Uppenberg Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Dear XXX, With regard to your query, please note that the Bank Wire option will no longer be available in local currencies for Sweden (SEK) due to technical difficulties. We apologize for the inconvenience caused to you. The funds have been added back into your account. Fick detta från pay-pro, snälla säg att detta bara är tillfälligt! Istället för en 2$ avgift får man nu betala 10$ istället sen tillkommer ju bankens avgifter! Citera
cOP Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Uttag till visa kostar $1, bankens växling tillkommer dock där också. Citera
PartyPoker Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Mailade Pay-Pro och det kommer tyvärr att vara så ett tag framöver. Men de jobbar på att ordna det! Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera
Rush_Of_Joy Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Va!? Hur skall jag då få ut mina pengar den här månaden? Har en viss räkning att betala i slutet av månaden. Har inte Visa (kör MasterCard) och NETeller har jag inte kunnat använda på 2 veckor pga värdelös support. Citera
mike82 Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Mailade Pay-Pro och det kommer tyvärr att vara så ett tag framöver. Men de jobbar på att ordna det! Med bästa hälsningar, PartyPoker Du har ingen aning om hur lång tid det tar innan man kan ta ut SEK genom bank wire igen? Citera
PartyPoker Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 Nej, jag vet inte alls hur lång tid det kommer att ta tyvärr. Ja, det är beklagligt att det kostar USD10 att göra ett bankuttag, men jag är inte med riktigt i vad ni menar med att bankens avgifter tillkommer? Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera
Uppenberg Postad 20 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2007 banken växlar till SEK från $ Citera
PartyPoker Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 Ja, det stämmer. Och då får man pengarna enligt den kurs de tillämpar vilket oftast inte är den optimala. Då är jag med i matchen igen. Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera
daNteMan Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 PartyPoker, jag har ett problem angående cashout som jag skickat PM till dig med info om. Skulle du vilja titta på det? Dan Citera
daNteMan Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag menar han som heter "PartyPoker" och vad jag har förstått är representat för siten här på pf.nu. Citera
Uppenberg Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag menar han som heter "PartyPoker" och vad jag har förstått är representat för siten här på pf.nu. joo det är han. Sorry såg fel trodde det var Partypoker som skrev det. Citera
Champion Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag gjorde utag med BankWire den 13/1 med SEK men fick tillbaka de på kontot eftersom de inte kunne göra det i just SEK. SEK stod då i 7,15. Dagen efter gjorde jag ett nytt försök i USD och idag fick jag pengarna på mitt konto i Sverige, kursen blev 7,01. Citera
olalun Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Ska göra ett ganska stort uttag från partypoker. Jag har tidigare använt mig av bank wire pga bättre växlingskurs än t.ex VISA. Vad gäller nu med de nya läget? Någon som vet vilket alternativ som ger bäst valutakurs ,VISA vs bank wire(inklusive alla avgifter)? Litar ju inte på exchange rate-listan som finns på pp:s sida, då den inte är den slutgiltiga kursen... MVH Citera
delphikid Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 jag gjorde ett litet uttag på $150 från party förra veckan för att testa hur det skulle funka nu när man inte längre kan ta ut stålar i SEK. för det första tar de ju numera en avgift på $10, för det andra tog bank of new york en avgift på $5.96 för att skicka betalningen till min bank (vet ej om detta är en fast summa eller om de tar procent av totala beloppet, kanske PartyPoker-snubben kan svara på detta?). för det tredje fick jag 6.94 i växlingskurs av min bank vilket låg cirka 6 öre under den aktuella växlingskursen och till sist tog banken ett kurtage på 30 SEK vilket gjorde att jag fick in ca 900 SEK på kontot eller en växlingskurs på exakt 6.00 SEK / $1!!!! självklart blir kursen betydligt bättre om man gör ett stort uttag (beror också som sagt på om bank of new yorks avdrag är en fast summa eller en procent av totala beloppet) men det här är ändå hutlöst i förhållande till vad man fick ut i kurs från partypoker tidigare, en kurs som alltid verkligen låg i nivå med eller över den aktuella kursen (xe.com). t ex har party alltid för mig gett ca 15 öre mer per dollar än neteller. är bara att hoppas att party tar förnuftet till fånga och återinför uttag till SEK genom sidan annars blir det att sluta göra bankwires från party. Citera
Othello Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Så, för att summera enl delphikids inlägg: Lite grovt kostar det 142 kronor per uttag ($10+$6+30 SEK, 70+42+30), samt att man per 1000 dollar förlorar ~$8.5 pga sämre växlingskurs (~60 kronor). Eller har jag räknat fel/missat något (sitter på jobbet och pratar i telefon samtidigt som jag skriver detta..)? Citera
FraXioN Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Så, för att summera enl delphikids inlägg: Lite grovt kostar det 142 kronor per uttag ($10+$6+30 SEK, 70+42+30), samt att man per 1000 dollar förlorar ~$8.5 pga sämre växlingskurs (~60 kronor). Eller har jag räknat fel/missat något (sitter på jobbet och pratar i telefon samtidigt som jag skriver detta..)? Vad ens egen bank tar för avgift är ju olika beroende på bank. Förr tog iaf swedbank 60 kr vid bankwire uttag. Citera
y0 Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Moneybookers känns som hetaste sättet att ta ut nu mao? Citera
delphikid Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 har aldrig tagit ut från moneybookers, bara använt föra att föra pengar mellan olika konton. vad får man i regel för kurs hos moneybookers för bankwire-cashout? är den bättre än netellers som alltid ligger ca 10 öre under aktuell kurs enligt min erfarenhet. Citera
FraXioN Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Man kan väl fortfarande ta ut till visa? Eller? Citera
Santa_Bege Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 En korkad fråga, är det möjligt att komma runt problemet genom att skaffa bankkonto i en bank ligger i samma land som siten? Koppla på ett visa-kort på det och den årliga kostnaden borde inte vara så hög. Fast det är klart, det blir ju utlandsuttag när man plockar ut det i bankomaten. Måste finnas något krux med detta, annars borde man ju hört om det. Det var inget... :-/ Citera
olalun Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Man kan väl fortfarande ta ut till visa? Eller? Det kan man garanterat, men frågan är vad som är mest fördelaktigt...bank wire eller VISA? Citera
cOP Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Man kan väl fortfarande ta ut till visa? Eller? Även klassiska, sätta in neteller, ta ut visa? Citera
FraXioN Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Även klassiska, sätta in neteller, ta ut visa? Precis det jag tänkte göra nu iom reloadbonusen. Ett bra sätt att få ut pengar från neteller på ett billigt sätt. Citera
jezaja Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Ta ut i euro så fick man bara $2 avgift istället för $10. Citera
Recommended Posts