Gå till innehåll

NLT200FR - KK på äcklig bräda


Recommended Posts

Hej! Hand från NLT200FR på Bodog. Inga stats eller sånt på nån i handen. Jag sitter på 100bb, FI på ca 80.

 

UTG bettar 4, UTG+1 och MP synar. Jag raisar till 21 från knappen. MP synar.

 

Floppen kommer upp: QsJh8c. FI checkar, jag bettar 45. Fi synar.

 

Turnen kommer upp: 9h. Fi checkar, hero??

 

Potten är redan stor och jag är inte sugen på att ge något frikort. Bör jag göra ett rejält bet här eller? Har han en 10 är jag ju ganska körd, vilket jag också är mot många andra händer t.ex. tvåpar osv. Så frågan är: checka och hoppas på en billig river eller betta och gå hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog checkat bakom här. Med tanke på att han synade en minirasie och din rejäla raise preflop hade jag satt honom på ett högt par vilka alla slår dig. Mest logiskt är väl slowspelade AA. QQ JJ TT borde han väl raisat med?

AKh är den enda hand jag kan tänka mig att han spelar i detta läget som du slår.

Men det är väldigt svårt utan någon som helst read eller info. Antagligen därför ingen orkat svara.

Som du säger hoppas på en billig river. Jag vet inte hur mycket jag hade varit villigt att syna. 45 kanske.

Tycker du sköter dig perfekt så långt.

 

Bakgrund. TAG, nästan för passiv grindare på NL 25. Så jag vet inte vad detta är värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade ställt in degen, finns inte så många händer han skulle våga slowplaya på den där floppen? QJ skulle han reraise med om han inte är riktigt korkad, QQ JJ likaså. ser att han förmodligen fisksynade din reriase PF med KJ KQ QJ eller ett stegdrag vilket man får leva med. tycker då jag. optimalt spel vore nog att ställa in i alla fall i mina ögon. JT är enda handen jag kan se att han spelat som har dig. har han nu mot förmodan QJ lr andra 2 par så finns ju även chansen att han lägger när du är aggresiv. som sagt JT turnad stege är enda jag kan se att han spelade sådär som du är slagen av. T0 möjligt eftersom också ifs, men verkar ändå orimligt att han synade med den PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade ställt in degen, finns inte så många händer han skulle våga slowplaya på den där floppen? QJ skulle han reraise med om han inte är riktigt korkad, QQ JJ likaså. ser att han förmodligen fisksynade din reriase PF med KJ KQ QJ eller ett stegdrag vilket man får leva med. tycker då jag. optimalt spel vore nog att ställa in i alla fall i mina ögon. JT är enda handen jag kan se att han spelat som har dig. har han nu mot förmodan QJ lr andra 2 par så finns ju även chansen att han lägger när du är aggresiv. som sagt JT floppade stege är enda jag kan se att han spealde sådär som du är slagen av.

 

Du läste honom helt korrekt! :) Han hade JT och klonkade alltså stegen på turn, jag ställde rakt av efter hans check och han blixtsynade givetvis. Nåja wp åt han eller nåt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...