krambanan Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Ingen direkt read på Fi då jag ganska nyligen satte mig vid bordet. Full Tilt Poker $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Ring Game 5 Players http://www.legopoker.com/hh UTG: $1.90 CO: $11.40 Hero (BTN): $9.80 SB: $3.8 BB: $3.60 Preflop: Kd Jd ($0.1, 5 players) BB folds, UTG folds, CO calls $0.10, Hero raises to $0.40, SB folds, CO calls $0.30 Flop: Qd 3h 6d ($0.9, 2 players) CO bets $0.90, Hero raises to $1.80, CO calls $0.90 Turn: Qd 3h 6d [5d] ($4.5, 2 players) CO checks, Hero bets $3, CO calls $3 River: Qd 3h 6d 5d [8c] ($10.5, 2 players) CO bets $1, Hero raises all in to $4.60 Vad tycker ni om spelet preflop? på floppen? Ibland känner jag att jag överspelar med tanke på nivån. Känner själv att miniraisa på floppen kanske var lite fegt. Vilka händer kan han ha? Min första tanke var AQ eller 33 eller 66. Men med 33 och 66 borde han väl raisat tillbaka på floppen? QQ känns inte aktuellt då han limpat först. Detta är min första HH så varsågod att såga mig. Citera
stalmannen Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Ingen direkt read på Fi då jag ganska nyligen satte mig vid bordet. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.05/$0.10 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :kd :jd 2 folds, CO calls, Hero raises to $0.4, BB folds, CO calls. Flop: :qd :3h :6d ($0.95, 3 players) CO bets $0.9, Hero raises to $1.8, CO calls. Turn: :5d ($4.55, 3 players) CO checks, Hero bets $3, CO calls. River: :8c ($10.55, 3 players) CO bets $1, Hero raises all-in $4.6. Vad tycker ni om spelet preflop? på floppen? Ibland känner jag att jag överspelar med tanke på nivån. Känner själv att miniraisa på floppen kanske var lite fegt. Vilka händer kan han ha? Min första tanke var AQ eller 33 eller 66. Men med 33 och 66 borde han väl raisat tillbaka på floppen? QQ känns inte aktuellt då han limpat först. Detta är min första HH så varsågod att såga mig. Bra spelat. Fisken på den där nivån kan inte poker alls.... Citera
eurythmech Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Det enda som jag tycker är lite konstigt är väl flopspelet med så liten raise. Citera
krambanan Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Yeah. Har haft grym otur ett par dagar så jag var lite feg. Vad hade varit lämplig raise? 3xhans bet? Citera
eurythmech Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 gillar syn bättre, men ska du höja...så ja, höj mer Citera
Jerico Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Om du misstänker att fi är en total fisk finns det inte så mycket poäng i att raisa floppen. Syna tills du träffar och sen betta för värde. Fi kan ha exakt vad som helst här, valfri dam (Q7o, QTo etc) är väl mest troligt. Citera
DrRoland Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Ser fint ut. Nh Om han folda på rivern så har han spelat väldigt mysko. Citera
bananuz Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tycker den var bra spelad rakt igenom. Gillar även ofta miniraise på flop där för att få ett gratiskort och för att inte avslöja för mycket om min hand om den sitter. Citera
EAK Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tycker den var bra spelad rakt igenom. Gillar även ofta miniraise på flop där för att få ett gratiskort och för att inte avslöja för mycket om min hand om den sitter. Miniraisen i position på floppen är 8 gånger av 10 just ett drag, antingen färgdrag eller stegdrag. Så hur kan du påstå att det inte avslöjar något om din hand? Många dåliga spelare minraisar med drag i position på floppen. Som sagt det är bara dåligt då det säger för mycket om din hand. Ett bättre spel är att syna eller raisa ordentligt. Preflop, bra. Flop, syn eller en bättre raise. Turn, bra. River, bra. Citera
Myssion Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Hade höjt till $0.5 preflop, men det är ju en pyttedetalj... (4xbb+1xbb/limpare som standard). Miniräjsen på floppen är ingen höjdare, men i övrigt bra. Citera
bananuz Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Miniraisen i position på floppen är 8 gånger av 10 just ett drag, antingen färgdrag eller stegdrag. Så hur kan du påstå att det inte avslöjar något om din hand? Tycker väl iofs att dragen oftare synar på denna nivå. Och att en miniraise kan sakta ner satsande från en i nuläget bättre hand, som toppar-mellanpar. Citera
Myssion Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Det råder iofs ingen motsättningen mellan att dragen oftast synar och at miniraisen 8 av 10ggr är ett drag. Citera
bananuz Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Det råder iofs ingen motsättningen mellan att dragen oftast synar och at miniraisen 8 av 10ggr är ett drag. Iofs inte. Men min erfarenhet på den här nivån är att en syn skriker "drag" för fi och att han ofta höjer bettandet med sitt toppar-mellanpar och sätter oss i en sits där vi inte får odds att syna. Citera
krambanan Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Ser fint ut.Nh Om han folda på rivern så har han spelat väldigt mysko. Det var just det han gjorde, folda på river alltså. Mia81 raises to $4.60, and is all in Troy McClane has 15 seconds left to act Troy McClane folds Uncalled bet of $3.60 returned to Mia81 Citera
krambanan Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Måste bara säga att miniraisa är absolut inte mitt standardspel med flushdrag därför jag ville ha lite input. Oftast om jag har pos. callar/foldar jag beroende på odds osv. Har jag även 2 överkort kan jag raisa ibland. Om jag i detta fallet hade raisat 3xhans bet på floppen hade jag väl varit comitted även om jag inte träffat turn? Citera
krambanan Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Hade höjt till $0.5 preflop, men det är ju en pyttedetalj... (4xbb+1xbb/limpare som standard). Jag brukar höja 3bb + 1bb limpare som standard. Ibland mer, aldrig mindre. Citera
Myssion Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Syftet med att höja är nästan alltid att skapa en HU-pott, höj den summa som skapar detta. Ju lösare fi är, desto mer kan du höja för värde. Jag hade t.ex. haft 5xbb+1xbb/limpare som standard på NL10, och justerat beroende på vilka och hur många som sitter bakom, vilka som har limpat etc. (+0.5-1xbb/limpare egentligen, beroende på motståndare etc) Citera
mgps Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 alltså hans bett på rivern skriker ju stoppbett. som sagt syna eller raisa mer på floppen. eftersom de inte gillar att folda men älska ratt betala av hade jag nog synat flopp bara. rätt spelat senare.' Citera
Recommended Posts