%. I HDn som du föreslår ovan så är det ju så att han foldar alla HD som inte träffar, t.ex. alla K, alla J osv, vilket ger oss ett högre värde än ovan.

Jag ställde för att INTE få syn. Ska jag ge upp floppen trots att den faktiskt är så bra som man kan hoppas på? Spelar jag fiskigt postflopp?

Postad

Alltså...70% kan jag aldrig tänka mig, men visst.

Du har visat styrka och möter nånting...du lär väl ha 55-60% på flop eller nåt, så det är inte nåt drömläge precis.

Openställ tror jag inte är bra spel, då får du ju inget bluffvärde från honom.

Postad
Alltså...70% kan jag aldrig tänka mig, men visst.

Du har visat styrka och möter nånting...du lär väl ha 55-60% på flop eller nåt, så det är inte nåt drömläge precis.

Openställ tror jag inte är bra spel, då får du ju inget bluffvärde från honom.

Varför vill man ha bluffvärde på floppen? Oavsett bet kommer fi alltid att bli commitad och tvingad till syn om han inte är sämst.

Då vi leder, leder vi aldrig speciellt stort och när vi ligger efter är vi i princip döda.

Potten är redan tillräckligt stor i förhållande till vår stack.

Postad

Hmmm... Ja, 70% är nog att ta i afterall...

Orsaken till att jag postade handen var lite för att "testa" mitt resonemang höll. Vi spelar mot en FI som bluffar gärna och mycket. Vi har en hand som inte tål någon form av bluffar alls, eftersom vi endast vinner mot 35% mot alla bluffar och drar dött mot icke-bluffar. Jag tänkte bara kolla om ni såg samma problem som jag - dvs att det inte fanns något värde i att checka ned handen. Mitt resonemang är att antingen ställer man den floppen (som jag fortfarande hävdar är en kanonflopp för oss) och tar bort allt bluffvärde eller också ger man upp handen. Och för mig känns det helt fel att ge upp en hand sådan hand när man vet att FI synar med typ anytwo och den floppen kommer. Intressant att ingen föreslagit allin på flop som jag spelat, jag faktiskt nöjd med spelet...

Postad
Varför vill man ha bluffvärde på floppen? Oavsett bet kommer fi alltid att bli commitad och tvingad till syn om han inte är sämst.

Då vi leder, leder vi aldrig speciellt stort och när vi ligger efter är vi i princip döda.

Potten är redan tillräckligt stor i förhållande till vår stack.

Att skydda vår stack är rimligt, samtidigt ska vi komma ihåg att fi ÄR sämst.