mikaela Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Satt på svenska spel, texas holdem NL 0.50/1. Gått ganska bra ikväll, då händer detta: Kl. 22:36:01 får jag en straightflush, har spader 9 på hand. Brädan: [10s, Kns, 3k, Ds, 8s] Härligt tyckte jag och var stolt, ingen hög vinst tyvärr. Kl. 23:34:49 får jag en till! Har nu spader 8 och 10 på hand. Brädan: [2k, 7s, 6s, 6h, 9s] Vad är sannolikheten för detta? Dessutom nästan liknande hand. Citera
eurythmech Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Ja alltså...det är ganska meningslöst att diskutera sannolikheter, så varför inte slänga ur sig några siffror? Citera
kisscool Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 fått 2 på 11 min på partypoker ^^ iofs inte samma bord men.. har ej kvar prints tyvärr.. men har en fin print när det ligger royalstraightflush på bordet Citera
mikaela Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 fått 2 på 11 min på partypoker ^^ iofs inte samma bord men.. har ej kvar prints tyvärr.. men har en fin print när det ligger royalstraightflush på bordet Jag satt vid samma bord bägge gångerna. 5-personersbord, varav 3 av de andra "upplevde" bägge straightflusharna. Citera
Gummo Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Ja alltså...det är ganska meningslöst att diskutera sannolikheter, så varför inte slänga ur sig några siffror? Antagligen för att man undrar och är nyfiken. Citera
Hjort Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken. Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över. Citera
Ängeln17 Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Vad är sannolikheten för detta? Dessutom nästan liknande hand. Sannolikheten är så liten att det är osannolikt och om det är osannolikt så kan det inte ha hänt för då hade det varit sant och det va ju osannolikt, precis som Harrisburg i USA. Citat av Tage Danielsson:lol: Med andra ord har det verkligen hänt eller.....? Citera
mikaela Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken. Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över. Jag skrev inte att jag var upphetsad. Upphetsad är jag inte vid pokerbordet... Citera
mikaela Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Sannolikheten är så liten att det är osannolikt och om det är osannolikt så kan det inte ha hänt för då hade det varit sant och det va ju osannolikt, precis som Harrisburg i USA. Citat av Tage Danielsson:lol: Med anra ord har det verkligen hänt eller.....? Lol! Jag är säker på att det hänt! (straightflusharna alltså) Citera
ibmachine Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tja, grattis. Det är sånt som händer. Att du tycker det är anmärkningsvärt har att göra med din hjärnas förmåga till efterhandskonstruktion och inte leken. Eftersom man inte får något extra när ett fyrtal står jämfört med när ett par står så är det väl lite tveksamt om det är något att vara så där väldigt upphetsad över. Hehe.... Måste bara fråga... Har du många vänner i riktiga livet? Citera
Ängeln17 Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Lol! Jag är säker på att det hänt! (straightflusharna alltså) Hur säker då? Sannolikheten är ju sååå liten att det är osannolikt! och så vidar..... Och vad upphettsad anbelangar så kan man bli det vid bordet, köksbordet alltså . Men du. Kul och grattis och sug åt dig för nu kommer det att ta tid innan du får en igen. Färgstegen alltså För sannolikheten ..... osv. Citera
beachalban Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Vad i handen alternativt händerna är det vi ska analysera? Citera
zuupah Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Satt på svenska spel, texas holdem NL 0.50/1. Gått ganska bra ikväll, då händer detta: Kl. 22:36:01 får jag en straightflush, har spader 9 på hand. Brädan: [10s, Kns, 3k, Ds, 8s] Härligt tyckte jag och var stolt, ingen hög vinst tyvärr. Kl. 23:34:49 får jag en till! Har nu spader 8 och 10 på hand. Brädan: [2k, 7s, 6s, 6h, 9s] Har fått två Royal Straight Flush, båda hjärter, på samma tid som du, en timme... inget bra betalt på någon av dem. Det var på Party Poker. Citera
toompa84 Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Känns fruktansvärt orättvist tycker jag.. Själv har jag nu spelat THE seriöst i 2 år och aldrig (!) fått en straight flush/Royal. Kör för tillfället 4 bord i taget när jag nöter så nog fasiken borde väl spjuveln straight flush ha dykt upp för mig med.. Men grattis till dig då Citera
Hakflem Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Jag vinner hellre en normalstor pott med ess hög än en liten pot med straight flush. Sådeså. Citera
tamtaram Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Grattis! Bry dig inte om alla tråkmånsar som går in i en resultattråd och gnäller. Om inte detta gör dig exalterad, vad är det då? Citera
Juggler Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Jag flyttade tråden från handanalysdelen. Citera
Broccoli Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Givet att det nu hände så känns det väldigt sannolikt att det faktiskt också hände. Men att det skulle hända innan det hände var sannolikt extremt osannolikt. Grattis hur som helst Citera
kfluffie Postad 8 Mars , 2007 Rapport Postad 8 Mars , 2007 Har fått två Royal Straight Flush, båda hjärter, på samma tid som du, en timme... inget bra betalt på någon av dem. Det var på Party Poker. Till ursprungsskaparen: Allt om str8 flush: http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=523 Till zuupah: Allt om Royals: http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=486 Till Juggler: Jag låser tråden! Citera
Recommended Posts