Gå till innehåll

PLO 0.5/1 - 3bettar, inside wrap, pott eller gratiskort?


mgps

Recommended Posts

6-handat.

 

foldas fram till CO som höjer. CO är en standardspelare för nivån, inga moves, hyfsad koll på händernas värde, förstår vad reraise pre oftast betyder.

 

 

Hero har Kc Qd Jh Tc på knappen och repottar. brukar slå om mycket på knappen. slår även om ur pos med bra omaha-händer, alltså inte bara AAxx utan även händer som JT89 och 6778 etc.

 

det vet dock ej CO då vi ej spelat särskilt mycket så han bör väl sätta mig på AAxx främst.

 

flopp Ac Td 2h

 

fi checkar. bör jag betta här och ta hem potten? jag reppar ju nöten...

grejen är ju att med rätt kort på turn kan jag få ett riktigt monster(stege med redraw).

men om jag bettar och blir höjd är ju 9-outaren inte så frestande att syna med.

 

så betta för att ta potten eller checka bakom för gratiskortet?

 

om jag ej haft insidewrappet utan bara par+hålstege bet eller check?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

Blixtpott i min bok.

Representera det du borde ha, slår han om pott så representerar han monster.

 

Checkar du så kommer du ändå inte få betalt som du ska när de ganska uppenbara stegen ramlar ner.

 

Den stora frågan i handen är om du ska potta turn om han synar floppen, han visar ju väldigt mycket svaghet genom att syna floppen så jag CBar nog turn 70% beroende på om det inte är en riktigt synstation som inte kan lägga en bra träff.

 

2.

Bara hålstege+par, betta pott. Då är det tom supersimpelt att kasta för omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.

Blixtpott i min bok.

Representera det du borde ha, slår han om pott så representerar han monster.

 

Checkar du så kommer du ändå inte få betalt som du ska när de ganska uppenbara stegen ramlar ner.

 

Den stora frågan i handen är om du ska potta turn om han synar floppen, han visar ju väldigt mycket svaghet genom att syna floppen så jag CBar nog turn 70% beroende på om det inte är en riktigt synstation som inte kan lägga en bra träff.

 

2.

Bara hålstege+par, betta pott. Då är det tom supersimpelt att kasta för omslag.

 

2. visst poängen med fråna är n'r är det rätt att ta ett gratsiskort tille tt monster och när ska man försöka betta hem potten diretk? beror på stackdjp eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anledningen till att jag frågar är att det var relativt djupt(ca 200bb).

jag checkade flopp bakom, turn var Jc vilket gav mig nöten+nötfärgdrag+2-pars-kåkdrag.

 

jag fick in allt på turn mot naken stege och för första gången klonkade jag hem ett redraw.

 

så jag frågar eftersom det var "rätt" spel just den här gången men kanske bara resultatorienterat.

 

han hade nämligen KQ89 och hade lagt på floppen uppenbarligen med bara hålstegdraget. nu fick jag in 200 bb i ett läge där jag vinner 1/4 och splittar 3/4 ggr.

 

men ok i fortsättningen pottar jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...