Gå till innehåll

För er som beställer kläder från shoppen.....


Kallekula19

Recommended Posts

Tänkte bara säga till er som kommer beställa kläder från shoppen att XL verkligen e stora kläder, jag använder XL kläder här i sverige för att jag har ganska lång rygg o beställde en munkjackor mm i XL o dom va nog mer för dom amerikanska hamburgeätande folket på 200 kg, beställde även 1 i large o den va mer som XL här i sverige, bara så ni vet.

Annars tog det ca 4-5 veckor att få grejjerna o allt kom med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga till er som kommer beställa kläder från shoppen att XL verkligen e stora kläder, jag använder XL kläder här i sverige för att jag har ganska lång rygg o beställde en munkjackor mm i XL o dom va nog mer för dom amerikanska hamburgeätande folket på 200 kg, beställde även 1 i large o den va mer som XL här i sverige, bara så ni vet.

Annars tog det ca 4-5 veckor att få grejjerna o allt kom med.

 

naaw, det var ju bra att veta :) Puss'påre :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man beställa till Sverige, när jag ska skriva adressen kan jag endast välja mellan Kanada och USA. Frakten ingår väl eller? Har nämligen tagit ut alla mina pengar från deras sida så de kan inte dra någonting därifrån. Ska beställa en munktröja men är också mkt osäker på om jag ska ha M eller S. Lutar lite åt S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man beställa till Sverige, när jag ska skriva adressen kan jag endast välja mellan Kanada och USA. Frakten ingår väl eller? Har nämligen tagit ut alla mina pengar från deras sida så de kan inte dra någonting därifrån. Ska beställa en munktröja men är också mkt osäker på om jag ska ha M eller S. Lutar lite åt S.

 

Man får maila om man bor utanför US/Canada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sån skillnad att en 186/78 semi-spinkig/tränad kille som normalt rockar M-L i t-shirtstorlek skall överväga en S?

 

M for the win?

 

Tack för infon förresten, jag satt och kikade i shopen idag och funderade över det här med storlekarna.

 

Jag e 185/84 e alltså inte "stor/tjock" men ganska lång rygg så XL brukar vara bäst när det gäller kläder för min del här i sverige, men M hade gott o väll räckt för kläderna från FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man beställa till Sverige, när jag ska skriva adressen kan jag endast välja mellan Kanada och USA. Frakten ingår väl eller? Har nämligen tagit ut alla mina pengar från deras sida så de kan inte dra någonting därifrån. Ska beställa en munktröja men är också mkt osäker på om jag ska ha M eller S. Lutar lite åt S.

 

 

Jag mailade all info till dom o det e inga problem alls att få det skickat hit o du behöver inte betala nått i frakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Tänkte bara säga till er som kommer beställa kläder från shoppen att XL verkligen e stora kläder, jag använder XL kläder här i sverige för att jag har ganska lång rygg o beställde en munkjackor mm i XL o dom va nog mer för dom amerikanska hamburgeätande folket på 200 kg, beställde även 1 i large o den va mer som XL här i sverige, bara så ni vet.

Annars tog det ca 4-5 veckor att få grejjerna o allt kom med.

 

Underbart, det borde man ju självklart ha tänkt på.

Det är verkligen komiskt hur olika vi har måttat upp storlekarna jämfört med USA, var i Vegas i somras och passade på att shoppa lite.

För er som tror att det är "lite skillnad" kan jag lova att jag är 195 och ligger i grovhetsskalan på gränsen ganska stabilt som en XL i vissa fall L i europeiska mått.

När jag sätter på mig en amerikansk XL försvinner jag fullständigt, vi snackar nattlinne-size. Vad är det för människor som behöver XXL i staterna??

 

Men jag hade inga problem med att fylla i min svenska adress, kan detta betyda problem ändå.

Detta med att man ska mejla en beställning är det old news som de kanske har ändrat på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla dåligt att de inte säger ngt om att de drabbar bananerna när man beställer ur shoppen, hade aldrig beställt massa skit därifrån om jag vetat att de kostar..

 

Ingen som nämnt på sidan som ger mej bananer heller förän jag frågade nu. .

 

200 poäng i affären => $1 avdrag i MGR, antar att det är så för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, hoppas du skämtar med mig :D

Det är ju matte i mellanstadienivå, men ja du har rätt eftersom 1/200 = 0,005

 

Nee de klart de går att räkna ut sånt rätt snabbt, men utan ork och vilja e de tuffare. Men kanske e olika beroende på vilken sida man får bananer från?

 

Tycker fortfarande de e stor skandal att de inte säger ngt om de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 poäng i affären => $1 avdrag i MGR, antar att det är så för alla.

 

VA FAN skämtar ni!? Jag beställde precis en Ipod video för 61000 poäng. Kommer de alltså dra av $305 från min rakeback? Då kunde jag ju lika väl ha köpt den själv.

 

 

Poängen är ju fullständigt värdelösa i sådant fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VA FAN skämtar ni!? Jag beställde precis en Ipod video för 61000 poäng. Kommer de alltså dra av $305 från min rakeback? Då kunde jag ju lika väl ha köpt den själv.

 

 

Poängen är ju fullständigt värdelösa i sådant fall.

 

Vet inte om alla rake sidor har så men antagligen. Så känns som en rätt stor bluff alltihop.. Såg shoppen som ett stort + innan. Men nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...