Gå till innehåll

Är mina siffror helt fel på SH NL100


pepe82

Recommended Posts

Jag sitter och funderar lite över mina PO statistik och jämfört mot andra vinnande spelare på min nivå SH NL100 (ca 9k händer) och sett några värden som skiljer sig lite.

 

Flop seen ca 37 % -är detta högt på SH

Preflop raise ca 6 % .känns som jag limpar lite för mycket.

Showdown ca 10 % -Denna är nästan dubbel så än hos vissa andra.

 

Nu så kan man ha olika vinnande stilar i SH men är dessa siffror sjuka och vad har ni för värden på SH finns mycket på FT men inte på SH.

 

När jag spelar försöker jag anpassa min spelstil efter bordet men dessa siffror stämmer rätt så bra i stora hela. Väljer oftast bord med stora snittpotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du limpar aldeles för mycket tycker jag. Försök raisa nästan alltid när du är först in och du vill spela potten. 37% preeflopseen är också för mycket tycker jag, försöka tighta till dig lite. Dina siffror kan jämföras med mina tex, har omkring 13 i Preeflopraise och endast 20% i preeflopseen. Kommer till shodowns ungefär 4.5% av händerna.

Nu säger jag inte att min spelstil är optimal på något sätt men du måste börja raisa mer och limpa mindre. Sen att du kommer till mycket shodowns kanske beror att du inte är särskilt aggresiv, glöm inte CB:s etc. hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla det var det jag misstänkte att jag var lite losse passiv samt synstation. :lol:

 

Jo då jag är lite vinnande ca 3-4 bb/100 händer över ca 75k händer. Min styrka har väl legat i postflop spelet där jag är mycket mer aggresiv. CB gör jag ca 50 % av gånger.

 

En liten tanke jag spelar oftast på aggresiva bord med hög pottstorlek. Där jag gärna limpar/synar med vissa händer som pocketpar och SC, 1 gap osv för att träffa och stacka fi, kan detta motivera lite mer åt losse passiva hållet?

 

Men jag ska försöka styra upp mina siffror nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det väl ganska primärt att ta hänsyn till hur resten av bordet spelar!

 

Att säga att exakt 22% VPIP är "rätt" är ju helt uppåt väggarna. Det beror ju en hel och hållet på hur motståndet spelar!

 

(Men visst, de flesta sajter tenderar att dra åt samma håll, så inom vissa ramar kan du ju ha en siffra som mål)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop seen som jag skrev är alla gånger jag ser floppen även från blindsen. Men min vpip är också väldigt hög. Kan nån vänlig själ berätta exakt vpip (volume put $ in pot)är bra för?

 

Spela lite idag och fick ner och upp siffrorna i de intervallen som det rekommenderades. Nu ska jag försöka hålla det samt aggresionen, men det är svårare i slutet av sessionen, några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en vinnande spelare på nl100 så finns ingen egentlig anledning att fippla med spelstilen. Passivitet funkar utmärkt på låga nivåer tack vare det dåliga motståndet som tycker att postfloppspel innebär att man trycker på "bet pot"-knappen på varje gata. Vill du utveckla dig, ha lite roligare eller gå upp i nivå bör du jobba på aggressionen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats är helt åt helvete för shorthanded, lär dig att spela en stil med 18-22 VP$IP och ca 17-19 PFR. Den stil du nu spelar är otroligt lätt att utnyttja av bra spelare som raisar dina limps i position och sen stjäl potten från dig på floppen varenda gång tills du blir frustrerad nog att spela tillbaka och då foldar de, om de inte träffat, då tar de din stack istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats är helt åt helvete för shorthanded, lär dig att spela en stil med 18-22 VP$IP och ca 17-19 PFR.

 

Cirka 17-19? Är det inte väldigt precist? Jag går tillbaka till mitt tidigare statement och säger: "Förändra ditt spel efter hur bordet spelar!". Är det fullt av passiva folk så kanske det är möjligt att limpa in fler PP från tidig position t.ex. Att strikt sätta upp att det är 18-22% som gäller är enligt mig ganska tokigt. Visst, därikring kommer du att spela enbart bra händer, vilket gör det lättare att spela händerna... men frågan är om du maximerar värde på alla typer av bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...