Gå till innehåll

NLT - 4T i BB blir 2p (5/10 SvS)


Recommended Posts

Jag spelade relativt nyligen en hand som jag gärna tar lite kritik över hur jag spelade den.

Jag har suttit vid bordet ett bra tag, köpte in för halvt inköp, spelar sedan upp mig till fullt, spelar ned mig till det jag köpte in mig för att efter ett tag spela upp mig till nuvarande summa.

Jag tror mig spela relativt tight, men har åkt in i set 2ggr med överpar vilket är en anledning till variansen.

 

 

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit)

 

Plats 1: Kvastfan (1131.05)

Plats 2: Stealth (475.00)

Plats 3: jexdor (1471.55)

Plats 4: markushhh (1060.75)

Plats 5: willehad (0.00)

Plats 6: jerkanmora (557.62)

Plats 7: HERO (2089.15)

Plats 8: ceh (1852.40)

Plats 9: sthe01 (190.00)

Plats 10: Snarskank (1814.40)

HERO lägg SM 10.00

 

** Giv **

HERO [4r, 10s]

 

*** Bet Runda 1 ***

ceh Lägg

sthe01 Lägg

Snarskank Lägg

Kvastfan Syna 10.00

Stealth Syna 10.00

jexdor Lägg

markushhh Lägg

HERO Passa

 

*** Flop(Board): *** : [10h, 8s, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Passa - 2p, trevligt... känns som om att en tidig raise från min BB kan döda ev. aktion så jag checkar för att se vad som händer. Om en hjärter kommer på turn har jag för tillfället inte mycket investerat och kan ta ställning då.

Kvastfan Passa

Stealth Satsa 20.00

HERO Syna 20.00

Kvastfan Syna 20.00

 

*** Turn(Board): *** : [10h, 8s, 4h, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

Kvastfan Satsa 30.00

Stealth Syna 30.00

HERO Höj till 120.00

Kvastfan Syna 120.00

Stealth Syna 120.00

 

*** River(Board): *** : [10h, 8s, 4h, 2r, 9k]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Satsa 310.00

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vad sätter du fi på för händer här egentligen? J9 och flushdrag? Jag har en känsla av att det finns stor risk att du antingen är slagen eller att ingen tänker syna nåt riverbet. Check-call på river om inte ett riktigt fett bet kommer, då skulle jag fundera på fold om du inte har nåt read på att de spelar missade drag så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle beta ut på flopp, checksynat river. Om någon slår om nu är du tvärslagen. Tror inte du får betalt av sämmre händer.

 

 

vilken klient lirar du på?

 

svenska spel 5/10 är nå ruiggigt fisktätt.. så du får betalt av ruggigt många händer.. ivf för 2-3 månader sen.. räknar med att dom inte direkt har försvunnit så stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svenska spel 5/10 (tror att jag skrev in det i rubriken).

 

Tanken bakom bettet på river är att eftersom det inte landade någon hjärter på turn kanske få betalt av 89, AT, KT, 9hJh. Triss känns väl inte särskillt realistiskt eftersom det borde blivit mer aktion på turn.

 

Men checksyn på river är säkert det mer korrekta spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bettat ut pott på floppen eller checkraisat (ej minraise). Hade jag fått syn då hade jag lagt i en 75% pottbet på turn och får jag fortfarande syn till rivern så checkar jag nog och lutar åt call av bustat färg/stegdrag.

 

Hade jag varit FI och suttit på Jh9h hade du behövt lägga in allt i mitten för att se rivern ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...