Gå till innehåll

Bannad från Everest!


RiverKlonk

Recommended Posts

Tycker det verkar som att Everest hanterar det här helt rätt och tycker även att din man inte ska få en andra chans.

Om både han och hans bror kan gå i god för att det är deras konton och dom bara ville göra en överföring som utfördes på fel sätt. Då tycker iaf jag man borde kunna få en andra chans. Väldig skillnad om man spelat på samma bord mot andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma lösenord på två eller tre konton och "små överföringar" i klienten är ju att bryta mot grundregler. Det är den säkerhet vi vill ha där vi spelar. Sorry men det finns ingen ursäkt eller andra chans som jag ser det.

 

Det är väl iof inte sant, vi vill inte att dom ska spara lösenordshelvetena i KLARTEXT eller något som är i närheten av klartext.

Det ska inte gå att jämföra lösenord om dom är sparade på ett säkert sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl iof inte sant, vi vill inte att dom ska spara lösenordshelvetena i KLARTEXT eller något som är i närheten av klartext.

Det ska inte gå att jämföra lösenord om dom är sparade på ett säkert sätt!

 

Kryptering av lösenord som ger en checksumma, och sedan jämföra checksummorna, är tillräckligt. Olika lösenord KAN ge samma checksumma, men chansen är väldigt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ja, jag hade samma lösenord som min man, men förstår inte vad som är så märkvärdigt med det? Det är väl inte emot reglerna, eller?

 

Och om överförningen, precis som cOP säger, så var det ju inte direkt så att dem tog fördel och spelade tillsammans mot andra spelare på Everest, utan det var mer en överförning på kanske 10-15 dollar? Tycker det är lite löjligt att Everest inte kan ge än en andra chans och säga till att något sånt absolut inte får ske igen och om det sker igen så tycker jag det är rätt att stänga av han/hon. Kanske bara jag som tänker så, kanske jag är helt ute och cyklar, men hur som helst, så tycker jag det är fel av Everest att stänga av mitt konto, som inte har gjort någonting fel alls. Jaja!

 

är något svårt att tro på din berättelse att de skulle ha stängt av någons konto för chipsdumpning med sammanlagt 15 dollars värde...

Kunde inte din man bara ha gett brorsan en hundring nästa gång de möttes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte gå att jämföra lösenord om dom är sparade på ett säkert sätt!

Kan hålla med om att jag blev förvånad över att de ser lösenorden själva... Men som sagt kanske en nödvändig säkerhetsåtgärd eller att de är krypterade på nåt sätt?

 

Och om överförningen, precis som cOP säger, så var det ju inte direkt så att dem tog fördel och spelade tillsammans mot andra spelare på Everest, utan det var mer en överförning på kanske 10-15 dollar?

Överföring som överföring hur ska de annars kunna hålla koll på vad som är kollusion eller inte? Det står i reglerna och jag tycker det är bra att de verkar ha ett fungerande säkerhetssystem. Visst är det "oskyldigt" som du beskriver det, men regler och gränser har ett syfte som jag tror de flesta spelare uppskattar.

 

Hoppas i alla fall att de inser att det inte var ont uppsåt och återöppnar ditt konto. Annars får ni väl byta sajt och lära av erfarenheten... Handlar det om mycket pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alltid ber vi spelare som har specifika frågor angående sitt spelarkonto att de vänder sig till spelarsupporten.

 

Av säkerhetsskäl ber i vissa fall spelare att verifiera sitt spelarkonto för att säkerställa spelarens identitet. Verifiering av spelarkonton ska normalt sett inte ta mer än 1-2 affärsdagar. Dröjsmål i dessa fall beror oftast på att spelare inte har skickat in alla de dokument som efterfrågats.

 

Collusion är inte tillåtet på Everest Poker. Spelare som ägnar sig åt detta stängs av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker det är otroligt dåligt att dem stänger av mitt konto utan någon riktig anledning

 

Men det var ju ett jävla tjat. En chipdump (sen är det skit samma hur stort beloppet är, 10 dollar eller 1000 dollar), innebär en säkerhetsrisk för en site, eftersom det är ett klassiskt tecken på stulna kreditkort som töms. Man kan ju tycka att det är inte så farligt hit och dit, men hur ska siten kunna veta om det rör sig om att tömma ett kort eller att låna pengar av sin bror (varför man nu ska behöva ha en pokersite av alla ställen för att låna pengar). Så, därför låser man kontot och utreder vad som har hänt.

 

Om din man/hans bror tycker det känns jobbigt så skulle de nog tycka att det var jobbigare om deras kort blev stulna och länsade på detta sätt.

 

Så, eftersom din mans konto innebär en säkerhetsrisk, så innebär även ditt konto en säkerhetsrisk, och jag kan lova dig att de har betydligt mer sofistikerade sätt att upptäcka länkar mellan konton än att lösenorden råkar vara lika. Tyvärr figurerar det så pass mycket fraud i branschen att mottot "hellre fälla än fria" är mer än berättigat. Ska siten ta chansen att även du gör en chipdump? Hur vet de att det inte är samma person som har öppnat bägge kontona?

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som jag nämnde tidigare så drabbade det inte några andra spelare, allt var ju för att dem skulle överföra en LITEN (10-15$) summa pengar.

 

Spelar väl ingen roll hur stor eller liten summan är, det är ju emot de regler som är uppsatta så det är bara att hålla sig till de stadgar som gäller. Sen förstår jag inte varför det skulle vara så smart att föra över denna summa över pokerkonton, det tar ju max en dag att föra över via internet bankkonto till bankkonto eller att gå in direkt på en bank. Och det bara en sekund hand från hand irl. Tycker det är bra att Everest gjorde som de gjorde det betyder ju att dem har kontroll.

 

Sen kan man ju disskutera din avstänging i detta, vilket säkert kommer att lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...